آموزش سئو به زبان ساده

بهینه سازی موتورهای جستجو معمولاً به عنوان SEO شناخته می شود.
آموزش سئو شما را یاری می دهد، زیرا فرآیند تأثیرگذاری بر روی دید یک وب سایت یا صفحه وب در نتایج بدون پرداخت یک موتور جستجو است – که اغلب به عنوان نتایج “طبیعی”، “ارگانیک”  از آن یاد می شود.

چرا آموزش سئو مهم است؟

بیش از یک میلیارد وب سایت وجود دارد. موتورهای جستجو (گوگل، بینگ، یاهو) باید راهی برای ارائه مناسب ترین پاسخ برای کاربر پیدا کنند. هر چه موتور جستجو در مرتب‌سازی و ارائه بهترین پاسخ بهتر باشد، احتمال اینکه کاربر دوباره و دوباره از همان موتور جستجو استفاده کند بیشتر است.

گوگل موتور جستجویی است که من معمولاً به عنوان رهبر بازار به آن روی می‌آورم، زیرا آنها سهم بازار خیره‌کننده 75 درصدی را در سراسر جهان دارند. به فرمولی که گوگل برای تشخیص اینکه چه کسی در نتایج جستجو اولویت دارد استفاده می کند الگوریتم نامیده می شود. گوگل الگوریتم را به اشتراک نمی گذارد، زیرا اگر همه آن را می دانستند، هیچ راهی برای رتبه بندی نتایج وجود نخواهد داشت.

با این حال، گوگل جنبه هایی از الگوریتم را به اشتراک می گذارد تا به توسعه دهندگان وب و سایر افراد علاقه مند کمک کند تا سایت های خود را راحت تر پیدا کنند. اساساً گوگل به کسانی که ابتکار عمل می کنند و به طور منظم سایت خود را به روز می کنند، پاداش می دهد.

سئو اغلب به عنوان چیزی کاملاً فنی دیده می شود و فقط باید توسط متخصصان انجام شود. در حالی که لایه‌های زیادی از سئو از ابتدایی تا کاملاً پیشرفته وجود دارد، یادگیری اصول اولیه برای همه افراد کاملاً ممکن است. وقتی آنها به این امر متعهد می شوند، رک و پوست کنده نتایج شگفت انگیز است.

لینک مرتبط: چرا آموزش سئو مهم است

 

حرکت به سمت متخصص سئو شدن

عمق تجربه برای بسیاری از کارشناسان سئو چیزی شبیه به این است: “تگ های عنوان خود را بهینه کنید، مطمئن شوید که سایت شما به سرعت بارگذاری می شود، و سپس تعداد زیادی پست وبلاگ بنویسید، برای برخی از لینک ها به سایت خود درخواست کنید، و شما خواهید دید سایت شروع به رتبه بندی بهتر می کند. حتی اگر این کارشناسان سئو به شما بگویند که بیشتر از این طول می کشد و این تصور را به شما می دهند که بیشتر انجام می دهند، اغلب این میزان خدماتی است که ارائه می دهند. اگر فقط در سطح مبتدی دانش سئو دارید، این امر منطقی به نظر می رسد و تا زمانی که نتوانید به نتیجه برسید، هیچ دلیلی برای انتظار چیزی بیشتر نخواهید داشت. با سرمایه‌گذاری چند ساعت در ماه، می‌توانید به سمت تبدیل شدن به یک متخصص واقعی سئو حرکت کنید و سپس این دانش را خواهید داشت که بدانید کسانی که برای انجام سئو برای شما استخدام می‌کنید باید چه کار کنند و بهتر می‌توانید آمادگی آنها را قبل از استخدام بسنجید.

سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید

قبل از اینکه شروع به انجام سئو داخلی صفحه کنید، ابتدا باید با دو دسته اصلی سئو – کلاه سیاه و سئو کلاه سفید آشنا شوید.

سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سیاه  همچنین به عنوان spamdexing شناخته می شود، این نوع سئو کاری است که باید از انجام آن اجتناب کنید. سئو کلاه سیاه تکنیک هایی هستند که توسط موتورهای جستجو تایید نشده اند و حتی می توانند سایت شما را جریمه کنند. برخی از روش‌های سئو کلاه سیاه عبارتند از پر کردن کلمات کلیدی، استفاده از وب‌سایت‌های آینه‌ای، و به طور کلی هر چیزی که شامل فریب است و توسط موتورهای جستجو ممنوع است.

سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید  تکنیک ها در عین حال مورد تایید موتورهای جستجو هستند و باید همان روشی باشند که شما دنبال می کنید. سئو کلاه سفید چیزی است که به طور قانونی رتبه سئو شما را افزایش می دهد. برخی از تکنیک های سئو کلاه سفید شامل محتوای با کیفیت بالا، مرتبط و هر چیزی است که از دستورالعمل های موتورهای جستجو پیروی می کند.

بهینه سازی ساختار سایت

باید مطمئن شوید که ناوبری سایت شما کاربرپسند است و سرعت بارگذاری آن سریع است. مهم است که موتورهای جستجو بتوانند به راحتی به محتوای سایت شما دسترسی داشته باشند تا آن را فهرست کنند. علاوه بر این، اگر سایت شما برای پیمایش آسان، سریع و بهینه سازی شده برای موبایل باشد، احتمال اینکه افراد تمایل بیشتری به صرف زمان در آن داشته باشند، بیشتر می شود. در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید:

  • صفحه خود را برای استفاده از موبایل بهینه کنید
  • محتوای متنی بیشتر و عناصر HTML کمتری ایجاد کنید
  • از استفاده از فریم ها و تبلیغات زیاد با جاوا اسکریپت خودداری کنید
  • از دایرکتوری های غیر ضروری خودداری کنید و سعی کنید فایل های خود را تا حد امکان روت نگه دارید
  • از چیزهای فانتزی مانند GIF های متحرک، فلش، رولوور اجتناب کنید مگر اینکه ضروری باشد

سئو به دو بخش سئو داخلی و سئو خارجی تقسیم می شود

برای اینکه تصویر بهتری از سئو به شما ارائه دهیم، وانمود کنیم که در حال ساخت یک مرکز خرید جدید هستید.

قبل از ساخت مرکز خرید، ابتدا باید عوامل داخلی و خارجی را در نظر بگیرید. مهمتر از همه، باید در نظر بگیرید که چه چیزی یک تجربه بازدیدکننده عالی را ایجاد می کند.

از نظر داخلی، مرکز خرید شما درباره چیست؟ آیا تم مرکز خرید شما منحصر به فرد است؟ آیا تم های مختلف فروشگاه در سطوح مختلف دسته بندی می شوند؟ آیا بازدیدکنندگان به راحتی راه خود را در مرکز خرید پیدا می کنند؟

از نظر خارجی، آیا اقداماتی را انجام داده‌اید تا خبر وجود مرکز خرید شما را اعلام کنید؟ آیا مرکز خرید شما در فهرست راهنماهای نقشه، تابلوهای راهنما یا دکه های بروشور در مراکز خرید همسایه ذکر شده است؟

اگر از عوامل داخلی و خارجی به خوبی مراقبت کرده باشید، به احتمال زیاد مرکز خرید شما با تجارت رونق خواهد گرفت.

به طور مشابه، قبل از ساختن وب سایت خود، آیا در نظر گرفته اید…

 

از نظر داخلی، وب سایت شما در مورد چیست؟

اگر حتی نمی دانید سایت شما در مورد چیست، به احتمال زیاد موتورهای جستجو نیز این موضوع را نخواهند شناخت.

آیا تم سایت شما به هیچ وجه منحصر به فرد است؟

موتورهای جستجو محتوای منحصر به فرد را دوست دارند و به محتوای با کیفیت بالا پاداش می دهند. از سوی دیگر، محتوای تکراری یا خراشیده شده روی SRP ها خوب عمل نمی کند.

آیا قالب  محتوای شما به درستی سازماندهی شده و به خوبی به هم مرتبط هستند؟

وب‌سایت‌هایی که ساختار سایت تمیزی دارند و محتوا به‌درستی در دسته‌های مختلف سازمان‌دهی شده است، به عنکبوت‌های موتورهای جستجو امکان می‌دهند به راحتی در صفحات داخلی خزیده و آنها را به‌طور مناسب فهرست‌بندی کنند.

آیا کاربران به راحتی می توانند در سایت شما حرکت کنند؟

موتورهای جستجو می توانند تشخیص دهند که آیا پیمایش در یک سایت برای کاربران آسان است یا خیر. یک سایت خوب سازماندهی شده، تجربه کاربری خوبی را فراهم می کند، که دقیقاً همان چیزی است که موتورهای جستجو در وهله اول برای آن ساخته شده اند. سایت هایی با ساختار تمیز و هدف مشخص در SERP ها رتبه بالاتری دارند.

از نظر خارجی، آیا تلاشی برای برقراری ارتباط با وب مسترهای دیگر در حوزه مرتبط خود انجام داده اید؟
موتورهای جستجو شما را تشویق می کنند تا فعالانه در جامعه خود شرکت کنید و ارزش ارائه دهید. ارائه ارزش برای جامعه شما شهرت شما را افزایش می دهد و شانس جذب لینک های ورودی به سایت شما را افزایش می دهد.

آیا احتمال اینکه آنها به سایت شما لینک بدهند زیاد است؟

آیا ابتکار عمل برای به اشتراک گذاشتن محتوای خود را از طریق سایت های شبکه های اجتماعی محبوب انجام داده اید؟ اگر محتوای شما جالب، قابل اشتراک گذاری و با کیفیت باشد، به احتمال زیاد لینک های ورودی زیادی جذب خواهید کرد.

آیا سایت های زیادی دارید که به سایت شما لینک می دهند و محبوبیت شما را افزایش می دهند؟

هرچه لینک های ورودی (بک لینک) بیشتری به دست آورید، موتورهای جستجو قابل اعتمادتری محتوای شما را در نظر خواهند گرفت.

اگر پاسخ شما به تمام سوالات بالا مثبت است، سئو عالی انجام می دهید!

موتورهای جستجو توسط انسان ها، برای انسان ها ساخته شده اند. سایت خود را بر ارائه یک تجربه کاربری عالی متمرکز کنید و می توانید مطمئن باشید که سایت شما در موتورهای جستجو به خوبی عمل می کند.

چگونه سئو می تواند استراتژی کلی بازاریابی دیجیتال شما را افزایش دهد؟

تجربه کلی کاربر را در سایت خود بهبود بخشید
داشتن دانش خوب در مورد موضوع سئوی داخلی و فاکتورهای رتبه بندی روی صفحه به شما کمک می کند ساختار سایت خود را بهتر سازماندهی کنید (ترتیب دسته بندی های مختلف بر اساس مضامین خاص) برای ارائه یک تجربه کاربری عالی، ساخت یک ساختار لینک داخلی خوب برای ناوبری بهتر کاربر، و سایت خود را جذاب تر کنید و در نتیجه نرخ تبدیل بالاتری داشته باشید.

افزایش فروش آفلاین

 

80 درصد از مصرف کنندگان اینترنت در مرحله آگاهی از محصول، قبل از تصمیم گیری در مورد خرید یا عدم خرید، به صورت آنلاین تحقیق می کنند.

مدیریت شهرت آنلاین

حفاظت از اعتبار آنلاین شما این روزها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند، زیرا مصرف‌کنندگان بیشتر و بیشتری به جای وارد کردن نشانی اینترنتی مستقیم، یعنی «brandname.com»، نام‌های تجاری را در موتورهای جستجو جستجو می‌کنند و آخرین چیزی که می‌خواهید آن‌ها ببینند یک بررسی بد است. رتبه شرکت شما بالاتر از وب سایت شرکت شما.

سئو داخلی یا سئو درون صفحه

سئو داخلی ON-Page SEO یا درون صفحه عمل پیروی از بهترین شیوه هایی است که گوگل به عنوان تاثیر مستقیم بر عوامل رتبه بندی در خود صفحه سایت ارائه کرده است. این با سئوی خارج از صفحه یا لینک بیلدینگ متفاوت است، که می تواند به رتبه بهتر سایت با ایجاد قدرت کلی سایت کمک کند.اینکه آیا این عوامل به شما کمک می کنند یا نه، همیشه روشن نیست. برخی عوامل رتبه بندی مستقیم و برخی غیر مستقیم هستند.

سئو داخلی، جالب است چون کنترل آن کاملا در اختیار ما است، سئو داخلی بیشتر به محتوای سایت وابستگی دارد، ما بر خلاف برخی تعاریف رایج، محتوا را هر چیزی در یک صفحه از سایت است، ازجمله ، لوگو، هدر، رنگ ، فوتر ، متن ، تصاویر، تجلی برند شما و … می شناسیم. پس سئو داخلی تنها یک بخش کوچک از تنظیمات مربوط به متاتگ های سئو نیست و فراتر از آن و ایجاد ارزش داخلی سایت می باشد.

لینک مرتبط :سئو داخلی ON-Page SEO

 

تکنیک های سئو داخلی ؟

بخش مهمی از سئو را باید در سایت خود انجام دهید و محتوای خود را بهینه شده ایجاد کنید و محتوای قدیمی سایت خود را بروز کرده و آن را بر اساس نیت جستجو و شناخت کابران و مطابق استاندارد های سئو بروزرسانی کنید. سئو داخلی به صورت خلاصه شامل بخش‌های زیر می شود:

 

  • استفاده از تگ تایتل Title Tag مناسب که یکی از سرنخ های گوگل برای شناخت محتوای صفحه سایت است.
  •  استفاده از بخش توضیحات متا Meta Description که برای صفحات خود یک توضیح مناسب و مختصر آماده کنید که در زیر لینک ها، در نتایج موتور های جستجو نشان داده شود. این می تواند نرخ کلیک شما را افزایش دهد، این متن باید حدود 150 کارکتر و گویایی مطالب صفحه و همچنین باید کاربر را ترغیب به کلیک نماید.
  • استفاده از عنوان های مناسب و گیرا  در تیتر ها و یا هدینگ است Sub-headings که باعث جذب خواننده و کاربر شود و استفاده کاربردی از آن‌ها. به عنوان مثال یک محتوا فقط یک عنوان اصلی h1 دارد و بقیه باید به صورت زیر عنوان h2 و h3 و h4 و الی آخر در سایت قرار گیرند.
  • استفاده از فرآیند لینک سازی داخلی Internal Links مناسب که محتوا را به بخش های مختلف سایت شما مرتبط می کند و بخش های مختلف سایت را می توان به کاربر معرفی کرد. در واقع شما به صورت تخصصی یک موضوع را دنبال می کنید، صفحات متعدد می سازید و توسط لینک ها آنها را به هم پیوند می دهد .
  • استفاده از اصول و استاندارد های نامگذاری تصویر  و متن جایگزین تصاویر Image Name and ALT Tags که باعث می‌شود محتوای تصویری شما نیز در موتورهای جست و جو ثبت شود.

و جزئیات بیشتر که در ادامه برخی آنها را شرح می دهیم.

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی، همان موضوع سایت شما، محصولات و خدمات شما است. برای یافتن کلمات کلیدی دیگر که کاربران با آنها شما را جستجو می کنند، سایت های رقبای خود را بررسی کنید، از صفحه SERP استفاده کنید و ابزار تحقیق کلمات کلیدی بهره بگیرید.
تحقیق کلمات کلیدی بخش مهمی از یک استراتژی موفق سئو هر سایتی می باشد، حتی اگر کسب و کاری کوچکی دارید ، بخش تحقیق کلمات کلیدی را از قلم نیاندازید.

اضافه کردن کلمات کلیدی در سراسر متن .کلمات کلیدی را در پستی که مناسب هستند اضافه کنید.در هر صفحه که حول یک کلمه کلیدی متمرکز شده است، باید مطمئن شوید که آن کلمات کلیدی در سراسر پست نیز ظاهر می شوند.آیا تعداد بهینه دفعاتی وجود دارد که کلمه کلیدی شما باید در پست شما ظاهر شود؟متأسفانه، هیچ عدد جادویی برای گوگل وجود ندارد. در پست‌های طولانی‌تر، باید بیشتر از پست‌های کوتاه‌تر از آنها استفاده کنید. البته در بعضی مقالات، حدود 2 تا 4 درصد را اعلام می کنند .

یادتان باشد از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده نکنید، کیورد استافینگ یک تکنیک کلاه سیاه است که می تواند بر سئو صفحه سایت شما تاثیر منفی بگذارد.

لینک مرتبط: کلمات کلیدی چیست و چرا مهم هستند؟

 

کلمات کلیدی دم بلند long-tail keywords

هنگام شروع کار، می‌خواهید تا جایی که می‌توانید به دنبال کلمات کلیدی طولانی باشید. رتبه بندی کلمات کلیدی طولانی (کلمات بیشتر) به اندازه کلمات کلیدی عمومی (کلمات کمتر) دشوار نیست. کلمات کلیدی دم بلند نیز برای یک عبارت جستجوی کاربر خاص تر هستند و به احتمال زیاد منجر به تبدیل می شوند.

با یک موضوع عمومی شروع کنید. به عنوان مثال، “طراحی وب سایت”، اگر شما یک طراح وب هستید، لیست کلمات کلیدی خود را از آنجا گسترش دهید، مانند “طراحی وب تجارت الکترونیک”، “طراحی وب مقرون به صرفه” و غیره …

از Google Keyword Planner برای انجام تحقیقات سئو کلمات کلیدی خود استفاده کنید.

جستجو برای کلمات کلیدی جدید

اگر در حال ساختن یک سایت کاملاً جدید هستید، تحقیقات کلمات کلیدی باید اولین کاری باشد که قبل از پر کردن سایت خود با محتوا انجام می دهید. اگر از قبل سایت دارید، تمرین خوبی است که به طور مداوم لیست کلمات کلیدی هدف خود را گسترش دهید.

تحقیق کلمات کلیدی می تواند به شما کمک کند تا کشف کنید که مصرف کنندگان واقعاً به دنبال چه چیزی هستند. وقتی می‌دانید مشتریان شما به دنبال چه چیزی هستند یا چه چیزی را می‌خواهند، می‌توانید با صحبت کردن با آنها به زبان آنها، محتوای خود را طوری طراحی کنید که به سؤالات آنها پاسخ دهید. برای مثال، اگر می‌دانید که افراد دقیقاً عبارت کلیدی «چگونه یک وب‌سایت می‌سازید» را جستجو می‌کنند، می‌توانید مقاله‌ای با عنوان «چگونه وب‌سایت خود را بسازیم/بسازیم» ایجاد کنید.

هر چه تعداد کلمات کلیدی و محتوای مناسب آنرا گسترش دهید، شانس افزایش بازدید و به دنبال افزایش رنک سایت شما افزایش پیدا می کند.

تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی موجود که سایت شما قبلاً برای آنها رتبه بندی شده است

اگر سایت شما در حال حاضر برای مدتی راه اندازی و اجرا شده است، ممکن است بخواهید در Google Analytics ثبت نام کنید (اگر قبلاً ثبت نام نکرده اید) و بررسی کنید که بازدیدکنندگان فعلی شما از کدام کلمات کلیدی برای رسیدن به سایت شما استفاده کرده اند. این کلمات کلیدی در گزارش تحلیلی شما احتمالاً کلیدواژه هایی هستند که در حال حاضر رتبه خوبی برای آنها کسب کرده اید، بنابراین می خواهید ابتدا تمرکز بیشتری روی آنها داشته باشید.

هنگامی که این کلمات کلیدی را شناسایی کردید، گام بعدی این است که تلاش های بهینه سازی داخلی خود را بر روی این کلمات کلیدی در 3 مرحله بعدی متمرکز کنید – سازماندهی ساختار سایت، ساخت محتوا و بهینه سازی در صفحه.

همچنین می توانید از طریق سرچ کنسول گوگل، کلمات کلیدی که با آن وارد سایت شما شده ان را شناسائی و آنها را تقویت کنید.

محتوای سایت

هنگامی که کلمات کلیدی ارزشمند را شناسایی کردید، می توانید شروع به تولید محتوای باکیفیت کنید که بخش سنگینی از استراتژی بازاریابی محتوا و سئو شما را تشکیل می دهد.

محتوای سایت باید کاملا واضح، پاسخگو و مرتبط با کلمه کلیدی جستجو شده و نیت جستجو باشد.

منطبق با هدف جستجو،اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که با هدف جستجو مطابقت داشته باشید. “نیت” آنها را می توان از کلمه کلیدی و همچنین نتایج در SERP استنباط کرد.
از SERP به عنوان راهنمایی برای اینکه چه چیزی در پست خود بگنجانید و چگونه آن را منتشر کنید استفاده کنید. اگر می بینید که تعداد زیادی تبلیغات و صفحات محصول برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی می شوند، به احتمال زیاد کاربر به دنبال خرید است.
اما اگر SERP را مشاهده کردید که “11 روش برتر برای انجام X” یا “راهنمای نهایی X” را فهرست می کند، به احتمال زیاد کاربر هدف بسیار متفاوتی در ذهن دارد.
عدم مطابقت با هدف کلمه کلیدی شما یکی از مهمترین دلایلی است که شما رتبه سئو بالائی ندارد و سایت شما بازدیده کننده گان کمی دارد.

لینک مرتبط: محتوا و نقش آن در سئو

کیفیت محتوا

گوگل می خواهد محتوای ارزشمندی را به کاربران نشان دهد. بنابراین برای دریافت پاداش توسط خدایان گوگل، باید محتوای مفید، مرتبط و اصلی را منتشر کنید که نیازهای کاربران را برآورده کند. اگر استراتژی محتوای شما حجم را بر ارزش اولویت بندی می کند، باید خیلی بیشتر از اصلاح چند صفحه انجام دهید.

محتوای نازک

محتوای نازک، طول محتوای کوتاهی دارد. اما من فکر می کنم، محتوای نازک، محتوایی است که ارزشی ندارد و معمولا چون محتوای کوتاه نمی تواند یک موضوع را کامل پوشش دهد، اغلب به محتوای کوتاه، محتوای نازک گفته می شود. محتوای نازک محتوای بی ارزش است.

گوگل می خواهد با ارزش ترین محتوا را به کاربران نشان دهد و محتوا را در کل دامنه شما ارزیابی می کند.
محتوای نازک به عنوان با ارزش تلقی نمی شود و به عملکرد SEO شما آسیب می رساند.
حذف محتوای نازک از یک وب سایت می تواند نتایج سئو را افزایش دهد. به عنوان مثال، حذف 85٪ از URL های یک سایت، جلسات ارگانیک را تا 425٪ در 8 ماه افزایش داد.
محتوای نازک را می توان با حذف، بهبود یا ادغام صفحات برطرف کرد.

پیشی گرفتن از رقابت (تکنیک آسمانخراش)

راه دیگری که می توانید پستی با بازدهی عالی داشته باشید آن است  که با ارائه عددی بزرگتر از آنچه در حال حاضر رتبه بندی شده است، از رقبا پیشی بگیرید. به عنوان سازندگان محتوا، همیشه می خواهید سعی کنید چیزی بهتر از آنچه در حال حاضر رتبه بندی شده است بسازید. این به شما کمک می کند که برجسته شوید. در شکل بسیار ابتدایی، این اصل پشت “تکنیک آسمان خراش” است که توسط برایان دین رایج شده است. با این حال، به خاطر داشته باشید که همه پرس و جوها سزاوار تعداد بیشتر نیستند. گاهی اوقات کوتاه‌تر از رتبه‌بندی فعلی نیز می‌تواند به برجسته شدن پست شما کمک کند و حتی به پرسش پاسخ بهتری بدهد. راس در پست خود درباره زمان شکست تکنیک آسمان خراش به این موضوع پرداخته است.

جایگزین ارائه کنید.

اگر همه پست‌ها در SERP از یک قالب پیروی می‌کنند، آیا می‌توانید نوشته های خود را به روش نوآورانه متفاوت  کنید؟ آیا می توانید برداشت جدیدی ارائه دهید که به شما کمک کند برجسته شوید؟ به عنوان مثال، برای کلمه کلیدی “مزایای سئو ” اکثر برندها بر این تمرکز می کنند که” چرا باید به زمان و هزینه را صرف سئو کردن” د. اما قطعه دوم رتبه بندی با ارائه یک نمای جایگزین با یک پست در مورد اینکه چرا ” معیاب سئو، روشی برای از دست دادن سرمایه و زمان”  برجسته می شود. (توجه داشته باشید که نمی خواهید زاویه دیگری ارائه دهید که آنقدر دور از هدف کاربر باشد که رتبه بندی آن منطقی نباشد.)

پاراگراف اول

بسیاری از سئوکاران تاکید می کنند که در پاراگراف اول از کلمه کلیدی اصلی استفاده کنید، اما به نظر من بیشتر از آنکه به فکر راضی کرن گوگل باشیم، به پاراگراف اول اهمیت بدهیم، چون روی تصمیم بازدید کننده بر اهمیت محتوای ما تاثیر دارد، پاراگراف های اول اگر به خوبی نوشته شده باشند و بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند و نوید بدهد که آنچیزی که دنبالش بوده است به بهترین شیوه پاسخ داده می شود ، مخاطب در صفحه می ماند، وگرنه ، اشتباه املائی و انشاء بد می تواند باعث ناامید شدن کاربر و بسته شده سایت بشود .

مقدمه صفحه

سعی کنید، بهترین مطالب را در بالای صفحه داشته باشید.
مقدمه باید توجه را جلب کند، در این مرحله از قطعه، باید توجه کاربر را جلب کنید.
یکی از بدترین کارهایی که یک کاربر می تواند انجام دهد این است که به سایت شما برسد و بلافاصله بدون کلیک کردن بر روی چیزی آن را ترک کند. این به گوگل می‌گوید که کاربران فکر می‌کنند سایت شما پاسخ خوبی برای درخواست آنها نیست.
نگران نباشید – لازم نیست ارنست همینگوی یا مالکوم گلدول باشید تا کاربر را در صفحه خود نگه دارید. اما باید وقت کافی برای تهیه محتوا و مقدمه صفحه در نظر بگیرید، چند مرتبه آنرا بخوانید تا خوب و واضح باشد. این سوال را از خودتان بپرسید که کاربر با خواند مقدمه صفحه یا چند سطر اول، دوست دارد بقیه صفحه را هم مطالعه کند یا فکر می کند این صفحه ارزش خواندن ندارد.
از کلمه کلیدی اصلی خود در مقدمه استفاده کنید، این به گوگل این سرنخ را می دهد که شما بر موضوع صفحه تمرکز دارید

اهمیت پاراگراف آخر

باز تاکید سئوکاران آنست که کلمه کلیدی خود را به پاراگراف آخر اضافه کنید، اما پیشنهاد ما استفاده از سطرهای آخر برای معرفی لینک های مرتبط و یا CTA مناسب برای مخاطب است. پاراگراف آخر جائی برای تشویق مشتری به خرید، استفاده از خدمات یا ترغیب به اقدام است.

H1 یا عنوان صفحه (تیتر اصلی صفحه )

عنوان صفحه (نباید با برچسب عنوان اشتباه گرفته شود) یکی از مهمترین بخش های پست شما برای خواننده و گوگل است. بنابراین، باید مطمئن شوید که کلمه کلیدی را در قسمت جلو قرار داده اید.
جای تعجب نیست که بهترین شیوه‌های سئوی درون صفحه، مسائل مربوط به UX با عقل سلیم هستند که اغلب با این سوال پاسخ داده می‌شوند که «آیا این خوب به نظر می‌رسد؟»
این باعث می‌شود آن را به بزرگترین متن در صفحه تبدیل کنید و اطمینان حاصل کنید که تمرکز قطعه شما واضح است.
اگرچه بسته بندی در تگ های H1 به طور مستقیم بر SEO تأثیر نمی گذارد، اندازه عنوان شما مهم است. گوگل گفته است که برای آنها اهمیتی نمی دهد که چندین تگ H1 داشته باشید، اما در واقع، داشتن چندین تگ در اندازه یکسان به خواننده کمک نمی کند که تمرکز پست شما را درک کند.

برچسب یا تگ  عنوان Title tag

تگ  عنوان Title Tag ، چیزی است که در SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) نشان داده می شود. می‌خواهید این را با بهترین شیوه‌های عنوان مانند نگه داشتن کلمه کلیدی تا حد امکان نزدیک به قسمت جلو، مطابقت دهید. تگ عنوان به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر افزایش بازدید صفحات سایت تاثیرگذار است. تگ عنوان باید نشان دهد، موضوع صفحه چیست و چرا ارزش مطالعه دارد.

لینک مرتبط: تگ عنوان چیست و چرا در سئو مهم است

بر نام تجاری خود تکیه کنید.

اگر شما یک برند شناخته شده هستید، استفاده از نام تجاری خود می تواند به جلب یک کلیک کمک کند زیرا نشان دهنده اعتماد است. استفاده از نام برند در تگ عنوان در بسیاری مقالات مورد تاکید است.

اضافه کردن اعداد

تحقیقات Buzzsumo نشان می‌دهد که پست‌هایی با شماره 10 در عنوان بیشترین اشتراک‌گذاری را دریافت می‌کنند و پس از آن 5، 15 و 7 به اشتراک گذاشته می‌شوند. این یک دلیل  ساده برای افزودن اعداد به متاتگ عنوان است.

سیگنال های تازگی را اضافه کنید.

جدید بودن پست چیزی است که بعداً به آن خواهیم پرداخت، اما برای موضوعات به موقع، نمایش سال به طور برجسته در تگ عنوان می تواند به نرخ کلیک نیز کمک کند.

راهنماهای کامل

کاربران دوست دارند بدانند که در حال یادگیری چیزی هستند که کامل است. بنابراین، یک راه خاص تر برای نشان دادن امتیاز صفحه شما بدون استفاده از اعداد، استفاده از کلماتی مانند “راهنمای کامل” یا “راهنمای نهایی” است. به این ترتیب، به کاربر اطمینان می‌دهید که فقط باید روی پست شما کلیک کند، نه پست دیگری.

 

آدرس سایت یا URL

URL را تا حد امکان کوتاه و نزدیک به ریشه نگه دارید، آن باید قابل خواندن و معنی دار باشد.
URL باید تا حد امکان کوتاه باشد و در عین حال حاوی کلمه کلیدی باشد، اما همچنان به کاربر (و گوگل) زمینه را در مورد جایی که در سایت شما قرار دارد نشان دهد.

لینک مرتبط: آدرس سایت یا URL

 

سازماندهی ساختار سایت

 

SEO Siloing (مضمون سازی وب سایت)

مثال مرکز خرید را به خاطر دارید؟ فرض کنید شما عاشق محصولات الکترونیکی هستید و تمرکز شما بر ساخت بزرگترین مرکز خرید الکترونیک در شهر است. اگر مرکز خرید شما موضوع خاصی دارد، یعنی مرکز الکترونیک و همه فروشگاه‌های خرده‌فروشی در مرکز خرید شما با کالاهای الکترونیکی سروکار دارند و در قالب‌های مختلف الکترونیکی در سطوح مختلف طبقه‌بندی می‌شوند، برخلاف یک موضوع عمومی، یعنی مرکز خرید مرکز شهر با تنها چند خرده‌فروشی الکترونیکی. در فروشگاه‌ها، به احتمال زیاد مرکز الکترونیک شما هر زمان که به خرید محصولات الکترونیکی فکر می‌کنند در ذهن مشتریان برجسته شود.

به طور مشابه، گوگل و سایر موتورهای جستجو مانند یاهو! و Bing هنگام تصمیم گیری برای نمایش نتایج برای یک عبارت جستجوی کاربر مرتبط، به سایت های موضوعی خاص ترجیح می دهند. اما اگر قبلاً یک سایت چند مضمونی ساخته اید و می خواهید برای عبارات جستجوی مضمونی رتبه بندی کنید، این پایان دنیا نیست.

معرفی SEO Siloing/Website Theming/Content Hub

همانطور که گفته شد، گوگل، یاهو! & Bing به سایت هایی که موضوع خاصی هستند ترجیح می دهد. سایت هایی با ساختار واضح، محتوای با کیفیت بالا مرتبط، و نوشته شده با کد تمیز و منظم (بدون فلش، حداقل جاوا اسکریپت، استفاده از HTML برای بیشتر سایت خود) نیز در موتورهای جستجو بسیار خوب عمل می کنند.

بنابراین می‌توان فرض کرد که برای رتبه‌بندی مناسب برای یک کلمه کلیدی خاص، لازم نیست فقط یک موضوع در یک سایت داشته باشید.

 

بنابراین سیلو از نظر سئو چیست؟

سیلو مجموعه ای از موضوعات یا موضوعات خاص در یک وب سایت است.

سیلوینگ سئو چیست و چرا در بهینه سازی موتورهای جستجو اهمیت دارد؟

سیلوینگ سئو فرآیند سازماندهی گروه های مختلف موضوعات محتوا در دسته بندی های خاص است. بسیار شبیه یک کتاب فروشی که ژانرهای مختلف کتاب را در بخش های مختلف سازماندهی می کند.

از نظر سئو، این ساختار سازمانی بسیار مهم است تا موتورهای جستجو موضوع و هدف وب سایت شما را درک کنند و سایت شما را بر اساس آن رتبه بندی کنند.

دو روش برای سیلو کردن سئو وجود دارد. سیلوسازی فیزیکی و سیلوسازی مجازی.

سیلو بندی فیزیکی

Siloing فیزیکی عبارت است از سازماندهی محتوای مشابه در دسته ها یا فهرست های مشابه. بسیار شبیه سازماندهی فایل های رایانه خود در پوشه های مختلف.

سیلوی مجازی

از طرف دیگر، سیلوی مجازی از پیوندهای داخلی برای ارتباط دادن محتوای موضوعی خاص به یکدیگر استفاده می کند. یعنی پیوند دادن از یک وبلاگ به پست دیگر، که به موجب آن هر دو پست وبلاگ در دایرکتوری ها یا دسته های مختلف وجود دارند.

 

نقشه سایت

شما همچنین می خواهید یک نقشه سایت HTML یا XML ایجاد کنید و آن را به موتورهای جستجو ارسال کنید. توصیه می شود یک نقشه سایت HTML برای مراجعه بازدیدکنندگان خود و یک نقشه سایت XML برای ارسال به موتورهای جستجو قرار دهید.

می توانید نقشه سایت خود را با استفاده از ابزارهای رایگان تولید کننده نقشه سایت مانند http://www.xml-sitemaps.com/ ایجاد کنید.

برای ارسال نقشه سایت خود به گوگل، به یک حساب Google Webmaster Tools نیاز دارید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *