سئو تکنیکال چیست؟

سئو تکنیکال چیست و چرا مهم است

استراتژی های سئو بدون پایه و اساس ثابت قابل تداوم نیستند. حتی اگر محتوای شگفت انگیزی ایجاد کنید و یک شبکه پیوند واجد شرایط بسازید، اما بارگذاری صفحه سایت بیش از حد طول بکشد یا صفحات دارای خطاهای زیادی باشند، گوگل سایت شما را در صدر جستجو قرار نخواهد داد.ما در مورد مشکلات ساختاری یک وب سایت صحبت می کنیم که مربوط به سئو تکنیکال است.
اگر بهینه سازی را به عنوان یک هرم در نظر می گیرید، سئوی فنی پایه ای است که از تولید محتوا، ساخت لینک و استراتژی های ایجاد قدرت پشتیبانی می کند. بنابراین باید از مشکلات فنی اجتناب و اصلاح شود – در غیر این صورت ممکن است هرم شما فرو بریزد.

سئوی تکنیکال یا فنی چیست؟

سئوی تکنیکال یا Technical SEO مجموعه ای از بهینه سازی های مرتبط با ساختار داخلی یک سایت است. هدف این است که صفحات سریع‌تر، قابل درک‌تر، قابل ردیابی و نمایه‌سازی شوند – که برای کارکرد بقیه استراتژی‌های سئو اساسی است.برخی اعتقاد دارند سئوی فنی بخشی از سئو داخلی است که نشان دهنده بهینه سازی های تحت کنترل شما در صفحات شما است.
با این حال، سئوی درون صفحه جامع‌تر است و شامل استراتژی‌های تولید محتوا است، به عنوان مثال، که بخشی از سئو فنی نیستند.علاوه بر این، سئوی خارج از صفحه نیز وجود دارد که به ارتباط سایت با سایر بازیگران برای کسب قدرت در بازار و ایجاد شبکه ای از لینک های مرتبط اشاره دارد.
به نوبه خود، سئوی تکنیکال با آنچه در پشت صفحات، کد و معماری سایت وجود دارد، سروکار دارد.این همان چیزی است که برای گوگل نیاز دارید تا لینک های شما را پیدا کند و آنها را در رتبه بندی قرار دهد. اگرچه عوامل فنی سئو می توانند بر رتبه بندی تأثیر بگذارند، اما تمرکز در اینجا بر روی ردیابی و ایندکس  است.
پس از آن، استراتژی های ایجاد محتوا و قدرت مسئول بالا بردن صفحات شما در رتبه بندی موتورهای جستجو خواهند بود.

چرا سئو تکنیکال مهم است؟

سئو فنی یا تکنیکال  اصل هر استراتژی بهینه سازی موتور جستجو است. این جایی است که باید شروع کنید زیرا این بخش از بهینه سازی تضمین می کند که پیوندهای شما در دایرکتوری گوگل پیدا و ایندکس می شوند.

برای مثال، باید اطمینان حاصل کنید که صفحات شما توسط گوگل ایندکس می شوند. با این حال، برخی از جزئیات در کد HTML سایت ممکن است مانع برنامه های شما شود. اگر گوگل صفحه شما را ایندکس نکند، هر چقدر آن صفحه عالی باشد، در نتایج جستجو حضور نخواهد داشت

بسیاری از مدیران وب سایت به دلیل اینکه سایت آنها در موتور جستجو ظاهر نمی شود ناامید می شوند، در حالی که یک ممیزی فنی SEO می تواند به سرعت این مشکل را شناسایی کند.

همچنین، سئو فنی می تواند به گوگل کمک کند تا صفحات شما را بهتر درک کند. بعداً خواهیم دید که داده های ساخت یافته و معماری سایت، برای مثال، این عملکرد را انجام می دهند.

با این کار، موتور جستجو می تواند اطلاعات مهم سایت شما را بخواند و بفهمد کدام مسیرها را باید دنبال کند. بنابراین، گوگل می تواند صفحات را به کلمات کلیدی صحیح ایندکس کند.

سئو تکنیکال، ربات گوگل و کاربران

اما اشتباه نکنید: سئو فنی نباید فقط Googlebot را هدف قرار دهد. اگرچه تکنیک ها برای تسهیل کار الگوریتم ضروری هستند، اما مسئولیت ارائه تجربه کاربری بهتر را نیز بر عهده دارند. و این تمرکز گوگل است.

موتور جستجو در نظر دارد بهترین نتایج را برای آنچه کاربر به دنبال آن است ارائه دهد. و بهترین نتایج صفحاتی هستند که با عبارت جستجو همسو شده اند و تجربه مرور خوبی را ارائه می دهند.

برای مثال، وقتی کدهای سایت را ساده می کنید، برای ربات ساده تر و قابل درک تر می شود، اما با افزایش سرعت بارگذاری، تجربه ناوبری را نیز بهبود می بخشد.

مثال دیگر زمانی است که صفحات خود را برای موبایل سازگار می کنید و بازدیدکننده می تواند با استفاده از هر دستگاهی به راحتی به سایت دسترسی پیدا کند.

وقتی گوگل متوجه تلاش شما برای بهبود تجربه کاربری می شود، می تواند شما را به سمت رتبه بندی سوق دهد.

عوامل اصلی سئو فنی

اکنون، بیایید بفهمیم که عوامل کلیدی فنی سئو که می توانید بهینه سازی کنید چیست.

توجه داشته باشید که بسیاری از عوامل را می توان توسط هر حرفه ای و با کمک ابزارهایی مانند Google Search Console یا افزونه هایی مانند Yoast شناسایی و اصلاح کرد.

با این حال، برخی از بهینه سازی ها کمی پیچیده تر هستند و ممکن است به متخصصان متخصص نیاز داشته باشند. سرهم کردن مستقیم با کد ساده نیست و بدون دانش خاص، می توانید اشتباهات جدی انجام دهید. بنابراین اگر سئوی فنی فراتر از دانش شما است، از درخواست کمک از یک توسعه دهنده دریغ نکنید.

فاکتورهای اصلی سئو فنی را در زیر ببینید!

سرعت صفحه
اگر یک صفحه چند ثانیه طول بکشد تا باز شود، این تاخیر ممکن است دلیلی باشد که کاربر از دسترسی به آن صرف نظر کند.

Think With Google دریافته است که زمان بارگذاری حداکثر 5 ثانیه احتمال انصراف کاربر از بازدید را 90٪ افزایش می دهد.

با گوگل فکر کن
منبع: Think With Google
بهبود سرعت صفحات یک وظیفه برای سئو فنی است. از این گذشته، زمان بارگذاری به ساختار داخلی سایت مانند اندازه تصاویر، سازماندهی کد و سرور میزبان مرتبط است.

ابتدا باید سرعت بارگذاری صفحات خود را مشخص کنید.

گوگل خود ابزاری برای این کار فراهم می کند: PageSpeed ​​Insights. این ابزار به شما امتیازی برای سرعت آپلود شما می دهد و فاکتورهایی را که می توانید برای بهبود آن بهینه کنید، نشان می دهد.

یکی دیگر از ابزارهای شناخته شده GTmetrix است که نشان می دهد

شما سرعت بارگذاری (نه فقط یک امتیاز) و فرصت های بهبود را دارید.

همانطور که از گزارش های این ابزارها می بینید، بسیاری از اقدامات فنی SEO وجود دارد که می توانید برای بهبود زمان بارگذاری انجام دهید.

اینها بخشی از آنها هستند:

فشرده سازی فایل های ارسال شده توسط سرور (Gzip)؛
کاهش اندازه تصاویر صفحه؛
حذف کاراکترهای غیر ضروری از کدهای HTML، CSS و Javascript (minify)؛
ایجاد صفحات موبایل شتاب (AMP)؛
از کش مرورگر استفاده کنید
موبایل پسند
گوگل مدت‌هاست که نگران تجربه جستجوی کاربران تلفن همراه بوده است. از زمان معرفی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، موتور جستجو متوجه شد که آینده جستجو در موبایل است. بنابراین، از هیچ تلاشی برای کارآمدتر کردن جستجوی موبایلی دریغ نکرده است.

در سال 2015، گوگل قبلاً به‌روزرسانی سازگار با موبایل را اعلام کرده بود که پاسخگویی را به یک فاکتور رتبه‌بندی تبدیل کرد.

یکی از جدیدترین اقدامات آن، اتخاذ فهرست اول موبایل بود، که شروع به اولویت بندی نمایه سازی نسخه موبایل کرد، زیرا جستجوهای دستگاه های تلفن همراه قبلاً از جستجوهای دسکتاپ پیشی گرفته اند.

به طور خلاصه: از قبل می دانید که موبایل برای سئو مهم است. اکنون مهم است که بدانید چه اقدامات فنی سئو را می توانید برای بهبود ایندکس و رتبه بندی صفحات خود انجام دهید.

کارآمدترین راه برای انجام این کار داشتن یک وب سایت واکنش گرا است. با استفاده از این ویژگی، صفحات شما بدون در نظر گرفتن دستگاه، همان کد HTML و همان URL را نمایش می دهند. کد CSS به نوبه خود برای نمایش صفحات مطابق با اندازه صفحه نمایش کاربر استفاده می شود.

سایت واکنش گرا
برای اینکه الگوریتم گوگل به طور خودکار پاسخگویی صفحات شما را تشخیص دهد، باید تگ “viewport” را به سربرگ کد HTML اضافه کنید. این تگ مرورگر را در تنظیم ابعاد و مقیاس صفحه با توجه به عرض دستگاه راهنمایی می کند.

اگر این تگ ظاهر نشد، مرورگر سعی می‌کند نمایش صفحه را به بهترین شکل تطبیق دهد (مانند تصویر سمت چپ، درست زیر).

با این حال، این تمایل به ارائه یک تجربه کاربری بد دارد. بنابراین گوگل ممکن است در نظر بگیرد که صفحات شما برای موبایل مناسب نیستند.

سازگار با موبایل
به طور کلی، ابزارهای ایجاد وب سایت ها، مانند WordPress، Wix، یا Shopify (برای تجارت الکترونیک)، از قبل شامل بهینه سازی برای دستگاه های تلفن همراه هستند. بنابراین لازم نیست خیلی نگران کدنویسی باشید.

اما همیشه ارزش آزمایش را دارد که آیا سایت شما برای موبایل مناسب است. می توانید این کار را با ابزاری که گوگل به صورت رایگان در دسترس قرار می دهد انجام دهید: تست سازگاری تلفن همراه.

از این فرصت برای ارزیابی وب سایت خود و بهینه سازی نکاتی که گزارش ابزار به عنوان بهبود پیشنهاد می کند استفاده کنید.

ابزار گوگل برای بررسی سازگاری با موبایل
خطاهای ردیابی
قبل از اینکه به بهبود موقعیت سایت خود در نتایج جستجو فکر کنید، ابتدا یک گام اساسی برای نمایش آن در آنجا وجود دارد: ردیابی. این اولین قدمی است که ربات برای سازماندهی وب سایت ها برمی دارد.

بنابراین باید بدانید که آیا گوگل صفحات شما را ردیابی می کند یا خیر. اولین قدم ارسال نقشه سایت است که به گوگل می گوید تمام صفحات در سایت شما بخزند.

با این حال، حتی اگر راه را به ربات نشان دهید، معمولاً خطاهایی را در صفحات پیدا می کند و در واقع این کار را انجام نمی دهد.

برای شناسایی مشکلاتی که ردیابی و نمایه سازی را مختل می کند، می توانید از گزارش وضعیت پوشش فهرست موجود در کنسول جستجوی Google استفاده کنید.

در این گزارش می توانید ببینید چه صفحاتی ایندکس شده اند و کدام ها مشکل داشته اند.

صفحات ممکن است به دلایل مختلفی ایندکس نشوند. اینها بخشی از آنها هستند:

خطاهای سرور؛
خطاهای تغییر مسیر، مانند تغییر مسیر حلقه.
مسدود کردن URL توسط فایل robots.txt.
مسدود کردن URL توسط برچسب “noindex” در کد صفحه.
URL موجود نیست (خطای 404).
هر URL باید برای تصحیح خطای که از نمایه سازی آن جلوگیری می کند، تجزیه و تحلیل شود. به یاد داشته باشید که اگر صفحات شما ایندکس نمی شوند، ممکن است بازدیدکنندگان ارزشمند کسب و کار خود را از دست بدهید.

معماری سایت
بخش بزرگی از سئو فنی برای تسهیل کار گوگل در ردیابی است. و یکی از راه‌های انجام این کار این است که مسیرهایی را که باید در سایت خود دنبال کند به ربات نشان دهید تا سلسله مراتب بین صفحات و ارتباطات بین لینک‌های داخلی را درک کند.

برای آن، شما باید یک معماری سنجیده و مبتنی بر منطق سلسله مراتب و طبقه بندی صفحات داشته باشید. این موضوع در سایت‌های قوی، با صفحات زیاد، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که به سازماندهی واضحی نیاز دارد.

یک معماری خوب سایت خود را در عواملی که بر خزیدن و نمایه سازی تأثیر می گذارد و همچنین در رتبه بندی صفحات گوگل منعکس می کند. عوامل عبارتند از:

قالب بندی URL ها: به طوری که آنها دوستانه باشند (example.com/category/subcategory)؛
ایجاد نقشه های سایت: که ربات را در خزیدن صفحات وب سایت راهنمایی می کند.
پیوند داخلی: به گوگل نشان می دهد که کدام صفحات دارای اعتبار بیشتری در سایت هستند.
با این اقدامات مربوط به معماری سایت، به گوگل کمک می‌کنید تا محتوای آن را بفهمد، اسکن کاملی انجام دهد و ساختار را برای کاربر قابل درک‌تر کنید تا بتواند در آن جابجا شود.

تصاویر
تصاویر قدرت دارند آنها فقط “چهره های زیبا” در یک وب سایت نیستند – آنها می توانند بازدیدکنندگان را خوشحال کنند و آنها را متقاعد کنند تا صفحات به اهداف تجاری آنها برسند.

با این حال، پشت آنها، باید سئوی فنی در کار باشد تا اطمینان حاصل شود

 

آنها نقش خود را بدون به خطر انداختن سرعت بارگذاری و تجربه کاربر در صفحه انجام می دهند.

هنگامی که یک تصویر را در وب مشاهده می کنید، ممکن است تصور نکنید که حاوی اطلاعات بسیار مهمی برای سئو فنی است. این اطلاعات وظیفه شناسایی آن تصویر را برای گوگل دارد که علیرغم تکامل الگوریتم، فقط می تواند متن را درک کند.

اکنون، بیایید عناصر اصلی تصاویر را ببینیم که می‌توانید نه تنها برای بهبود سئوی صفحات، بلکه برای افزایش شانس رتبه‌بندی آنها در تصاویر گوگل، بهینه‌سازی کنید.

نام فایل
اولین عنصر فنی SEO برای تصاویر، نام فایل است. این متنی است که حتی قبل از آپلود آن در رایانه خود ویرایش می کنید.

باید توصیفی و دوستانه باشد، بنابراین Google متوجه می شود که تصویر چه چیزی را نشان می دهد (به عنوان مثال، pencil.png قرمز به جای IMG586.png).

متن جایگزین
یکی دیگر از داده های بارگذاری شده توسط تصویر متن جایگزین است. این متن جایگزین است که در صورت بارگذاری نشدن تصویر به کاربر نمایش داده می شود. همچنین در ابزارهای دسترسی برای کاربران با نیازهای خاص استفاده می شود.

متن جایگزین همچنین با اطلاع رسانی به گوگل از محتوای آن تصویر و کمک به ربات برای فهرست کردن آن، عملکردی را در سئو انجام می دهد.

حجم فایل
اندازه تصویر برای سرعت بارگذاری صفحه تعیین کننده است. وقتی حجم فایل‌های خود را کاهش می‌دهید، رتبه‌بندی صفحه به‌طور کلی (با افزایش سرعت بارگذاری) و خود تصویر را بهبود می‌بخشید، زیرا Google فایل‌های کوچک‌تر را در اولویت قرار می‌دهد.

برای انجام این کار، می توانید به ابزارهایی تکیه کنید که کیلوبایت تصاویر را کاهش می دهند و اطلاعات غیر ضروری را از فایل ها بدون افت کیفیت حذف می کنند. Optimus و Tinypng نمونه های خوبی هستند.

فرمت
در مقایسه با JPG و PNG، فرمت های تصویر پیشرفته تر – JPEG 2000، JPEG XR و WebP – فشرده سازی بهتری دارند و در عین حال کیفیت را حفظ می کنند. برای سرعت بخشیدن به بارگذاری، این قالب ها را اولویت بندی کنید.

ابعاد
ایده آل برای سئو فنی این است که تصاویر را در ابعاد دقیقی که مورد استفاده قرار می دهند آپلود کنید. این امر از تغییر اندازه سایت و اشغال فضای غیر ضروری تصویر جلوگیری می کند و فرآیند آپلود را به تاخیر می اندازد.

در حال آپلود
تصاویری که زیر حد مجاز صفحه هستند (یعنی هنوز برای کاربر ظاهر نمی شوند) ممکن است آپلود آنها به تعویق بیفتد.

برای انجام این کار، از ویژگی بارگذاری تنبل که به عنوان مثال در افزونه Lazy Load برای وردپرس موجود است، استفاده کنید. به این ترتیب، تصاویر تنها زمانی بارگذاری می شوند که کاربر به آنها برسد.

محتوای تکراری
محتوای تکراری یکی از مهم ترین موضوعات فنی سئو است زیرا معمولاً اتفاق می افتد و می تواند تأثیر زیادی در بهینه سازی داشته باشد.

وقتی در مورد محتوای تکراری صحبت می کنیم، به متن و تصاویر کپی شده از سایت های دیگر و محتوای تکرار شده در وب سایت شما، حتی بدون قصد اشاره می کنیم.

اجتناب از اولین مورد آسان است: فقط روی ایجاد محتوای اصلی برای مخاطبان خود تمرکز کنید. سرقت متن و تصاویر از سایت های دیگر نه تنها غیراخلاقی است، بلکه می تواند منجر به جرایم کپی رایت شود.

مورد دوم پیچیده تر است و به برخی اقدامات فنی سئو نیاز دارد. می توانید محتوای تکراری در سایت داشته باشید، مثلاً وقتی صفحه ای را به روز می کنید و یک URL جدید برای آن ایجاد می کنید بدون اینکه آدرس قبلی را غیرفعال کنید.

مثال دیگر زمانی است که می توان به یک محتوا توسط URL های مختلف دسترسی داشت، به عنوان مثال:

https://www.example.com/page/
https://www.example.com/page
وقتی گوگل متوجه می شود که محتوای تکراری در سایت وجود دارد، تمایل دارد رتبه بندی محتوای اصلی را در اولویت قرار دهد. با این حال، این همیشه برای ربات روشن نیست و نتیجه می تواند جریمه ای برای هر دو صفحه باشد.

بنابراین، برای حل مشکل محتوای تکراری در وب سایت خود، ابتدا باید تشخیص دهید که کدام صفحات دارای این خطا هستند. Siteliner یک ابزار خاص برای این کار است و نشان می دهد که چه تعداد و چه صفحاتی دارای محتوای تکراری هستند.

پس از بررسی اینکه کدام صفحات دارای محتوای تکراری هستند، می توانید به گوگل نشان دهید که کدام صفحه برای فهرست و رتبه بندی ترجیح داده می شود. این کار را با اعمال تگ canonical به کد صفحه اصلی انجام می دهید.

راه حل دیگر استفاده از Redirect 301 برای هدایت کاربران و ربات ها به صفحه اصلی است که می خواهید اعتبار کسب کنید. این روشی برای جلوگیری از رقابت صفحات شما با یکدیگر در رتبه بندی است و تنها به یکی از آنها اولویت می دهد.

داده های ساخت یافته
تا به حال، حتما متوجه شده اید که گوگل سایت های سازمان یافته را دوست دارد، درست است؟

این سازمان کار ربات را آسان‌تر می‌کند، زیرا می‌تواند صفحات را بفهمد و بیاموزد که کجا اسکن خود را دنبال کند.

بنابراین، داده های ساخت یافته به این کار کمک می کند. عملکرد آن ایجاد علامت گذاری در کدهای صفحات برای راهنمایی جستجوگر در جنبه های خاصی از محتوای آن است. اساساً آنها به توصیف سایت شما با الگوریتم کمک می کنند.

این نشانه گذاری ها نه تنها برای ردیابی و نمایه سازی بلکه برای نمایش نتایج جستجو نیز قابل استفاده هستند.

یکی از کاربردهای اصلی داده های ساخت یافته در سئو فنی، ریچ اسنیپت ها است. اگر قبلاً یک دستور غذا را در گوگل جستجو کرده باشید، با آنها برخورد کرده اید.

این مثال را ببینید:

دستور غذا در گوگل
اطلاعات مربوط به ارزیابی‌ها، نظرات و زمان آماده‌سازی نشانه‌گذاری داده‌های ساختاریافته است. این نوع علامت گذاری می تواند در انواع دیگر محتوا مانند فیلم ها، مشاغل محلی و محصولات نیز ظاهر شود.

بعلاوه

 

به گوگل کمک می کنند تا محتوای خود را درک کند، آنها همچنین اطلاعات غنی تری را به کاربران منتقل می کنند، که زمینه های بیشتری برای تصمیم گیری برای کلیک کردن روی لینک دارند.

اما داده های ساخت یافته فقط مربوط به قطعه های غنی نیست. نمونه پرکاربرد دیگر، breadcrumbs است که مسیر طی شده توسط کاربر (دسته ها و زیر مجموعه ها) را برای رسیدن به آن صفحه نشان می دهد. همچنین می توانید از این اطلاعات در نتایج جستجو استفاده کنید.

همچنین می‌توانید از آن‌ها به سادگی برای کمک به Google استفاده کنید تا بفهمد قسمت خاصی از صفحه در مورد چیست.

به عنوان مثال می توانید اطلاعات تماس را در صفحه درج کنید که برای بازدیدکننده شما مشخص می شود. با این حال، ربات باید تلاش کند تا بفهمد آن بخش در مورد چیست.

برای آسان‌تر کردن کار آن، می‌توانید یک نشانه‌گذاری برای اطلاع از این موضوع ایجاد کنید. در کد، این نشانه گذاری کم و بیش شبیه این خواهد بود:

پودرهای سوخاری
برای ایجاد این نشانه گذاری ها، ممکن است به دانش کمی بیشتر در زمینه کدنویسی نیاز داشته باشید. اما برخی از افزونه های وردپرس مانند Schema App Structured Data این فرآیند را تسهیل می کنند.

گوگل همچنین می‌خواهد به توسعه‌دهندگان کمک کند تا داده‌های کارآمد و ساختار یافته ایجاد کنند (و از تمرین کلاه سیاه با این منبع جلوگیری کنند). به همین دلیل است که Structured Data Markup Helper را ایجاد کرده است که به درج آنها در وب سایت شما نیز کمک می کند.

داده های ساخت یافته
همچنین می‌توانید از ابزار تست داده‌های ساختاریافته برای آزمایش اینکه آیا همه چیز طبق برنامه‌ریزی‌شده با نشانه‌گذاری‌های شما پیش رفته است، استفاده کنید. این گزارش نشان می‌دهد که Google چگونه صفحات شما را اسکن می‌کند و آیا مشکلی در خواندن داده‌ها وجود دارد.

نقشه های سایت
در مبحث معماری سایت، ما در مورد ایجاد نقشه سایت برای هدایت گوگل در ساختار لینک آن صحبت کردیم. اکنون، بیایید کمی بیشتر با این ویژگی، که در استراتژی های فنی سئو ضروری است، توضیح دهیم.

نقشه سایت یک فایل (معمولا با فرمت XML) است که شامل تمام صفحات و اسناد یک سایت و همچنین ارتباطات بین آنها می باشد.

وقتی این فایل را به Googlebot ارائه می‌کنید، مشخص می‌کند که کدام صفحات باید بخزد و کدام‌ها مهم‌ترین هستند.

نقشه سایت برای سایت هایی که بسیار بزرگ هستند یا صفحات ایزوله دارند اهمیت بیشتری دارد. بنابراین، فایل تضمین می کند که همه آنها توسط ربات خزیده شده و ایندکس می شوند.

راه های مختلفی برای ارسال فایل نقشه سایت به گوگل وجود دارد. ساده ترین راه از طریق کنسول جستجوی گوگل است که دارای یک ابزار گزارش نقشه سایت خاص است.

اما با دانش پیشرفته تر، می توانید مسیر فایل را در robots.txt مشخص کنید یا از تابع “ping” برای درخواست ردیابی نقشه سایت استفاده کنید.

در این لینک گوگل توضیح می دهد که چگونه می توانید همه این کارها را انجام دهید.

خطای 404
هیچ چیز خسته کننده تر از انجام جستجوی گوگل، یافتن دقیقاً نتیجه مورد نظرتان، اما مواجه شدن با خطای 404 نیست که شما را از مشاهده محتوا باز می دارد.

حتما آنجا بوده اید و می دانید چه حسی دارد. گوگل همچنین می داند که این یک مشکل برای تجربه کاربر است و معمولاً صفحاتی را که اغلب این خطا را ارائه می دهند جریمه می کند.

خطای 404 پاسخ سایت به درخواست کاربر است. وقتی ظاهر شد به این معنی است که کاربر یک آدرس درخواست کرده است، سایت توانسته با سرور ارتباط برقرار کند اما آدرس درخواستی را پیدا نکرده است.

این ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که یک صفحه URL آن تغییر کرده باشد و کاربر سعی کند به URL قدیمی دسترسی پیدا کند. برای جلوگیری از مواجه شدن آنها با خطای 404، سایت ها می توانند بازدیدکنندگان را با اعمال تغییر مسیر 301 به URL صحیح هدایت کنند.

با این حال، این خطاها حتی اگر همه URL ها درست باشند، ممکن است رخ دهند. برای مثال، زمانی که URL دارای خطای تایپی باشد، ممکن است خطای 404 ظاهر شود. در این صورت برای جلوگیری از خروج کاربر از سایت، می توانید یک صفحه خطای سفارشی ایجاد کنید و مسیرهای دیگری را به بازدیدکننده پیشنهاد دهید.

همچنین ابزارهای سئو وجود دارد که صفحات دارای خطا را شناسایی می کند که می توانید آنها را اصلاح کنید. Dead Link Checker، Screaming Frog و خود کنسول جستجوی گوگل می توانند در این کار کمک کنند.

دسترسی
یکی دیگر از خطاهای بسیار رایج – و تجربه خسته کننده برای کاربران – در دسترس نبودن وب سایت است. در این حالت بازدید کننده با صفحه خطایی مواجه نمی شود. آنها به سادگی نمی توانند سایت را پیدا کنند!

حتی بدتر از آن، وقتی این اتفاق می افتد، گوگل نیز نمی تواند سایت را بخواند. و بنابراین صفحات را نمی توان ایندکس کرد. وقتی این اتفاق مکرر می افتد، موتور جستجو متوجه می شود که سایت شما دیگر وجود ندارد. به این ترتیب، سایت شما می تواند از جستجو ناپدید شود.

اگر نمی خواهید این اتفاق بیفتد، باید مراقب در دسترس بودن وب سایت خود باشید. این معمولاً مربوط به سرویس میزبانی وب سایت است که باید اطمینان حاصل کند که وب سایت شما تا زمانی که ممکن است آنلاین می ماند.

در قرارداد میزبانی، شما باید یک SLA (Service Level Agreement) ایجاد کنید، که زمان در دسترس بودن وعده داده شده توسط شرکت را تعیین می کند.

زیرساخت های این شرکت ها به صورت 24 ساعته در 365 روز سال برنامه ریزی شده است. با این حال، بروز خرابی های سخت افزاری و نرم افزاری و همچنین ارتقاء و تعمیر و نگهداری که باعث خرابی می شود، معمول است. بنابراین، زمان در دسترس بودن هرگز 100٪ نیست.

با این وجود، باید مراقب سرویس میزبانی باشید و زمان آپدیت سایت خود را محاسبه کنید تا بررسی کنید که آیا SLA برآورده شده است یا خیر.

سازگاری با مرورگر
هنگام ایجاد یک وب سایت، باید تنوع مرورگرهایی را که در حال حاضر وجود دارند در نظر بگیرید

 

 

خیابان در حالی که برخی از کاربران از مرورگرهای مدرن مانند گوگل کروم یا سافاری استفاده می کنند، بسیاری هنوز از اینترنت اکسپلورر به عنوان استاندارد ناوبری استفاده می کنند.

با این حال، هر مرورگر سایت ها را متفاوت می خواند، که در برخی موارد می تواند مانع مشاهده شود. برای مثال، مرورگرهای قدیمی‌تر از استانداردهای توسعه پیشرفته‌تر پشتیبانی نمی‌کنند.

بنابراین، توسعه دهندگان باید محدودیت های هر مرورگر را در نظر بگیرند و یک ممیزی فنی SEO باید سازگاری در هر مرورگر را بررسی کند. این امر به ویژه در صورتی مهم است که مخاطبان شما تمایل به استفاده از مرورگرهای قدیمی داشته باشند.

امنیت
گوگل همیشه نگران امنیت وب سایت هاست. به هر حال، یکی از بدترین تجربیاتی که کاربر می‌تواند داشته باشد این است که درگیر فعالیت‌های کلاهبرداری یا هک شدن اطلاعاتش باشد.

به عنوان مثال، در سال 2014، گوگل اعلام کرد که پذیرش پروتکل HTTPS به یک فاکتور رتبه بندی برای الگوریتم تبدیل می شود. هدف این بود که سایت‌های بیشتر و بیشتری تشویق شوند تا اتصالات امن و رمزگذاری شده را برای افزایش امنیت در اینترنت اتخاذ کنند.

به عنوان مثال، سایت هایی که پروتکل HTTPS را اتخاذ می کنند، حفاظت از داده های کاربر را در صفحات ثبت نام و پرداخت تضمین می کنند.

این اقدامات علاوه بر افزایش امنیت سایت و کاربران آن، به افرادی که وارد سایت می شوند یا از آن صفحه خرید می کنند، اطمینان می دهد.

برای پذیرش HTTPS، ابتدا باید یک گواهی SSL خریداری کنید که می توانید با استفاده از شرکت میزبان وب سایت این کار را انجام دهید.

هنگام مهاجرت از HTTP به HTTPS، مهم است که اطمینان حاصل شود که همه عملکردها پس از تغییر در دسترس خواهند بود. بنابراین قبل از تغییر کامل آزمایشات را انجام دهید.

همچنین توجه داشته باشید که URL صفحات شما تغییر خواهد کرد، بنابراین می توانید از تگ های متعارف برای جلوگیری از محتوای تکراری استفاده کنید و به گوگل بگویید صفحه اصلی چیست.

فرآیند انتقال به HTTPS معمولاً بسیار پیچیده است و می تواند برای سایت مشکل ایجاد کند.

به همین دلیل مهم است که متخصصان متخصص این کار را انجام دهند. شما نمی خواهید سایت شما داده های خود را از دست بدهد یا برای یک هفته کامل در دسترس نباشد، درست است؟

به هر حال، اینها مسائل اصلی هستند که باید به آنها رسیدگی کنید. با این حال، سئو فنی نیاز به توجه مداوم دارد: مهم نیست که چقدر در کد و بهینه‌سازی‌ها جزئیات دارید، همیشه فرصتی برای بهبود یا اشتباهی وجود دارد که مورد توجه قرار نگرفته است.

بنابراین، یک روال نظارت و تجزیه و تحلیل، به ویژه نکاتی را که در این مقاله برشمردیم، در پیش بگیرید. هر گونه شکست می تواند استراتژی های سئو و موقعیت صفحات شما در گوگل را به خطر بیندازد.

همانطور که می بینید، تکیه بر یک ابزار میزبانی خوب که عملکرد کامل وب سایت شما را تضمین می کند ضروری است. بنابراین، Rock Stage، راه حل میزبانی وردپرس راک محتوا را بشناسید!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *