تگ توضیحات چیست و چرا در سئو مهم است

تگ توضیحات، توضیحات متا Meta Description  یا Description tags همه یکی هستند . کلمه کلیدی مورد نظر را در تگ  توضیحات قرار دهید.
به یاد داشته باشید، توضیحات متا باید کمتر از 165 کاراکتر باشد – گوگل هر چیزی را که در SERP ها بیش از آن است کوتاه می کند.

این پست از سر آموزش های آموزش سئو به زبان سادهآموزش سئو داخلی می باشد.

همانطور که در عنوان صفحه، کلمات کلیدی همه چیز نیستند. توضیحات متا شما باید قانع کننده باشد و به خوانندگان در مورد آنچه که در وب سایت شما پیدا می کنند بگوید.
توضیحات متا تاثیر مستقیمی بر رتبه بندی ندارند. اما آنها نرخ کلیک را افزایش می دهند و این یک سیگنال رتبه بندی است.
این راهنما فاکتورهای آموزشی سئوی صفحه را برای سایت شما پوشش می دهد. با این حال، توضیحات متا در پلتفرم های دیگر نیز بسیار مهم است. برای مثال، می‌توانید از توضیحاتی که در ویدیوی آپلود شده در YouTube می‌نویسید، به عنوان توضیحات متا آن ویدیو نیز استفاده کنید.

چرا توضیحات متا مهم هستند؟

تگ های توضیحات متا می توانند تأثیر قابل توجهی بر تلاش های بهینه سازی موتور جستجوی شما داشته باشند. توضیحات متا یک مقدار مرکزی دارد:
توضیحات متا شما به عنوان “متن تبلیغاتی ارگانیک” عمل می کند.
این بدان معناست که وقتی تبلیغ شما برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی می شود، گوگل و سایر موتورها اغلب توضیحات متا را به عنوان خلاصه ای از صفحه نشان می دهند.
این باعث می شود توضیحات متا به اندازه متن آگهی مهم باشد.
توضیحات متا قانع کننده این قدرت را دارد که نرخ کلیک نتایج جستجوی ارگانیک شما را افزایش دهد. این بدان معناست که تعداد بیشتری از افرادی که صفحه شما را در نتایج جستجو می بینند، در واقع روی سایت شما کلیک کرده و وارد سایت شما می شوند. این به معنای ترافیک بیشتر برای شماست، حتی اگر رتبه شما ثابت بماند!

طول توضیحات متا چقدر باید باشد؟

دو نظریه وجود دارد، برخی حدود 160 تا 165 کارکتر را توضیه می کنند و برخی مانند وب سایت ” www.wordstream.com/ ” می گویند.
گوگل اخیراً طول استاندارد توضیحات متا را افزایش داده است. قبلاً، توضیحات متا به طول 160 کاراکتر یا کمتر توصیه می شد.
از سال 2017، گوگل حداکثر 275 کاراکتر را در SERP نشان خواهد داد. بنابراین، باید تگ های توضیحات متا خود را تا 275 کاراکتر بهینه کنید.

چگونه می توانم توضیحات متا بهتری بنویسم؟

بهترین روش ها برای ایجاد توضیحات متا خوب بسیار شبیه به روش های نوشتن متن تبلیغاتی عالی است:

 

  • از کلمات کلیدی تحقیق شده و هدفمند در توضیحات متا خود استفاده کنید.
  • مطمئن شوید که آنها بیش از حد به محتوای هر صفحه مرتبط هستند.
  • هرگز از توضیحات متا یکسان در کل سایت خود استفاده نکنید.
  • فواید و فوریت ها را در میان بگذارید.
  • کاربران را وادار کنید تا برای نشان دادن ارزش و جذابیت احساسات به آنها کلیک کنند.

 

تگ های در سئو شاید دیگر خیلی مهم نیستند، اما کارهایی هستند که ما می توانیم انجام بدهیم. من به تجربه دریافتم که تگ های عنوان و توضیحات صفحات می تواند بر سئو تاثیر بگذارد. اما اخیرا گوگل به دلخواه خود آنرا تغییر می دهد.

 

محتوای صفحه را به طور دقیق خلاصه کنید.

توضیحی بنویسید که اگر کاربران تگ توضیحات متا شما را به‌عنوان اسنیپت در نتیجه جستجو ببینند، هم مورد علاقه آنها باشد و هم اطلاعاتی درباره محتوای صفحه ای که قرار است بخوانند به آنها بدهد.

در حالی که هیچ حداقل یا حداکثر طول متن در متا تگ توضیحات وجود ندارد، توصیه می کنیم مطمئن شوید که آن به اندازه کافی طولانی است که به طور کامل در جستجو نشان داده شود. (توجه داشته باشید که کاربران بسته به نحوه و مکان جستجو، ممکن است اسنیپتی با اندازه های مختلف را ببینند) و حاوی تمام اطلاعات مرتبطی باشد تا کاربران با خواندن آن تصمیم بگیرند که آیا صفحه برای آنها مفید و مرتبط است یا خیر

 

این پست از سر آموزش های آموزش سئو به زبان سادهآموزش سئو داخلی می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *