آدرس سایت یا URL

URL را تا حد امکان کوتاه و نزدیک به ریشه نگه دارید، آن باید قابل خواندن و معنی دار باشد.
URL باید تا حد امکان کوتاه باشد و در عین حال حاوی کلمه کلیدی باشد، اما همچنان به کاربر (و گوگل) زمینه را در مورد جایی که در سایت شما قرار دارد نشان دهد.

این پست از سر آموزش های آموزش سئو به زبان سادهآموزش سئو داخلی می باشد.

چگونه ساختار URL را برای سئو بهینه کنیم

وقتی در مورد بهترین شیوه های سئو صحبت می کنیم، باید به ساختار URL یک صفحه اشاره کنیم. در میان بیش از 200 فاکتور رتبه بندی گوگل که ما در مورد آنها می دانیم، ساختار URL معمولاً جزئی در نظر گرفته می شود. اما اگر بتوان چیزی را برای کمک به رتبه بندی بهتر صفحه بهینه کرد، این کار را انجام می دهیم و به همین دلیل است که امروزه در مورد اهمیت ساختار URL برای سئو صحبت می کنیم.

چرا URL ها حتی مهم هستند؟

بیایید از همان ابتدا شروع کنیم تا صحنه را آماده کنیم. فعلاً بهینه سازی URL ها برای سئو را فراموش کنید. چرا URL ها اصلا مهم هستند؟

“URL” مخفف “Uniform Resource Locator” است که یک اصطلاح فنی برای آدرس وب است. URL ها به مرورگرهای وب می گویند که برای یافتن اطلاعات مورد نظر خود به کجا مراجعه کنند.

همانطور که یک شخص یا سازمان یک آدرس خیابان دارد، URL نیز آدرس یک صفحه وب است. بدون URL، هیچ کس نمی تواند صفحه وب مورد نظر خود را پیدا کند.

بخش های مختلف یک URL اطلاعات خاصی را در مورد محل قرارگیری یک منبع ارائه می دهد. اجزای اصلی یک URL اصلی عبارتند از پروتکل، نام دامنه و مسیر.

این مثال را در نظر بگیرید:

یک URL که بر اساس قسمت های اصلی آن تجزیه می شود

این پروتکل طرح نیز نامیده می شود و نحوه صحبت مرورگرها و سرورها با یکدیگر را هنگام دسترسی به منبع کنترل می کند. HTTP که مخفف عبارت Hypertext Transfer Protocol است، یک پروتکل رایج است، اما راه امنی برای برقراری ارتباط در اینترنت نیست.

برای آن به HTTPS نیاز دارید که به پروتکل انتقال ابرمتن ایمن اشاره دارد. این فقط به این معنی است که یک مرورگر اطلاعاتی را که در یک صفحه وب وارد می‌کنید، مانند اعتبار ورود یا کارت اعتباری شما، رمزگذاری می‌کند. امروزه HTTPS بهتر از این دو پروتکل است زیرا به این معنی است که یک وب سایت امن است.

سپس، نام دامنه وجود دارد، که به سادگی نام وب سایت شما است و دامنه سطح بالا یا TLD قرار می گیرد. TLD به سادگی .com، .org، .gov یا .net است که URL را تکمیل می کند.

سپس به یک اسلش رو به جلو می رسیم و مسیر را دنبال می کنیم، که به سادگی فهرست فایل روی سرور وب سایت مورد نظر است. به عبارت دیگر، مسیر به مرورگر می گوید که از چه صفحه خاصی در وب سایت می خواهید بازدید کنید.

در مثال بالا، شخصی می خواهد به نسخه HTTPS ایمن وبلاگ LSEO در وب سایت LSEO، به همین سادگی، برود.

اکنون ما می دانیم که URL ها برای چه هستند و چرا ساختار آنها مانند آنهاست. اما چه چیزی باید در بهترین ساختارهای URL برای سئو گنجانده شود؟ یک URL بهینه شده برای سئو چه تفاوتی با URL بهینه نشده دارد؟

لپ تاپی که روی میز پیک نیک نشسته و صفحه اصلی گوگل را نشان می دهد

ساختار URL مناسب برای سئو

اکنون، همه وب سایت ها مانند مثال بالا ساختار URL ساده ای ندارند. برخی از وب سایت ها دارای زیر دامنه هایی هستند که در URL ها نشان داده می شوند، در حالی که برخی دیگر با کدهای UTM علامت گذاری شده اند که کمی اوضاع را پیچیده می کند.

هر نوع پیچیدگی در URL های شما وجود دارد، با این حال، تعدادی از بهترین روش ها برای چیدمان ساختار URL شما وجود دارد. اگر واقعاً می خواهید در مورد نحوه سازماندهی وب سایت خود به تجارت بپردازید، این پست را در مورد عناصر یک وب سایت با طراحی خوب بررسی کنید، زیرا ساختار URL واقعاً باید معماری سایتی را که قبلاً دارید منعکس کند.

با این حال، خبر خوب این است که در واقع بهینه سازی URL های خود برای سئو بسیار ساده و ساده است. بهترین روش‌ها در اکثر موارد عقل سلیم است، و گوگل نیز به صراحت گفته است که در اینجا چه باید کرد.

فاکتورهای مهم در سئو URL

در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

URL های خود را به روش های آسان برای درک سازماندهی کنید

این پستی را که در بالا در وب‌سایت‌های با طراحی خوب به آن اشاره کردم، بازمی‌گرداند. شما باید URL های خود را به گونه ای تنظیم کنید که ساختار ساده (در حالت ایده آل) وب سایت شما را منعکس کند. یک مثال خوب می تواند موارد زیر باشد:

https://www.yourexamplewebsite.com/services/example-service-1/

می بینید که از نام دامنه به TLD می رویم و سپس به دسته /services/ می رویم و با صفحه /example-service-1/ خاتمه می دهیم.

که همه چیز را زیبا و ساده نگه می دارد. این یک ساختار URL تمیز است که وب‌سایت، صفحه دسته‌بندی که به آن می‌رویم و سپس صفحه درون آن دسته را نشان می‌دهد.

بنابراین این ترتیب وب سایت است و در ساختار URL نشان داده می شود. مهم این است که کارها را به همین شکل آسان نگه دارید

زیرا به کاربران و گوگل کمک می کند تا بفهمند این منابع در ارتباط با سایت کلی شما کجا هستند.

 از کلمات توصیفی و کلمات کلیدی در URL های خود استفاده کنید

کسی باید فقط با نگاه کردن به URL بتواند بفهمد یک صفحه در وب سایت شما چیست. یک URL نباید شبیه این باشد:

https://www.yourexamplewebsite.com/pageID=3458576.php؟

هیچ کس نمی داند چه نوع محتوایی در آن صفحه وب نهفته است، و اگر آن را در SERP یا هر جای دیگری ببیند، به شانس او ​​برای کلیک کردن روی آن لطمه می زند.

درعوض، باید به URL های خود اجازه دهید توضیح دهند که یک صفحه در مورد چیست.

به عنوان مثال، پست های وبلاگ را در نظر بگیرید. هنگامی که یک وب سایت پست های وبلاگ را منتشر می کند، هر پست در مورد موضوع متفاوتی مرتبط با صنعت تجارت خواهد بود. اگر می‌خواهید افراد و موتورهای جستجو بدانند چه چیزی در آن پست یافت می‌شود، باید مسیر URL شما عنوان پست را منعکس کند، مانند این:

https://www.yourexamplewebsite.com/blog/how-to-create-curriculum-for-your-class/

کوتاه و شیرین. این عنوان پست وبلاگ است (منهای مقاله غیر ضروری “a”) و این همان چیزی است که در URL می بینید.

اگر واقعاً می‌خواهید کارها را ساده کنید، حتی می‌توانید با ساختار URL که بخش‌های دسته‌بندی /service/ یا /blog/ را در مسیر دارد، پیش نروید. هر چه کوتاه تر و درک آن آسان تر باشد، وضعیت بهتری خواهید داشت.

خوشبختانه، زمانی که وب سایت خود را بر روی وردپرس می سازید، CMS به طور خودکار URL ها را بر اساس عناوین صفحات و پست های شما برای شما تولید می کند و اینجاست که کلمات کلیدی SEO وارد می شوند.

محتوایی که در وب سایت خود منتشر می کنید باید برای کلمات کلیدی هدف بهینه سازی شود، اگر می خواهید شانس خوبی برای رتبه بندی خوب در گوگل داشته باشید.

اگر URL های شما همیشه عناوین محتوای شما را منعکس می کنند، URL های شما باید حاوی کلمات کلیدی SEO نیز باشند. گنجاندن کلمات کلیدی در URL ها ایده خوبی است زیرا، یک بار دیگر، آن کلمات به همه می‌گویند که صفحه درباره چه چیزی است.

کلمات کلیدی در URL ها نیز یک فاکتور رتبه بندی جزئی برای گوگل هستند. آنها قطعا کمی به رتبه بندی شما کمک می کنند، اما فقط بدانید که فاکتورهای رتبه بندی دیگری نیز وجود دارند که وزن بسیار بیشتری در گوگل دارند.

 کلمات را با خط فاصله جدا کنید

بخش‌های URL باید از یکدیگر جدا شوند و در عین حال در کنار هم قرار بگیرند تا یک کل بسازند. این بدان معناست که شما نمی توانید از فاصله بین کلمات در URL ها استفاده کنید، زیرا مرورگر هر چیزی را که بعد از فاصله قرار می گیرد را حساب نمی کند.

زیرخط ها به طور مشابه روش بدی برای جداسازی کلمات URL هستند. به این دلیل که آنها فقط در انتهای حروف دیده می شوند.

اگر بخواهید آن URL را به‌عنوان یک پیوند به شخصی ارائه دهید، خط‌های زیر خط خودکار زیرخط‌های شما را پنهان می‌کند و هیچ‌کس نمی‌تواند تشخیص دهد که آیا آن کلمات در پایان قرار است بخشی از URL باشند یا خیر. فقط بد به نظر می رسید

بنابراین، ما از خط فاصله به عنوان جداکننده استاندارد بین کلمات در عنوان صفحه استفاده می کنیم.

URL بالا در اینجا بسیار بهتر از آدرس پایین به نظر می رسد:

https://www.yourexamplewebsite.com/blog/how-to-create-curriculum-for-your-class/

https://www.yourexamplewebsite.com/blog/how_to_create_curriculum_for_your_class/

از قرار دادن تاریخ در URL ها خودداری کنید

در محتوای سئو، اغلب ایده خوبی است که تاریخ ها را در عنوان پست های خود قرار دهید زیرا تاریخ ها ارتباط به موقع را نشان می دهند. کاربران می خواهند بدانند که این فهرست یا راهنما در سال جاری به جای دو سال پیش منتشر شده است.

با این حال، در حالی که ورود و به‌روزرسانی تاریخ عنوان پست بسیار آسان است، تغییر URL‌ها کمی اوضاع را پیچیده می‌کند، زیرا باید بروید و یک URL قدیمی را به آدرس جدید هدایت کنید.

یک کتاب تقویم که روزهای هفته را نشان می دهد
انجام این کار کار بزرگی نیست، اما برای جلوگیری از بروز مشکل، فقط می توانید تاریخ ها را از URL های خود حذف کنید. در غیر این صورت، نشانی‌های وب همچنان باید با عنوان پست مطابقت داشته باشند.

با این حال، شما مطلقاً نیازی به انجام این کار ندارید. اگر ترجیح می‌دهید تاریخ‌ها را در URL‌های خود داشته باشید و اهمیتی ندارید که هر سال آن‌ها را به یک URL به‌روزرسانی شده هدایت کنید، به کاری که انجام می‌دهید ادامه دهید.

در مورد ساختار اسلش دنباله دار تصمیم بگیرید

در نهایت، زمانی که نوبت به ایجاد ساختار URL مناسب برای سئو می‌شود، باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید صفحات و پست‌های شما با اسلش‌های انتهایی به پایان برسند یا خیر.

یک کلمه کوتاه در مورد اسلش های انتهایی: به طور رسمی، یک URL که با علامت اسلش انتهایی (/) به پایان می رسد، به Google می گوید که مقصد یک صفحه دسته است که حاوی منابع بیشتری است. یک URL بدون اسلش انتهایی به معنای یک فایل است، به این معنی که صفحه منبع است.

این دیگه خیلی مهم نیست گوگل می گوید که دامنه ریشه شما می تواند با اسلش به پایان برسد یا خیر، و بدون در نظر گرفتن این موضوع متوجه خواهد شد که دامنه یکسان است.

همچنین مهم نیست که چه سبکی را برای صفحات و پست های خود انتخاب می کنید، اما باید در سراسر سایت خود ثابت باشید. دلیلش این است که گوگل صفحاتی را با و بدون اسلش به عنوان صفحات مختلف می بیند.

تصویر درختی که اتصال از طریق اینترنت را نشان می دهد
خود گوگل فلسفه خود را در مورد اسلش های دنباله دار و تأثیر آنها بر URL های شما بیان کرده است. اساساً، اگر دو نسخه از یک صفحه دارید، یکی با اسلش انتهایی و دیگری بدون، و هر دو کدهای پاسخ سطح 200 را برمی‌گردانند، این محتوای تکراری است. شما

باید یکی را به دیگری تغییر مسیر داد تا کپی برداری از بین برود. به طور کلی، اگر می‌خواهید از مشکلات مربوط به تغییر مسیرها و محتوای تکراری که در مورد چیزی احمقانه مانند اسلش انتهایی به وجود می‌آیند جلوگیری کنید، فقط یک سبک را به طور مداوم در وب سایت خود دنبال کنید.ب برتر 
 می تواند به شما در ایجاد بهترین ساختار URL برای SEO کمک کند اگر با URL هایی که برای سئو بهینه نشده اند مشکل داشتید – مانند مشکلات تکراری محتوا یا درج نشدن کلمات کلیدی در URL های شما –
با کارشناسان ما در وب برتر صحبت کنید. ما چندین دهه تجربه ترکیبی SEO را داریم و خوشحال خواهیم شد که سایت شما را بررسی کنیم تا آن مسائل آزاردهنده کوچکی که شما را از رتبه بندی در جایی که می خواهید باز می دارد، اصلاح کنیم.
لینک مرتبط: خدمات سئو

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *