محتوا و نقش آن در سئو

چگونه سئو و بازاریابی محتوا با هم کار می کنند تا به موفقیت آنلاین شما کمک کنند

 

به عنوان مدیر عامل یک شرکت طراحی وب که با مشتریان برتر در سراسر ایران کار می کند، می خواستم در مورد اینکه چگونه سئو به آگاهی از برند، ترافیک وب سایت، PPC و تولید سرنخ کمک می کند، این خبر را منتشر کنم.

قبل از اینکه به رابطه متقابل بین سئو و بازاریابی محتوا بپردازیم، بیایید نگاهی بیندازیم که این اصطلاحات در واقع چه هستند. سئو به فرآیند فنی افزایش کیفیت ترافیک و جذب حداکثری بازدیدکننده به وب سایت شما اشاره دارد. از سوی دیگر، بازاریابی محتوا بر استفاده از محتوای ارزشمند و مرتبط برای هدایت عملکرد سودآور مشتری یا مشتری متمرکز است.

سئو بدون بازاریابی محتوا مانند بدن بدون روح است. به طور خاص، سئو در واقع حول محور بازاریابی محتوا استراتژی می شود زیرا هر وب سایتی به کلمات، مقالات، مواد، کلمات کلیدی و غیره نیاز دارد. برای موفقیت، هر دو باید دست به دست هم بدهند

کلمات کلیدی

عنصر اساسی سئو در مورد تحقیق و یافتن کلمات کلیدی مرتبط و استفاده از آنها در محتوای خود است تا در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) رتبه بالاتری داشته باشند. استفاده از کلمات کلیدی به شیوه ای مناسب و پیروی از یک رویکرد استراتژیک بسیار مهم است. شما هرگز نباید صفحه ای را با کلمات کلیدی پر کنید و بیش از حد بهینه سازی کنید. سئو و محتوا در تعادل کار می کنند.

استراتژی های کلیدواژه برای بازاریابی موثر موتورهای جستجو (SEM) ضروری هستند. در سازمان خود، به دنبال وب‌سایت‌های برتر و کلمات کلیدی رقابتی هستیم که ارتباط نزدیکی با کسب‌وکار یا صنعت خاصی که با آن کار می‌کنیم، دارند. ما یک رویکرد منطقی را دنبال می کنیم و از برنامه ریز کلمات کلیدی گوگل، ابزار تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی، برای تجزیه و تحلیل محبوب ترین حجم و رقابت کلمات کلیدی (بالا، متوسط ​​یا کم) استفاده می کنیم. ما از پایگاه داده قدیمی AdWords از صنایع مختلف از جمله سلامت، فناوری، سرگرمی و موارد دیگر استفاده می کنیم.

جاسازی کلمات کلیدی هدف برای رتبه بندی خوب و افزایش ترافیک ضروری است. اما باز هم، یک استراتژی را دنبال کنید و آنها را در محتوا قرار ندهید. تکرار کلمات کلیدی تاثیر منفی بر سئو دارد. یک رویکرد معقول را دنبال کنید و از کلمات کلیدی اصلی در قسمت عنوان و متن استفاده کنید.

محتوای با کیفیت

سئو و بازاریابی محتوا نیاز به یکپارچگی دارد. محتوای تازه، منحصر به فرد و خلاق به سرعت نمایه می شود و در رتبه بالاتری نسبت به محتوای کم ارزش و تکراری قرار می گیرد.

محتوا باید بتواند مشتریان شما را جذب کند و همچنین مشکل خاصی را حل کند. می توان با استفاده از کلمات کلیدی مهم و هدف قرار دادن بازدیدکنندگان، محتوای تاثیرگذار نوشت. این مهمترین عاملی است که گوگل از طریق آن ارتباط یک صفحه را تعیین می کند و یک قطعه محتوا را رتبه بندی می کند. طوفان فکری ایده‌های خلاقانه و جاسازی مهم‌ترین کلمات کلیدی، کلید تایید محتوایی است.

تجربه ی کاربر

سئو فقط در مورد وبلاگ ها، مقالات، کلمات کلیدی و لینک بک نیست، بلکه در مورد بهینه سازی robots.txt، افزایش ابرداده و استفاده مناسب از برچسب ها است.

بهینه سازی فنی یک صفحه وب را برای موتور جستجو جذاب می کند و تضمین می کند که سایت هیچ لینک شکسته ای با هیچ کد خطا (مانند 404s) ندارد. در غیر این صورت، منبع توسط موتور جستجو رتبه ضعیفی خواهد داشت. بهینه‌سازی URL‌ها و خلاصه کردن آن – همه چیز بعد از .com – موتور جستجو را برای یافتن زیرصفحه‌های مرتبط و دسته‌بندی بخش‌های مختلف سایت شما سوق می‌دهد. این برای موفقیت هر کمپین سئو حیاتی است. عناصر فنی سئو برای UX مفید هستند و برای عمومی کردن محتوا وجود دارند.

یک نقشه سایت خوب رویکرد آسان به محتوا را برای کاربران تضمین می کند و robots.txt بهینه شده سایت را می خزند تا بینندگان بتوانند به محتوا دسترسی داشته باشند. برچسب مناسب نمایه سازی برجسته و برتر و نتایج جستجوی معتبر را ارائه می دهد. برچسب‌هایی مانند تگ‌های هدر و تگ‌های عنوان با استراتژی‌بندی محتوا به نحوی که برای خوانندگان مفید باشد و برای موتور جستجو ساده باشد، برای کاربر مفید است.

یک برچسب عنوان خوب تجربه کاربری عالی را تضمین می کند زیرا بازدیدکننده می تواند اطلاعات صفحه را قبل از اینکه واقعاً روی آن کلیک کند تشخیص دهد. برچسب‌های سرصفحه (H1-H6) برای متمایز کردن سرفصل‌ها و زیرعنوان‌ها در محتوا اهمیت زیادی دارند تا آن را به خوبی سازماندهی کنند.

ترافیک

لینک بک، لینک سازی یا لینک های ورودی یکی دیگر از عوامل اصلی سئو است. اتصال لینک های خود با سایت های دارای دامنه بالا مانند .edu و .org به شدت ترافیک را افزایش می دهد. اگرچه ایجاد پیوندها از طریق ارتباط با آژانس های لینک سازی امکان پذیر است، بهترین روش ایجاد محتوای متخصص است. برای بازگرداندن لینک و افزایش ترافیک، محتوای درخشان ارزشش را دارد.

 

سئو و بازاریابی محتوا بخش های متفاوتی نیستند. در واقع هر دو به یکدیگر نیاز دارند. بازاریابی محتوا تنها زمانی موفق است که دارای سئوی مناسب باشد. سئو و بازاریابی محتوا با هم انفجاری هستند.

چگونه یک استراتژی محتوا را توسعه دهیم

اگر به طور تصادفی محتوا تولید می‌کنید و امیدوار بوده‌اید و دعا می‌کنید که در نهایت برخی از آن رتبه‌بندی شوند، وقت آن است که به یک استراتژی محتوای روشمند سئو برای وب متعهد شوید.

در اینجا چهار مرحله برای تعریف و اصلاح استراتژی محتوای SEO شما وجود دارد:

 

اهداف خود را مشخص کنید

ابتدا اهداف خود را به عنوان یک وب سایت یا کسب و کار مشخص کنید. آیا به دنبال افزایش فروش از طریق وب سایت خود هستید؟ آیا از طریق تبلیغات از سایت خود کسب درآمد می کنید و بنابراین فقط می خواهید ترافیک را افزایش دهید و خوانندگان را برگردانید؟ اهداف شما تعیین می کند که روی چه نوع محتوایی باید تمرکز کنید.

 

اگر در درجه اول سعی می کنید فروش محصول را افزایش دهید، تمرکز اصلی شما باید صفحات محصول جذاب و آموزنده ای باشد که هم برای جستجو و هم برای تبدیل بهینه شده اند. تمرکز ثانویه شما می‌تواند محتوای وبلاگ مفیدی باشد که نشان می‌دهد چه زمانی و چگونه از محصولات خود استفاده کنید و به آن صفحات در جایی که مرتبط هستند پیوند دهید (بهتر است اگر وبلاگ شما کاملاً خود تبلیغاتی نباشد).

اگر سایت شما بر اساس یک مدل تبلیغاتی کار می کند و هدف آن جذب خوانندگان جدید از طریق جستجو است، باید روی محتوای غنی (مانند مقالات طولانی یا منابع ویدیویی که آموزنده، سرگرم کننده یا هر دو هستند) با “چسبندگی” تمرکز کنید. (محتوای «چسبنده» بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی‌تری در سایت شما نگه می‌دارد یا آنها را تشویق به بازگشت می‌کند).

مخاطبان خود را در نظر بگیرید

مخاطبان خود را بشناسید – نظرسنجی ها و نرم افزار تجزیه و تحلیل شما می تواند به شما کمک کند تصویر بهتری از بازدید کننده یا مشتری معمولی خود داشته باشید. ایجاد شخصیت های بازاریابی یا شخصیت هایی را در نظر بگیرید که بازدیدکنندگان و مشتریان ایده آل سایت شما را نشان می دهند. سپس به این فکر کنید که آن شخصیت ها به دنبال چه نوع محتوایی هستند.

مفهوم شخصیت خریدار

برای مثال، اگر یک وب‌سایت B2B دارید که مدیران سطح C را هدف قرار می‌دهد، ممکن است بخواهید کاغذهای سفید سطح بالایی ایجاد کنید که می‌توانند دانلود و ذخیره شوند تا بعداً بخوانید.

اگر کسب و کار شما نوجوانان و جوانان را هدف قرار می دهد، ممکن است بخواهید روی به روز رسانی های مکرر با متن کمتر و تصاویر و ویدیوهای بیشتر تمرکز کنید. همچنین باید مطمئن شوید که سایت شما برای استفاده از موبایل بهینه شده است.

یک تقویم تحریریه ایجاد کنید

هنگامی که ایده ای در مورد اینکه چه کسی را هدف قرار می دهید و چرا دارید، می توانید شروع به ایجاد یک تقویم سرمقاله کنید. تقویم تحریریه برنامه‌ای است که زمان انتشار محتوای جدید و نوع محتوای آن را تعیین می‌کند. این به شما کمک می کند تا به یک برنامه منظم پایبند باشید (اگر وبلاگ دارید، ایجاد محتوای جدید به طور منظم بسیار مهم است)، و همچنین مانع از تقلا برای ارائه موضوعی برای محتوای جدید در آخرین لحظه می شود.

چند نکته برای ایجاد و پایبندی به یک تقویم سرمقاله:

از Outlook (یا Google Calendar) استفاده کنید – تقویم تحریریه را با کل تیم بازاریابی خود به اشتراک بگذارید. یادآوری‌هایی را برای نویسندگان تنظیم کنید تا زمانی که مهلتی فرا می‌رسد، اعلان دریافت کنند.
ایجاد ویژگی های مداوم را در نظر بگیرید – برای مثال، یک وبلاگ غذایی ممکن است هر دوشنبه دستور العمل بدون گوشت را انجام دهد. بسیاری از وبلاگ ها یک بار در هفته (از جمله این یکی) جمع بندی پیوند انجام می دهند. یک صفحه دسته بندی برای هر ویژگی در حال انجام ایجاد کنید، تا بازدیدکنندگان بتوانند همه دستور العمل های دوشنبه بدون گوشت یا پیوندهای جمع آوری شده را در یک مکان پیدا کنند.
هنگام تولید انواع پیچیده‌تر محتوا، مانند ویدیوها و اینفوگرافیک‌ها، زمان زیادی به خود اختصاص دهید. اینها اغلب برای کامل شدن به چندین دور ویرایش نیاز دارند و برای بهینه سازی جستجو می توانند پیچیده تر باشند.
از قبل خیلی برنامه ریزی نکنید – تقویم ها اغلب پس از یک یا دو ماه به دلیل تغییر در اهداف بازاریابی، بودجه یا کارکنان از ریل خارج می شوند، بنابراین سعی نکنید برای سال آینده برنامه ریزی کنید و خطر هدر دادن آن را به همراه داشته باشید. زمان و تلاش زیاد
تجزیه و تحلیل و ارزیابی مجدد
در نهایت، در بالای تجزیه و تحلیل سایت خود بمانید. به طور منظم محتوای SEO خود را از طریق ممیزی محتوا و ممیزی SEO (یا حتی یک حسابرسی کامل سایت دانگ) تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست. وجود دارد

بسیاری از ابزارها و گرید کننده های وب سایت برای کمک به این امر. معیارهای خوب موفقیت و تعامل شامل بازدید از صفحه، پیوندها، نظرات (در مورد پست‌های وبلاگ و برخی دیگر از انواع محتوا)، اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی (لایک‌های فیس‌بوک، توییت‌ها و غیره) و نرخ تبدیل است. تحلیل شما باید دو هدف داشته باشد:

موفقیت های خود را مطالعه کنید تا بتوانید آن استراتژی ها را تکرار کنید – به دنبال الگوها باشید. آیا مخاطبان شما ویدیوها را دوست دارند؟ سپس ویدیوهای بیشتری بسازید! تقویم سرمقاله خود را در آینده تنظیم کنید تا بتوانید زمان و تلاش بیشتری را بر روی انواع محتوا متمرکز کنید که واقعاً طنین انداز هستند.
زمانی را برای به روز رسانی و بهبود محتوای سئوی قدیمی تر اختصاص دهید – اگر سعی کردید یک مقاله را برای یک کلمه کلیدی خاص بهینه کنید، اما ترافیک بیشتری را برای تنوع متفاوتی از آن کلمه کلیدی دریافت می کنید، دوباره وارد آن شده و آن را برای کلمه کلیدی جدید دوباره بهینه کنید. برای مثال، ممکن است بتوانید با قرار دادن آن کلمه کلیدی در عنوان، ترافیک را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.
سایت خود را کنترل کنید: ارزیابی منظم وب سایت خود، چه به صورت کلی و چه با صفحات جداگانه، مهم است، و مطمئن شوید که برای گوگل و موتورهای جستجو بهینه شده است. برای شروع، از گریدر وب سایت رایگان ما برای سئو فوری و ممیزی حضور آنلاین استفاده کنید.
این را دارید – محتوای سئو 101. همانطور که در بالا ذکر شد، لطفاً اگر سؤال دیگری در مورد ایجاد و بهینه سازی محتوا برای سئو دارید، در نظرات به من بگویید.

 

 

 

تحقیق کلمات کلیدی

اگر می خواهید از طریق جستجو ترافیک ایجاد کنید، بهتر است قبل از شروع به نوشتن، تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید. به این ترتیب، می‌توانید روی کلمات کلیدی تمرکز کنید که حجم مشخصی از جستجو برای آن‌ها از قبل وجود دارد – به عبارت دیگر، درباره موضوعاتی بنویسید (یا جایگاه‌های کلیدواژه را پیدا کنید!) که مردم در حال جستجوی اطلاعات در مورد آنها هستند.

بهینه سازی کلمات کلیدی

بدانید کجا و چگونه از کلمات کلیدی در محتوای خود برای حداکثر قابلیت جستجو استفاده کنید.

سازماندهی محتوا

محتوای سایت شما باید به روشی منطقی سازماندهی شود. این نه تنها برای SEO خوب است، بلکه به بازدیدکنندگان سایت شما کمک می کند تا محتوای مرتبط دیگر را به راحتی پیدا کنند. (هر چه بیشتر در سایت شما بمانند، بهتر است.)

ارتقای محتوا

با به اشتراک گذاشتن آن در شبکه های اجتماعی و ایجاد پیوندهایی به محتوای خود (چه در داخل و چه از سایت های خارجی) قابلیت مشاهده محتوای جدیدی را که ایجاد می کنید افزایش دهید.

 

انواع محتوای سئو
محتوای می تواند شامل یکی از موارد زیر باشد:

صفحات محصول – اینها نان و کره هر سایت تجارت الکترونیک خرده فروشی است. یک صفحه محصول خوب می تواند هم به عنوان محتوای سئو و هم به عنوان صفحه فرود PPC عمل کند.
پست‌های وبلاگ – وبلاگ یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای ایجاد یک جریان منظم از محتوای مؤثر سئو است. به طور کلی، پست‌های وبلاگ نسبت به صفحات محصول جذاب‌تر هستند و به احتمال زیاد لینک‌ها را جذب می‌کنند، بنابراین می‌توانند راهی عالی برای ایجاد اعتبار برای سایت شما باشند. (به خاطر داشته باشید که وبلاگ ها بسیار انعطاف پذیر هستند و می توانید از آنها برای میزبانی هر یک از انواع محتوای زیر در این لیست استفاده کنید.)
مقالات – به مقاله خبری، مصاحبه یا قطعه ویژه فکر کنید. این نوع اصلی محتوایی است که در بیشتر وب‌سایت‌های روزنامه یا مجله پیدا می‌کنید.
لیست ها – یک لیست در واقع فقط یک نوع مقاله است، اما کادر بندی آن به عنوان یک لیست (مانند «10 راه برای کاهش صورت حساب انرژی شما» یا «101 چیزی که در مورد گوگل از آن متنفرم») اسکن آن را آسان تر می کند. این نوع عناوین همچنین زمانی که در نتایج جستجو یا فیدهای رسانه های اجتماعی یافت می شوند قابل کلیک تر به نظر می رسند.
راهنماها – یک راهنما محتوای طولانی‌تری است که نحوه انجام کاری را با جزئیات توضیح می‌دهد. (راهنماها اغلب بر روی چندین صفحه وب تقسیم می شوند، اگرچه این بهترین روش است که به کاربران اجازه می دهد در صورت تمایل محتوای طولانی را به عنوان یک صفحه مشاهده کنند.) می توانید یک راهنمای کامل در وب سایت خود ارسال کنید یا می توانید خلاصه یا گزیده ای را ارسال کنید. ، بازدیدکنندگان را ملزم به پر کردن فرم ثبت نام برای خواندن راهنمای کامل می کند. این می تواند راه خوبی برای ایجاد سرنخ باشد، اما به خاطر داشته باشید که قرار دادن دیوار ثبت نام احتمالاً میزان ترافیک SEO را که می توانید به آن راهنما هدایت کنید کاهش می دهد.
ویدیوها – به طور کلی ویدیوهای کمتری در وب نسبت به صفحات متنی وجود دارد. در نتیجه، رتبه بندی در صفحه اول برای یک کلمه کلیدی رقابتی با ایجاد یک ویدیو به جای مقاله آسان تر است. بسته به نوع سایت یا کسب‌وکاری که دارید، ویدیوها می‌توانند راهی عالی برای جذب و دستیابی به مخاطب باشند. ایجاد آموزش های ویدئویی در مورد نحوه استفاده از محصولات خود را در نظر بگیرید. یا فرآیندی را نشان دهید که به کسب و کار شما مربوط می شود – برای مثال، یک لوله کش می تواند ویدیویی بسازد که نحوه باز کردن گرفتگی سینک را نشان می دهد. (نکته ای در مورد سئو: ممکن است یک متن متنی از ویدیوی خود اضافه کنید. در اینجا چند نکته اضافی برای بهینه سازی ویدیوها وجود دارد.)
اینفوگرافیک ها – اینفوگرافیک ها یا تصاویر با فرمت بزرگ که حاوی داده های زیادی (اغلب به شکل نمودار یا نمودار) در مورد یک موضوع واحد هستند، می توانند تعداد زیادی بازدید از صفحه و لینک ها را به خود اختصاص دهند. با این حال، از آنجایی که مقدار زیادی از محتوا در تصویر جاسازی شده است و بنابراین به عنوان متن توسط موتورهای جستجو قابل خواندن نیست، مهم است که بقیه قسمت‌ها را با دقت بهینه کنید.

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *