قیمت سئو، برآورد هزینه و تعرفه سئو

قیمت سئو

چقدر باید برای سئو سایت خودم هزینه کنم؟ این سئوالی است که هر روز از ما پرسیده می شود، جواب آن است که بستگی دارد. اهداف کارفرما، رقابتی بودن صنعتی که در آن هستید، سایت و کارهایی که قبلا انجام داده اید و البته توانا مالی شما در قیمت گذاری ما تاثیر دارد.

هزینه تبلیغات دیجیتال در سال 2019 به حدود 325 میلیارد دلار رسید و پس از توقف کوتاهی به دلیل COVID-19، انتظار می رود در سال 2021 به 389 میلیارد دلار افزایش یابد.

منبع: www.searchenginejournal.com

به احتمال زیاد، شما با بودجه سئوی خود به آن کمک خواهید کرد. اما چقدر باید برای خدمات سئو هزینه کنید؟

نگران نباشید – شما تنها نیستید. برای بسیاری از شرکت ها، سئو کانال اصلی بازاریابی آنهاست. با این وجود، بسیاری از صاحبان و مدیران هنوز زمان سختی برای بودجه بندی برای بازاریابی آنلاین دارند.

ایجاد یک استراتژی برنده و قرار دادن برچسب قیمت مناسب بر روی آن، از طرف ارائه دهنده به همان اندازه دشوار است.

وب سایت شما چگونه با رقبا مقایسه می شود؟ موقعیت فعلی شما و سرعت پیشرفت شما مهمترین متغیرها برای تعیین بودجه برای سئو هستند.

مسائل مهم در سئو

البته قیمت همیشه مهم است، حتی آنهایی که تنها به دنبال کیفیت کالا هستند، دوست ندارند چیزی را گران بخرند.

اما معیارهای دیگری برای انجام سئو وجود دارد که مهم است، برخی از قیمت هم مهمتر است، چون ما و شما نمی خواهیم هیچ تومانی را به دور بریزیم و انتظاراتی از مبلغی که پرداخت می کنیم داریم.

چقدر خبر  و  مجرب هستید؟

لازم است توضیحات ما کامل باشد، پس با عرض پوزش، لطفا به مطلب زیر توجه کنید.

برخی مشتریان اصلا توی باغ نیستند، فقط یک یا دو موضوع را انتخاب کرده اند و می خواهند با آن به صفحه اول بیایند، خب قیمت آنرا می خواهند. مثلا سنگ کاری می خواهد با سنگکاری سئو کند، هزینه سئو سنگکاری چقدر است ؟ این سوال اشتباه نیست، اما نشان می دهد آن مشتری مجرب نیست و به اندازه کافی با سئو آشنایی ندارد.

در واقع پروسه سئو، مربوط به بهبود و افزایش بازدید است، آیا اینکه سایت  شما از صفحه چندم به صفحه دهم آمده است، سئو جواب داده، آیا سایت از صفحه دهم به صفحه، دو یا سه آمده است، سئو انجام شده است و موفقیت آمیز بوده است.

واقعیت آن است که این روند، بهبود سئو را کاملا نشان می دهد اما تا شما در جایگاه مناسب نباشید، بازدهی که انتظار دارید را نخواهید داشت. اگر صفحه اول نباشید بازدیدها افزایش چندانی نخواهد داشت، نفرات یک تا سوم گوگل به تنها بیش از 70 درصد نرخ کلیک را به خود اختصاص می دهند.

پس نکات مهم اینها خواهند بود، سئو زود بازده نیست و نیاز به زمان دارد( بین 6 تا 12 ماه و شاید بیشتر)، سئو را باید تحت نظر داشت و نوعی کارها را بررسی کنیم که روندمان جدی و درست است. اهداف باید واقعی و متناسب با توان رقابتی ما باشد، حتما می دانید، در سئو شما تنها نیستید و ممکن است رقبای سرسخت تر و پول دارتری داشته باشید.

خب آیا باید بازی را واگذار کنیم، وقتی زورمان به نفرات اول نمی رسد، پس چرا هزینه کنیم؟ جواب آن است که اگر راه جایگزینی دارید و می توانید فروش خود را از راه های مطمئن تر از سئو افزایش دهید، خب سئو یک گزینه است که آنرا می توانید کنار بگذارید، اما وقتی سئو بزرگترین کانال افزایش بازدید است و همه و هر کس در حد توان خود برای بهبود آن تلاش می کند، واگذاری آن مساوی با کسادی و ورشکستگی است.

 

 

 

قیمت سئو و انتظارات و واقعیت

یک نظرسنجی اخیر نشان داد که کمتر از نیمی از کسب و کارهای کوچک پولی برای سئو در نظر گرفته اند. برای کسب و کارهایی که در خدمات سئو سرمایه گذاری می کنند، میانگین آنها کمتر از 10 میلیون تومان در ماه است.

ما برای کسب و کارهای کوچک هزینه بین 3 میلیون تا 15 میلیون تومان را در نظر گرفته ایم، سعی کرده ایم در شرایط اقتصادی کنونی تا جائی که ممکن است حاشیه سود را کسر و به دنبال رضایت مشتری باشیم.

در پایان، معلوم می‌شود که سئو یکی از مواردی است که در واقع آنچه را که برای آن پرداخت می‌کنید، دریافت می‌کنید. بدین معنی که ROI سئو مثبت است و هزینه سئو در واقع نوعی سرمایه گذاری عالی با بازگشت سرمایه مناسب است.

کسب و کارهایی که بیش از 15 میلیون تومان  در ماه هزینه می کنند، 53.3 درصد بیشتر احتمال دارد که “بسیار راضی” باشند.

آیا تعجب آور است که بسیاری از صاحبان مشاغل تمایلی به سرمایه گذاری در سئو ندارند؟ اکثر صاحبان کسب و کار نمی دانند بازاریابی جستجو چگونه کار می کند. آن‌ها به اندازه‌ای مشغول اداره کسب‌وکار خود هستند که نمی‌توانند وقت خود را برای یادگیری سئو SEO (آموزش سئو) صرف کنند.

در اکثر مشاغل، یک فرآیند گام به گام استاندارد شده برای رسیدن از نقطه A به نقطه B وجود دارد. بسیاری تصور می کنند که سئو به همین صورت عمل می کند. آنها با آن به عنوان یک کالا رفتار می کنند و قربانی  سئو ارزان، هرزنامه ها و کلاهبرداران “صفحه یک تضمین شده” می شوند.

سئو ارزان

آیا این یک دام است یا می تواند راهکار مناسبی برای شما باشد، خوب صادقانه باید گفت که سئو کار پیچیده می باشد و ساعاتی که باید روی محتوا و سئو یک سایت کار کرد بسیار طولانی است، همچنین سئو بسیار چالش برانگیز است. پس شما باید از متخصص کارکشته سئو استفاده کنید، اگر این کار را نکنید، امکان شکست بیشتر است.

اما وقعیت آن است که مشاغل فراوانی هستند که نمی توانند بودجه های بالای سئو را تامین کنند و یک پیشنهاد و استراتژی سئو هر چقدر هم عالی باشد، آنها نمی توانند این خدمات را خرید کنند، خوب آنها می توانند با احتیاط از روش های مقرون به صرفه بهره ببرند.

اما برای اینکه توصیه های ما به اشتباه گرفته نشود، باید بگوئیم سئو بسیار وابسته به اعداد است، هر تعداد ساعات بیشتری که صرف سئو داخلی، بهینه سازی تصاویر، تنظیم ساختار و بازدهی ( از جمله سرعت سایت ) بشود امکان پیشرفت در سئو بیشتر است،

هر چقدر شما کلمات کلیدی بیشتری را پوشش دهید و مطالب یا محتوای مناسب تری تولید کنید، امکان افزایش بازدید سایت و کسب رنک بالاتر در گوگل بیشتر است.

هر چقدر شما بتوانید برای سایت خود تبلیغات بگیرید و روی بک لینک ها کار کنید، روی سئو تاثیر مثبت می گذارد. پس در برخی از کسب و کارها سئو ارزان اصلا جواب نمی دهد، آنقدر طول می کشد و خسته کننده خواهد بود که یک شغل را به کسادی می کشد.

یکی از مواردی که دیده می شود استفاده از تکنیک های کلاه سیاه است، این ممکن است هزینه شما را پائین بیاورد اما در نهایت سایت شما با افت و حتی حذف در صفحه گوگل مواجه خواهد شد. گوگل به صراحت در راهنماهای خود این روش ها را ممنوع کرده است، گوگل برای جرایم سئو، پنالتی را در نظر گرفته است.

دومین مورد نزدیک، استفاده از طرح های پیوند، به ویژه شبکه های وبلاگ خصوصی، بدون توضیح خطر برای مشتریان است.

اگر صاحبان کسب و کار فقط با استخدام یک سئوکار ناکارآمد پول خود را دور بریزند، به اندازه کافی بد خواهد بود. متأسفانه، آسیب جانبی ناشی از “سئوی ارزان” می تواند بسیار عمیق تر شود.

این می‌تواند جریمه‌ای برای گوگل ایجاد کند و عملاً دید وب‌سایت را در وب از بین ببرد.

صاحبان مشاغل باید در نظر داشته باشند که در نهایت مسئولیت هر کار سئوی انجام شده در سایت خود را بر عهده دارند. آنها باید تاکتیک های خاصی را که باید قبل از انعقاد توافق مورد استفاده قرار گیرند، مورد بحث قرار دهند.

 

مدیریت منابع شما
با استفاده از گوگل از 200+ (و احتمالاً به طور تصاعدی بیشتر) فاکتورهای رتبه بندی، به راحتی می توانید مرعوب و فلج شوید.

خبر خوب این است که اگر فقط بر روی 3 عامل تمرکز کنید، بدون در نظر گرفتن جایگاه خود، همچنان می توانید آن را خرد کنید.

در اینجا چیزی است که باید به آن توجه کنید:

1. معماری اطلاعات
سایت شما باید:

قابل خزیدن و دسترسی به موتورهای جستجو باشد.
دستورالعمل های گوگل وبمستر را برای بهترین شیوه های سئو دنبال کنید.
برای تجربه کاربری با کیفیت بالا بهینه شده باشید (توجه دقیق به Core Web Vitals).
رندر تمیز در دستگاه های تلفن همراه، تبلت و دسکتاپ.

2. محتوا
محتوای سایت شما باید مطابق با بهترین شیوه‌هایی باشد که در دستورالعمل‌های رتبه‌بندی کیفیت جستجو با تأکید بر موارد زیر بیان شده است:

منحصر به فرد بودن و ارائه ارزش
تطبیق عبارت های جستجو
رضایت کاربر
با کیفیت بودن.
ارضای الگوریتم محتوای تازه

3. بک لینک ها
باید طبیعی باشه از طرح های پیوند محبوب مانند PBN و پست های مهمان پولی خودداری کنید. در عوض، روی ایجاد پیوندهای واقعی تمرکز کنید که موقعیت یابی را در SERP ها تقویت می کند.
کیفیت کلیدی است: تعداد کمتری از لینک‌های با اعتماد بالا/مقام بالا/مرتبط می‌توانند از تعداد زیادی لینک با کیفیت پایین‌تر عملکرد بهتری داشته باشند.
شما آنچه را که اندازه گیری می کنید مدیریت می کنید – اهدافی را تعیین می کنید
قبل از تعیین بودجه، باید اهداف مشخصی برای یک کمپین تعریف کرد.

اهداف شما باید شامل نتایج قابل اندازه گیری، یک بازه زمانی مشخص و یک اندازه گیری واقعی برای موفقیت باشد.

زمانی موفقیت تنها با رتبه بندی کلمات کلیدی سنجیده می شد. در حالی که SERP ها یک معیار مهم باقی می مانند، اما مهم ترین معیار نیستند.

من استدلال می‌کنم که مهم‌ترین معیارها آنهایی هستند که تأثیر مستقیمی بر نتیجه دارند. جلسات ارگانیک، تبدیل هدف و درآمد در این دسته قرار می گیرند.

تنظیم هدف می تواند شامل بهبود جلسات ارگانیک به میزان X٪، افزایش تبدیل به میزان Y در ماه و/یا افزایش درآمد به میزان Z٪ باشد.

هنگام تنظیم اهداف، مهم است که چند چیز را در نظر داشته باشید.

اول، آنها باید قابل دستیابی باشند. اهداف کششی خوب هستند، اما معیارهای پای در آسمان در واقع می توانند به عنوان یک بازدارنده عمل کنند.

به همان اندازه مهم – باید به کمپین زمان بدهید تا کار کند.

به گفته گوگل، “…در بیشتر موارد، سئوکارها به چهار ماه تا یک سال زمان نیاز دارند تا به کسب و کار شما کمک کنند ابتدا بهبودها را اعمال کنند و سپس مزایای بالقوه را ببینند.”

تدوین بودجه سئو

اهداف شما تعیین می کند که چه تاکتیک هایی برای موفقیت لازم است. این به نوبه خود چارچوبی را برای توسعه یک برنامه اقدام و بودجه لازم برای حمایت از آن برنامه ایجاد می کند.

این ما را به یک دایره کامل به موقعیت یابی و توجه به آن دسته از عواملی می رساند که باعث حرکت مثبت می شود.

معماری اطلاعات شما چگونه در مقابل رقبا قرار می گیرد؟
استراتژی محتوای شما در مقایسه با رقبا چگونه است؟
چگونه نمایه بک لینک شما در برابر وب سایت های با رتبه برتر قرار می گیرد؟
پاسخ به این سوالات اولویت ها و همچنین حجم کار مورد نیاز برای رسیدن به اهداف شما را تعیین می کند.

در بسیاری از موارد، کار واقعی انجام شده یکسان خواهد بود – صرف نظر از سطح بودجه. تفاوت در حجم کار انجام شده است.

اگر دو برابر محتوا و دو برابر لینک در سطح بودجه “B” در مقابل سطح بودجه “A” اضافه می کنید، احتمال بیشتری برای دستیابی به موفقیت زودتر با بودجه بالاتر دارید.

گفته می‌شود، بودجه مناسب بودجه‌ای است که می‌توانید بدون از دست دادن خواب، حداقل برای شش ماه و در حالت ایده‌آل دوازده ماه هزینه کنید.

برای ارزیابی موفقیت یک کمپین، برنامه ریزی صحیح، اجرا و تنظیم آن به زمان نیاز دارد.

همچنین به خاطر داشته باشید که هر چه بودجه کمتر باشد، سفر طولانی تر خواهد بود.

چقدر می توانید برای سئو هزینه کنید؟

اگر یک شرکت سئو سطح بالا را برای اجرای یک کمپین محلی استخدام می کنید، انتظار داشته باشید که ماهیانه بیش از 15 میلیون تومان  بپردازید.

یک کمپین ملی یا بین المللی به حداقل بودجه 100 تا 150 میلیون در ماه نیاز دارد.

برخی از شرکت ها “بسته آزمایشی” را با قیمت پایین تر و بدون قرارداد ارائه می دهند. این به مشتریان احتمالی فرصتی برای آزمایش خدمات با به حداقل رساندن ریسک می دهد.

اگر نمی توانید یک متخصص سئو سطح بالا را حفظ کنید، گزینه هایی وجود دارد. متداول ترین ممیزی یک بار سئو وب سایت با توصیه های عملی است.

فقط تعمیر وب سایت شما اغلب منجر به افزایش معنی دار ترافیک ارگانیک می شود. توسعه محتوا و تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی دیگر زمینه هایی هستند که می توانید از یک حرفه ای با نرخ ثابت یک بار کمک بگیرید.

گزینه دیگر این است که متخصص شوید و خودتان این کار را انجام دهید.

 

 

سئو یک آینده نگری عاقلانه است

برخلاف PPC، یک کمپین جستجوی ارگانیک نتایج فوری به همراه نخواهد داشت. یک کمپین جامع سئو شامل ترکیبی از سئو فنی، بازاریابی محتوا و لینک سازی است.

حتی زمانی که به کمال اجرا می‌شود، زمان می‌برد تا گوگل این تلاش‌ها را بشناسد و پاداش دهد.

با توجه به آنچه گفته شد، ترافیک به دست آمده از این تلاش ها اغلب ثابت ترین و بهترین تبدیل در بین همه کانال ها است.

منابع بیشتر:

برای محتوای سئو چقدر باید بپردازید؟
5 دلیل که چرا باید از بسته های سئوی ارزان خودداری کنید
نحوه انجام ممیزی SEO: چک لیست نهایی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *