سئو داخلی On-Page SEO

سئو داخلی On-Page SEO

خبر خوب آن است که سئو داخلی بر رتبه بندی و افزایش بازدید سایت شما موثر است و یادگیری و آموزش آن آسان می باشد.
سئو داخلی یا سئوی درون صفحه یکی از مهم ترین فرآیندهایی است که می توانید برای دستیابی به رتبه های بالاتر در نتایج ارگانیک موتور جستجو و اجرای کمپین های سئو موفق استفاده کنید.یک وب سایت نقطه کانونی تمام فرآیندهای سئو است و اگر به درستی برای موتورهای جستجو و کاربران بهینه نشده باشد، شانس خود را برای دریافت ترافیک از موتورهای جستجو به حداقل می رسانید.
در این پست نکات مهم سئو داخلی  را که باید در مورد سئوی درون صفحه بدانید، یاد خواهید گرفت.

سئوی داخلی چیست؟

سئوی درون صفحه (که گاهی اوقات به عنوان «سئوی درون سایت» نامیده می شود)، فرآیند بهینه سازی محتوای یک صفحه وب برای موتورهای جستجو است. هدف نهایی سئوی درون صفحه صحبت کردن به زبان «موتورهای جستجو» و کمک به خزنده‌های موتورهای جستجو برای درک معنا و زمینه صفحات شما است.

چرا سئوی درون صفحه مهم است؟

سئوی درون صفحه مهم است زیرا سیگنال های زیادی را به موتورهای جستجو ارائه می دهد تا به آنها کمک کند تا محتوای شما را بفهمند.
در طول فرآیندهای نمایه سازی و رتبه بندی، موتورهای جستجو سعی می کنند صفحات وب را با کلمات کلیدی و عبارات جستجو که کاربران در کادر جستجو تایپ می کنند مرتبط کنند.
از طریق عناصر سئوی درون صفحه است که می توانید آنها را راهنمایی کنید که می خواهید صفحات شما به کدام کلمات کلیدی رتبه بندی شوند.
گوگل به محتوای صفحه شما نگاه می کند تا تعیین کند که آیا این یک نتیجه مرتبط برای عبارت جستجو است یا خیر. بخشی از این فرآیند شامل جستجوی کلمات کلیدی است
اما سئوی داخلی بیشتر از گنجاندن کلمات کلیدی در محتوای شما وجود دارد – خیلی بیشتر.
گوگل در نهایت به دنبال مرتبط ترین نتیجه جستجو برای یک پرس و جو است، بنابراین الگوریتم های آنها همچنین به دنبال محتوای مرتبط دیگر در صفحه هستند. اگر صفحه شما در مورد سگ است و نژادهای مختلف را ذکر نمی کنید، گوگل می داند که احتمالاً نتایج مرتبط تری وجود دارد.
ارتباط آنقدر بخش بزرگی از سئوی درون صفحه است که اگر آن را نشکنید، بعید است رتبه بالائی را کسب کنید.

بهترین تکنیک های سئو داخلی
بهترین تکنیک های سئو داخلی

فهرست تکنیکهای سئو داخلی

  • هدف جستجو یا Search Intent
  • Crawling Checkup
  • Indexing Checkup
  • Sitemap Checkup
  • سازگاری با موبایل و طراحی واکنش گرا Mobile – Friendliness Test
  • Content Optimization
  • HTML Optimization
  • Website Structure Optimization
  • XML & HTML Sitemap Configuration & Submission
  • ساختار مناسب سایت و سئو دوستانه SEO Friendly Structure Optimization
  • دوری از تکرار بی مور کلمات کلید Keywords Density Check-Up
  • Canonical Checkup
  • بهینه سازی آدرس سایت، صفحه سایت، تصاویر و … URL Checkup
  • Meta-Data Checkup
  • تگ عنوان صفحه Meta – Title
  • تگ توضیحات صفحه Meta Description
  • Meta -Keyword
  • Meta Robots tag
  • Open Graph Tags
  • Twitter Cards
  • برچسب های عناوین Header tags
  • Content
  • Images Checkup
  • سرعت سایت Page Speed
  • لینک داخلی Internal Linking
  • بررسی و تصحیح لینک های خراب Fix the broken links.
  • Schema Data/ Markup Checkup

در زیر به شرح تکنیکهای مهم سئو داخلی خواهیم پرداخت:

اینترنال سئو

There are 4 main steps when it comes to internal SEO –
Keyword Research,
Organising Site Structure,
Constructing Content,
and On-Page Optimisation

سئو داخلی را شروع کنید

بر اساس جستجوی کلمه کلیدی و صفحه گسترده نقشه برداری خود، کلمه کلیدی و هدف جستجوگری را که می خواهید برای صفحه وب یا پست وبلاگ که می خواهید بهینه سازی کنید، انتخاب کنید. به یاد داشته باشید: به طور کلی، شما می‌خواهید مطمئن شوید که هر صفحه فقط یک هدف جستجوگر را هدف قرار می‌دهد.

بدون نگرانی و افراط سئو کنید

محتوای صفحه یا پست وبلاگ را بدون بهینه سازی برای کلمه کلیدی مورد نظر بنویسید. زمانی که برای اولین بار نوشتن را برای بهینه سازی موتور جستجو شروع کردم، این کار را زیاد انجام دادم. بهتر است محتوا را بدون نگرانی در مورد الگوریتم، فرآیند بهینه سازی یا کلمات کلیدی مورد نیاز خود بنویسید. به این ترتیب، می توانید محتوای طبیعی و با کیفیت تری را با تمرکز بر تجربه کاربر به جای موتورهای جستجو تولید کنید.

کلمات کلیدی

هدف گذاری و قرارگیری کلمات کلیدی: هدف گذاری کلمات کلیدی عبارتی است که می توانید مخاطبان و بینندگان خود را هدف قرار دهید تا کلیک های بیشتری در وب سایت خود داشته باشید. هدف گذاری کلمات کلیدی اصطلاحی است که یک وب سایت می داند که کاربر از این عبارت برای استفاده از موتور جستجو استفاده می کند. قرار دادن کلمات کلیدی نیز عامل مهمی در سئو است. جایی که می توانیم کلمات کلیدی مورد نظر خود را قرار دهیم:

  • عنوان صفحه
  • شرح صفه
  • URL
  • در محتوا و بدنه اصلی متن
  • پاراگراف اول مطالب شما
  • سرفصل
  • تصویر
  • سوالات متداول

تحقیق کلمات کلیدی

این احتمال وجود دارد که تحقیقات کلمات کلیدی شما کمی تغییر کند، زیرا گوگل بیشتر و بیشتر به هدف کاربر اهمیت می دهد. اساساً، در پس هر پرس و جوی جستجو، قصد کاربر وجود دارد. گاهی اوقات یک کاربر در حال خرید است، گاهی اوقات آنها کمی تحقیق می کنند.
درک هدف کاربر به سادگی با نگاه کردن به درخواست کاربر بسیار آسان است. به عنوان مثال، هر پرس و جو با “در مقابل” در آن یک پرس و جو تحقیقاتی است، در حالی که پرس و جو با کلمه “خرید” در آن یک پرس و جو تراکنشی است. به عبارت دیگر کاربر آماده خرید است.
برای ارتقای بازی تحقیقاتی کلمات کلیدی خود، باید تمام پایه هایی را که به مخاطبان شما مربوط می شود، پوشش دهید. این به معنای فرو رفتن در تجزیه و تحلیل خود برای کشف بینش در مورد شخصیت بازاریابی آنها است.
سپس، می‌توانید مخاطبان خود را به دسته‌های مختلفی تقسیم کنید، از جمله کسانی که آماده خرید هستند و همچنین کسانی که در ابتدای سفر خرید هستند. در این مرحله، شما می خواهید قبل از ایجاد محتوای خود، استراتژی های کلیدواژه متفاوتی را برای هر شخصیت بازار ارائه دهید.
با تحقیق کلمات کلیدی، قبل از اینکه کلمات کلیدی و محتوای خود را به طور خاص برای هر یک تنظیم کنید، می خواهید تک تک افراد موجود در پایگاه مشتریان خود را در نظر بگیرید. این بدان معنی است که شما توجه کسانی را که در پایین سفر خرید هستند و کسانی که در بالا هستند جلب خواهید کرد.

کلمات کلیدی مترادف

اینها کلمات کلیدی مترادف (یا بسیار نزدیک به هم) هستند.
سعی کنید به نتایج مختلف تکمیل خودکار نگاه کنید یا کلمه کلیدی مشابهی را جستجو کنید. می توانید از کاراکتر زیر خط _ استفاده کنید تا گوگل جای خالی را پر کند (ترفند کوچکی که من دوست دارم استفاده کنم). می توانید چندین تغییر کلمه کلیدی را در عنوان پست، عنوان SEO و توضیحات متا هدف قرار دهید.
مثال:
کلمه کلیدی شماره 1: چک لیست سئو داخلی (اولیه)
کلمه کلیدی شماره 2: راهنمای سئو در صفحه
کلمه کلیدی شماره 3: سئو داخلی 2019
کلمه کلیدی شماره 4: فرآیند سئو داخلی
کلمه کلیدی شماره 5: چک لیست سئو محتوا0

محتوای

محتوای صفحات شما باید برای افراد مفید باشد. اگر آنها برای یافتن صفحه شما چیزی خیلی خاص را جستجو می کنند، باید بتوانند آنچه را که به دنبالش هستند پیدا کنند. باید به راحتی خوانده شود و برای کاربر نهایی ارزش ارائه کند. گوگل راه های مختلفی برای سنجش مفید بودن محتوای شما دارد.
حداقل 500 کلمه کپی را هدف بگیرید. اگرچه هیچ فرمول دقیقی برای تعداد کلماتی که یک صفحه باید داشته باشد وجود ندارد، به نظر می رسد گوگل زمانی را ترجیح می دهد که یک صفحه دارای محتوای عالی زیادی پیرامون کلمات کلیدی مورد نظر شما باشد.
کپی باید برای هر صفحه منحصر به فرد باشد، از صفحات دیگر سایت شما کپی نشده باشد و باید به طور مستقیم به درخواست های جستجوی بازدیدکنندگان شما پاسخ دهد.
کلیدواژه را به ابتدای عنوان نزدیکتر کنید، اما فقط در صورتی که طبیعی به نظر برسد.

محتوا پادشاه است

مهم نیست که چند سئو خارج از صفحه اعمال کرده اید، اگر محتوای صفحه فرود شما پاسخگوی خواسته کاربران نباشد، فایده ای ندارد. مهم است که وب سایت هایی بسازید که –

  • خواندن آسان
  • مطابقت با کلمه کلیدی و نیت جستجو.
  • کامل و پاسخگو.
  • در بستر ارائه مطلوب.
  • تراکم کلمه کلیدی 1.5٪ ( در برخی از سایت ها بین 2 تا 4 درصد را اعلام می کنند، به هر حال از تکرار بی مورد کلمات کلیدی اجتناب کنید).
  • استفاده از کلمات کلیدی مترادف و LSI.
  •  100% اصلی و منحصر به فرد (محتوای کپی، کیفیت سئو و سایت شما را کاهش می دهد)
  • به خوبی توسط حقایق و ارقام پشتیبانی می شود (نمودار و آمار اضافه کنید)
  • بی طرفانه
  • به خوبی تحقیق شده است
  • به خوبی ارائه شده است
  • محتوای خود را بعد از انتشار در صفحات اجتماعی تبلیغ کنید.
  • سعی کنید محتوای خود را به گونه ای بنویسید که با مخاطب تعامل ایجاد کند.
  • محتوا باید اعتماد، اقتدار و احترام را جذب کند.
  • محتوای بلندتر بهتر از محتوای کوتاه است.
  • محتوا باید در سایت و برای سئو شما ارزش ایجاد کند.
  • مطابق قیف خرید و راهنمای مشتری برای تصمیم گیری بهتر.
  • استفاده از فیلم، تصویر و پادکست ها .

نحوه ایجاد محتوای سئو

قبل از اینکه حتی در مورد بهینه سازی های فنی مانند قرار دادن کلمات کلیدی در اینجا یا آنجا فکر کنید، باید محتوایی ایجاد کنید که گوگل بخواهد رتبه بندی کند. برای آن، شما نیاز به یک کلمه کلیدی هدف اصلی در ذهن دارید.

طول صفحه چقدر باشد

امروزه کاربران از اطلاعات اولیه راضی نمی شوند. در عوض، آنها می خواهند با خواندن تمام اطلاعات ممکن در مورد یک موضوع آموزش ببینند. بنابراین موتور جستجو صفحات طولانی را برای رتبه اول ترجیح می دهد زیرا صفحات طولانی تر می توانند جنبه های بیشتری از موضوع شما را پوشش دهند.
برخی حدود 350 کلمه را حداقل برای هر صفحه در نظر می گیرند و گفته شده که برای محصولات باید حداقل 200 کلمه در مورد معرفی محصول داشته باشیم.
صفحه  اول گوگل بیش از 2000 کلمه می باشد، و میانگین نفرات اول 2600 کلمه می باشد. البته این برای تمام صنایع یکسان نیست.

قابل پیمایش بودن صفحه

در واقع مخاطبان سایت شما، صفحه شما را کامل نمی خواننده بلکه آنها را اسکن می کنند، منظور آن است که تیترها را می خوانند، و برخی پاراگرافهایی که تیترهای آنها جذاب هست را به صورت سریع می خوانند.
هر چقدر هم صفحه شما طولانی باشد، باید آنرا به اجزای کوچکتر تبدیل کنید، از پاراگراف های کوتاه و همچنین جملات کوتاه استفاده کنید، از عناوین برای جدا سازی چند پاراگراف استفاده کنید و هر 3 یا 4 پاراگراف نیاز به یک وقفه دارد ، بهتر است از تصاویر بهینه سازی شده و اورژینال برای این وقفه ها  استفاده کنیم.

به روز رسانی محتوا:

موتورهای جستجو محتوای تازه به روز شده را ترجیح می دهند. بنابراین، به افزودن اطلاعات بیشتر به سایت ادامه دهید و در صورت نیاز صفحات قدیمی را به روز کنید. سعی کنید محتوای خود را سبز کنید، منظور صفحاتی است که همیشه به روز می باشد و اطلاعات آن مفید است.

محتوای صفحه:

محتوای صفحه باید با کیفیت، مرتبط و جدیدترین باشد. علاوه بر این، باید بیشترین تقاضا را تامین کند، به این معنی که باید به موضوعات، کلمات کلیدی و غیره با جستجوی زیاد مرتبط باشد.

محتوای قابل پیوند:

این نوع محتوا با هدف جذب لینک به طور کلی از سایر وب‌سایت‌های موجود در جایگاه شما ساخته می‌شود. در اکثر مقالات مرتبط سئو از سایت های معتبر گفته شده است که بهترین راه برای جذب بک لینک های معتبر، تولید و انتشار محتوای درجه یک و قابل استناد می باشد.

قالب بندی محتوا:

محتوا باید خوانا و سازماندهی شده باشد که می توانید از راه های مختلفی به آن دست پیدا کنید، مانند:

  • قسمت های مهم یک صفحه را با استفاده از گزینه های پررنگ، زیر خط و ایتالیک برجسته کنید
  • از اندازه فونت مناسب حداقل 14 پیکسل استفاده کنید
  • محتوا را به پاراگراف های کوچک 4-5 خطی تقسیم کنید
  • فاصله لازم بین پاراگراف ها را حفظ کنید تا خواندن پست آسان شود
  • از CSS برای ایجاد بخش هایی که محتوا را به قسمت های قابل مدیریت تقسیم می کند استفاده کنید و آن را جذاب می کند

ایجاد فهرست مطالب پست یا صفحه

نمی توانم تاکید کنم که چقدر این مهم است.
فهرست مطالب پست را سازماندهی می‌کند، به افراد امکان می‌دهد بخش‌های خاصی را پرش کنند (و به آن پیوند دهند، و شانس شما را برای دریافت لینک‌های پرش به و قطعه‌های ویژه توسط Google افزایش می‌دهد. همچنین محتوای طولانی تر را تشویق می کند (برایان دین و اکثر سئوکاران حداقل بیش از 3000 کلمه را توصیه می کنند).
چرا شما باید آن را انجام دهید

  • به کاربران در پیمایش پست کمک می کند
  • افراد می توانند به بخش های خاصی پیوند دهند
  • محتوای عمیق را تشویق می کند (بیش از 3000 کلمه)
  • امکان دریافت لینک های پرش در گوگل با استفاده از لنگرهای نامگذاری شده

محتوای خود را برای  قطعه های ویژه Featured Snippets  بهینه کنید

قطعه های ویژه می توانند به شکل لیست، پاراگراف یا جداول باشند.
از آنجایی که فهرست مطالب شما یک لیست است، هر مورد را مختصر و کاربردی کنید. سؤال نپرسید یا پاسخ های طولانی ندهید – مردم برای سؤال خود راه حل های مستقیم برای مشکل می خواهند.

چگونه برای  قطعه های ویژه Featured Snippets  گوگل انتخاب شویم

  • کلمه کلیدی را پیدا کنید که در آن افراد اطلاعات مختصر بخواهند (مثلاً یک لیست)
  • Moz Keyword Explorer فیلتری دارد که به یافتن کلمات کلیدی سوال کمک می کند
  • کلیدواژه‌های موجود/قطعه‌های ویژه‌ای که کار خوبی ندارند را هدف قرار دهید
  • یک فهرست مختصر و منطقی از مطالب برای هدف قرار دادن قطعه‌های برجسته «فهرست» ایجاد کنید
  • ایجاد محتوای مبتنی بر واقعیت با مراجع با کیفیت (پیوندها، گرافیک و غیره)
  • مطمئن شوید که در صفحه اول کلمه کلیدی هستید، اگر نه، محتوا را بهبود ببخشید
  • تصویری را طراحی کنید که دقیقاً کلمه کلیدی را توصیف کند و نام فایل تصویر + متن جایگزین را به عنوان کلمه کلیدی دقیق برچسب گذاری کنید (با این کار می توانید آن تصویر را در قطعه برجسته شما نیز نشان دهد)

گوگل در نهایت تعیین می کند که آیا نتیجه شما را نشان دهد یا خیر .

محتوای خود را با فراخوان به اقدام CTA پایان دهید

CTA مخفف Call To Action به معنای فراخوان برای اقدام است .
از مردم می خواهید چه کار کنند؟
یه پست دیگه بخون
یک فروش وابسته انجام دهید
شما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
در خبرنامه خود مشترک شوید
به عنوان یک مشتری بالقوه در تماس باشید

بررسی املا محتوای تولید شده

غلط املائی چیزی است که در نوشته های هر کسی ممکن است پیش بیاید، از روزنامه نگاری شنیدم که با خنده می گفت این یک نقطه ضعف بزرگ نیست، اما می شود با چند بار خواندن محتوا، آنرا کنتر کرد.
دوست دارم اول صبح آن را دوباره بخوانم، یا آن را به یک همکار بسپارم. شما همچنین می توانید یک نویسنده استخدام کنید.
اما سعی کنید هم گرامر و هم لغات استفاده شده ساده و بدون اشتباه باشد.

از محتوای تکراری خودداری کنید

داشتن کپی باعث جریمه شدن شما توسط الگوریتم گوگل می شود که منجر به از دست دادن شهرت صفحه و رتبه بندی موتورهای جستجو می شود. محتوای بدون سرقت ادبی و منحصر به فرد را منتشر کنید تا در جستجوی گوگل رتبه بالاتری کسب کنید.
اگر وب سایت شما دارای محتوای مشابه در دو صفحه وب باشد، می توانید از تگ های متعارف canonical tags   استفاده کنید. این تگ به گوگل می گوید که هر دو صفحه معادل هستند و از جریمه شدن وب سایت شما جلوگیری می کند.
برای بررسی محتوای خود برای محتوای تکراری، ده کلمه بعدی را از محتوای خود کپی کنید و آنها را در جستجوی گوگل در نقل قول قرار دهید. باید انتظار داشته باشید که فقط محتوای شما در کادر جستجو ظاهر شود.

تولید محتوای خودکار

همان موضوعی است که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم، یعنی از یک ربات برای نگارش کمک بگیرید. این کار هم یکی از مشکلات خطرناک برای وب سایت است. این کار نوعی توهین به مخاطب هم به حساب می‌آید.

محتوای کم ارزش

سازوکار موتور جستجورگر گوگل در سال‌های اخیر تغییرات بسیاری داشته است. در گذشته شاهد این بودیم که وب سایتی خاص برای کسب رتبه نیاز به محتواهای متعدد در صفحه‌های مختلفی داشت، در صورتی که با روی کار آمدن الگوریتم های گوگل این موضوع تغییر کرد.

بیشتر بخوانید: الگوریتم های گوگل؛ به سیرک حیوانات گوگل خوش آمدید!

محتوای کم ارزش به محتوایی با تعداد کلمه‌های کم می گویند که به طور کامل نمی‌تواند نیاز کاربر را برطرف کند. به طور کلی داشتن یک صفحه با محتوای کامل بسیار بهتر از داشتن چند صفحه با محتواهای کم و خلاصه است، زیرا در حالت اول نیاز کاربر به طور دقیق‌تری بررسی می‌شود.

پیشنهاد ما این است که برای هر یک از کلمه‌های کلیدی که برای وب سایت خود انتخاب کرده‌اید، یک صفحه با محتوای جامع و کامل داشته باشید. البته به روز رسانی این صفحات را فراموش نکنید.

پنهان کاری Cloaking

پوشاندن محتوا هم یکی از اشتباهات خطرناک برای وب سایت شما خواهد بود، اما اصلاً این پوشاندن به چه معنی است؟ پس از آن که در یک صفحه خاص منتشر شد، خزنده‌های گوگل آن صفحه را مورد بررسی قرار دادند، که به کاربر نشان داده می‌شود، باید با همان هدفی که به خزنده‌ها نشان می‌دهد، یکسان باشد.

به همین دلیل اگر شما ویژگی خاصی را در تگ‌های html قرار دهید، از آنجایی که کابر نمی‌تواند این محتوا را مشاهده کند، با مشکل پوشاندن یا همان Cloaking رو به رو می‌شود.

 

 

محتوای بدنه صفحه را بهینه کنید.

سعی کنید کلمه کلیدی مورد نظر خود را در 100 کلمه اول صفحه یا پست وبلاگ قرار دهید.
به طور کلی، از درج کلمه کلیدی هدف دقیق بیش از 3-4 بار در صفحه خودداری کنید.
کلمات کلیدی دیگری را از همان سطل کلمات کلیدی در متن خود اضافه کنید. این به گوگل کمک می کند تا صفحه یا مقاله وبلاگ شما را زمینه سازی کند. سپس گوگل محتوای شما را به کاربرانی که اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی شما را جستجو می کنند نشان می دهد.
سعی کنید به کلمه کلیدی هدف خود نیز مترادف اضافه کنید. این یک رویکرد عالی است زیرا به گوگل کمک می کند محتوای شما را زمینه سازی کند. و همچنین به شما کمک می کند از استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی هدف یکسان جلوگیری کنید.
کلمات کلیدی LSI (نمایه سازی معنایی پنهان) را نیز درج کنید. این کلمات کلیدی از نظر معنایی با کلمه کلیدی مورد نظر شما مرتبط هستند. برای یافتن کلمات کلیدی LSI بیشتر، به https://lsigraph.com بروید، کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد کنید و مرتبط ترین پیشنهادها را برای درج در متن صفحه خود انتخاب کنید.
منابع:
نمایه سازی معنایی پنهان (LSI) و رتبه بندی گوگل: راهنمای کامل
انجام بهینه سازی تصویر
الف) نام تصویری را که می خواهید در عنوان صفحه یا وبلاگ خود آپلود کنید با یک نام توصیفی تغییر دهید. به عنوان مثال، “img17348.png” یک نام توصیفی نیست، اما “red-emojis.jpg” یک نام توصیفی است.
همیشه از علامت “-” برای تقسیم کلمات در نام تصویر استفاده کنید.
برای تغییر نام یک فایل، در رایانه خود دانلود کنید، روی آن کلیک راست کنید، از منوی کشویی «Rename» را انتخاب کنید، نام جدید را بنویسید، سپس «Enter» را فشار دهید و دوباره در وردپرس آپلود کنید.
کلمات کلیدی را در نام فایل وارد نکنید مگر اینکه واقعاً با محتوای شما مرتبط باشند.
ب) برچسب ALT توصیفی را برای هر یک از تصاویری که در صفحه یا پست وبلاگ خود آپلود می کنید، اضافه کنید.
در نمای انتخاب رسانه در وردپرس، تصویری را که می‌خواهید ویرایش کنید انتخاب کنید، یک سری فیلد در سمت راست پنجره مشاهده خواهید کرد. به قسمت «متن جایگزین» بروید و آن را وارد کنید.
مطمئن شوید متن ALT شما مرتبط و توصیفی است. به عنوان مثال، “تصویر 17348” یک متن توصیفی ALT نیست، اما “اموجی های قرمز زیبا” است.
باز هم، اگر کلمات کلیدی مرتبط نیستند، سعی نکنید در متن ALT وارد کنید.
افزودن متن ALT به تصاویر نیز دسترسی را بهبود می بخشد. به عنوان مثال، این ویژگی می تواند توسط برنامه های نرم افزاری صفحه خوان برای نابینایان یا کم بینایان استفاده شود.
پیوندهای داخلی (افزودن لینک به صفحات دیگر در دامنه خود) انجام دهید.
سعی کنید حداقل 2 یا 3 پیوند به صفحات وب مرتبط مرتبط در سایت خود قرار دهید.
برای انجام این کار، کلماتی را که می‌خواهید پیوند ایجاد کنید، انتخاب کنید، روی دکمه «درج/ویرایش پیوند» کلیک کنید و URL را که می‌خواهید به آن پیوند دهید، جای‌گذاری کنید

برچسب یا تگ عنوان Title tag

به آن متا عنوان هم گفته می شود . کلمات کلیدی مورد نظر خود را در تگ عنوان هر صفحه در سایت خود قرار دهید.
نکات زیر را رعایت کنید

  • برچسب هر صفحه باید منحصر بفرد باشد و صفحه دیگری با همین متاتگ نداشته باشید.
  • متاتگ عنوان باید بتواند بر مخاطب تاثیر بگذارد، نرخ کلیک را افزایش دهد.
  • تگ عنوان باید گویای محتوای آن صفحه باشد.
  • برچسب‌های عنوان خود را به 55 تا 60 کاراکتر (از جمله فاصله) محدود کنید
  • کلیدواژه را به ابتدای عنوان نزدیکتر کنید (فقط اگر طبیعی به نظر برسد)
  • کلمات کلیدی خود را پر نکنید
  • نام تجاری  یا برند را در انتهای برچسب عنوان، با یک نوار لوله (|) درج کنید.

یک متا توضیحات قانع کننده بنویسید

توضیحات متا اطلاعاتی است که در زیر عنوان صفحه ظاهر می شود. این فرصتی برای شماست تا کاربران را متقاعد کنید که روی لینک شما کلیک کرده و از وب سایت شما بازدید کنند. توضیحات متا باید جذاب باشد و با اکثر کلمات کلیدی همراه باشد که هم ترافیک و هم رتبه را افزایش می دهد.
گوگل اغلب توضیحات متا صفحه را به عنوان قطعه توصیفی در SERP نشان می دهد.

  • برچسب عنوان خود را گسترش دهید. USP هایی را که نمی توانستید در عنوان جای دهید بگنجانید.
  • هدف جستجو را مطابقت دهید. آنچه را که جستجوگران به دنبال آن هستند در تگ توضیحات اضافه کنید.
  • از صدای فعال استفاده کنید مستقیماً جستجوگر را مورد خطاب قرار دهید.
  • مختصر باشد. آن را در حدود 120 کاراکتر یا کمتر نگه دارید.( در برخی سایت ها حداکثر را 165 کارکتر را اعلام کرده اند)
  • کلمه کلیدی خود را وارد کنید گوگل کلمات و عباراتی را که مرتبط با پرس و جو هستند پررنگ می کند.
  • زمان زیادی را صرف نوشتن توضیحات متا نکنید زیرا در طرح کلی چیزها نسبتاً بی اهمیت هستند.

سرفصل ها (H1)

عناوین معمولاً بزرگترین و درشترین  عبارات در صفحه هستند و به همین دلیل موتورهای جستجو به آنها وزن بیشتری نسبت به متن و پاراگراف های صفحه دارند. این ایده خوبی است که کلمات کلیدی مورد نظر خود را در سرفصل های هر صفحه وب قرار دهید، اما مطمئن شوید که محتوای عالی صفحه خود را به طور دقیق منعکس می کنید.
مطمئن شوید که H1 های شما به یک در هر صفحه محدود می شود، تمام سرصفحه های دیگر H2 یا H3 هستند.

برچسب های H2

تگ H2 یک عنوان فرعی است و دو هدف را دنبال می کند. اول، به خواننده بینشی در مورد اینکه یک قطعه محتوا در مورد چیست می دهد (خوانندگان دوست دارند وقتی برای اولین بار در یک صفحه قرار می گیرند، مطالب را مرور کنند).
دوم، به موتورهای جستجو ایده می دهد که یک صفحه در مورد چیست.
اساساً، تگ‌های H2 کاربرپسندی محتوای شما را بهبود می‌بخشد و تجربه کاربر را افزایش می‌دهد. به آنها مانند نقشه راه ها و تابلوهای راهنما نگاه کنید که بازدیدکنندگان سایت و گوگل را در مسیر درست هدایت می کند.
از استفاده از تگ های H2 متعدد در یک صفحه نترسید، اما مطمئن شوید که همه آنها مختصر هستند و به وضوح بیان می کنند که بخشی از صفحه شما به زبان ساده و مستقیم چیست. کلمات کلیدی مورد نظر خود را نیز به چند تگ H2 اضافه کنید.

ساختار URL

در صورت امکان کلمات کلیدی را در URL های خود قرار دهید. با این حال، همه URL های فعلی خود را تغییر ندهید تا کلمات کلیدی در آنها وجود داشته باشد. شما نباید URL های قدیمی را تغییر دهید، مگر اینکه قصد دارید آدرس های قبلی خود را به آدرس های جدید هدایت کنید. قبل از انجام این کار با یک متخصص مشورت کنید.

  • دایرکتوری ها و پوشه های خود را به گونه ای برچسب بزنید که برای کاربران منطقی باشد
  • کلمات کلیدی را در URL خود بیش از یک بار تکرار نکنید.
  • مفید است، اما زیاده روی در آن بر تجربه کاربر تأثیر می گذارد.
  • URL ها را تا حد امکان کوتاه نگه دارید
  • URL باد خوانا باشد
  • URL باید منحصر بفرد باشد ، از آدرس سایت تکراری استفاده نکنید.
  • آدرس صفحات را نزدیک ریشه بگیرید.

از URL های کوتاه و توصیفی استفاده کنید

URL های کوتاه و توصیفی به جستجوگران کمک می کنند تا قبل از کلیک کردن، متوجه شوند که یک صفحه درباره چیست. گوگل آدرس یا URL های خیلی بلند را به راحتی ایندکس نمی کند. در بسیاری از سایت های معتبر که در مورد سئو مقالات دارد، توجه کرده ام ، آنها به نحو شگفت انگیزی از آدرس های کوتاه استفاده می کنند.

لینک های داخلی

لینک یا پیوند داخلی به صفحات دیگر در وب سایت شما برای بازدیدکنندگان مفید است و همچنین برای موتورهای جستجو مفید است. در اینجا یک پیوند داخلی به پست وبلاگ دیگری در سایت ما وجود دارد که بیشتر در مورد پیوند داخلی صحبت می کند. هنگام افزودن پیوندهای داخلی، حتماً متن لنگر مرتبط را داشته باشید. Anchor text متن قابل کلیک در یک لینک است (معمولاً با رنگ فونت آبی و زیر خط نشان داده می شود). برای بهینه سازی متن لنگر خود، مطمئن شوید که کلمه یا عبارت انتخاب شده مربوط به صفحه ای است که به آن پیوند می دهید.
سئوی درون صفحه تضمین می کند که سایت شما هم توسط مشتریان بالقوه و هم ربات های موتور جستجو قابل خواندن است. با سئوی داخلی خوب، موتورهای جستجو می توانند به راحتی صفحات وب شما را ایندکس کنند، بفهمند سایت شما در مورد چیست، و به راحتی ساختار و محتوای وب سایت شما را هدایت کنند، بنابراین سایت شما را بر اساس آن رتبه بندی می کنند. به عنوان بهترین روش، مطمئن شوید که محتوای صفحه شما شامل 1-3 پیوند داخلی مرتبط است.

مزایای لینک های داخلی

لینک های داخلی برای سئو مفید هستند. لینک های داخلی با ایجاد ساختارمندی برای سایت و افزایش ارزش لینک (قدرت رتبه بندی) در سراسر وب سایت به سئو کمک می کنند. لینک های داخلی بهینه شده برای سئو خوب هستند زیرا پتانسیل رتبه بندی را برای هر صفحه ای که به آن لینک می شود افزایش می دهد. وجود لینک های داخلی تعامل کاربران در سایت را افزایش میدهد و میتواند کمک کند زمان حضور کاربران در سایت شما افزایش یابد.

  • وجود پیوندهای داخلی تجربه کاربر را بهبود می بخشند.
  • می توانند نرخ پرش صفحه شما را کاهش دهند.
  • به سایر صفحات شما کمک می کند تا توسط گوگل دیده و خزیده شوند.
  • ارزش لینک (قدرت رتبه بندی) را در سراسر سایت پخش می کند.
  • به هدایت ترافیک به مهمترین صفحات سایت شما کمک می کند.
  • تعداد بازدید صفحه را افزایش می دهد.
  • با انکرتکست بهینه شده برای سئو می توانند رتبه بندی کلمات کلیدی را برای صفحه هدف بهبود بخشند.

لینک های خروجی:

در صورت تمایل به ارائه اطلاعات بیشتر، می توانید از لینک های خروجی برای ارسال کاربران به وب سایت دیگری استفاده کنید. بنابراین، می تواند یک عامل اعتماد برای گوگل باشد. با این حال، استفاده از لینک‌های خروجی زیاد بر رتبه‌بندی تأثیر می‌گذارد، بنابراین از آنها در حد اعتدال استفاده کنید.
بهتر است به سایت هایی که رتبه بالاتری دارند متناسب با مطالب خود لینک بدهید، سعی کنید، اولین لینک خروجی خود را در ابتدای صفحه ایجاد کنید.

تصاویر را به درستی نامگذاری کنید

گوگل می گوید که نام فایل ها به آنها سرنخ هایی در مورد موضوع تصویر می دهد، بنابراین dog.jpg بهتر از IMG_859045.jpg است.
متاسفانه اکثر دوربین ها و گوشی های هوشمند از نام های عمومی برای عکس ها و تصاویر استفاده می کنند. و همینطور کامپیوترها. اگر برای یک پست وبلاگ اسکرین شات می گیرید، معمولاً چیزی شبیه Screenshot 2021-01-12.png نامگذاری می شود.

به همین دلیل، شما باید نام آنها را تغییر دهید. در اینجا چگونه است:

توصیفی باشد. black-puppy.jpg > puppy.jpg
مختصر باشید black-puppy.jpg > my-super-cute-black-puppy-named-jeff.jpg
کلمات کلیدی را پر نکنید black-puppy.jpg > black-puppy-dog-pup-pooch.jpg
از خط تیره بین کلمات استفاده کنید. black-puppy.jpg > black_puppy.jpg (این توصیه رسمی گوگل است)

متن جایگزین برای تصاویر

هر سیستم مدیریت محتوا باید به شما امکان دهد چیزی به نام متن جایگزین را به تمام تصاویر وب سایت خود اضافه کنید. این متن برای بازدیدکنندگان عادی قابل مشاهده نیست – متن جایگزین در واقع توسط نرم افزار صفحه خوان برای کمک به کاربران نابینا اینترنت برای درک محتوای تصاویر شما استفاده می شود. موتورهای جستجو تصاویر را به روشی مشابه می خزند، بنابراین قرار دادن برخی کلمات کلیدی مرتبط در حین توصیف دقیق تصویر به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای صفحه شما را درک کنند.
نوشتن یک ویژگی alt برای هر تصویر، وب سایت شما را مطابق با WCAG (دستورالعمل های دسترسی به محتوای وب) نگه می دارد. هنگام نوشتن متن جایگزین موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • تصویر را به طور کامل در 8-10 کلمه توصیف کنید
  • کلمه کلیدی مورد نظر خود را در جایی که طبیعی ترین به نظر می رسد وارد کنید
  • در صورت لزوم، یک مکان یاب جغرافیایی (به عنوان مثال، تهران) را در نظر بگیرید.

برچسب های اجتماعی Social Tags

اشتراک گذاری محتوای شما در شبکه های اجتماعی به گوگل می گوید که افراد محتوای شما را مرتبط، مفید و معتبر می دانند. هر صفحه در سایت شما ارزش اشتراک گذاری ندارد، اما می توانید با این نکات صفحاتی را که هستند بهینه کنید:
مطمئن شوید که برچسب‌های Open Graph و کارت‌های Twitter را نصب کرده‌اید
با پیوندهای «توئیت این نقل قول» یا دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی برای هر پست، کار را آسان کنید.

اکسیما Schema Markup یا نشانه گذاری طرحواره

افزودن داده های ساختاریافته به گوگل کمک می کند تا محتوای یک صفحه را بهتر درک کند. گوگل همچنین از انواع خاصی از داده های ساختاریافته برای نمایش “نتایج غنی” در SERPها مانند دستور العمل با رتبه بندی شروع یا دستورالعمل های گام به گام با چرخ فلک تصویر استفاده می کند. این نتایج غنی اغلب در بالای SERP یا نزدیک به آن ظاهر می‌شوند و عموماً نرخ کلیک بالاتری نسبت به فهرست‌های ارگانیک معمولی دارند.
گوگل داده های ساختاریافته را برای استفاده از واژگان schema.org ترجیح می دهد و استفاده از فرمت JSON-LD را توصیه می کند. آنها همچنین یک ابزار مفید Rich Results Test برای بررسی کد شما ارائه می دهند. در حالی که روش‌های مختلفی برای افزودن داده‌های ساختاریافته به وب‌سایت شما وجود دارد (افزونه‌ها، گوگل تگ منیجر و غیره)، اگر برای نوشتن کد راحت نیستید، همیشه بهتر است یک حرفه‌ای را درگیر کنید.

سوالات متداول Rich Snippets را اضافه کنید

پرسش‌های متداول ریچ اسنیپت‌ها برای برجسته شدن در نتایج جستجو عالی هستند:

دستورالعمل ها

افزونه Structured Content را نصب کنید.
صفحه/پستی را که می‌خواهید پرسش‌های متداول در آن مطرح کنید، ویرایش کنید.
در ویرایشگر WYSIWYG روی نماد “سؤالات متداول” کلیک کنید.
سوالات و پاسخ های خود را اضافه کنید (من 3-8 را توصیه می کنم).
روی دکمه OK کلیک کنید و افزونه کد را به پست شما اضافه می کند.
پس از انتشار پست، URL را به بازرس URL گوگل ارسال کنید.
سؤالات متداول شما باید در عرض چند دقیقه در نتایج جستجوی Google ظاهر شود.

بهینه سازی  CTR

در زبان فارسی CTR را به نرخ کلیک ترجمه کرده و با توجه به همین معنی می توانم به معنی آن هم پی برد. نرخ کلیک از دو نکته مهم است که این دو را شرح می‌دهیم.

رتبه بندی عواملی است که بر روی رتبه بندی وب سایت شما تأثیرگذار است.
نرخ کلیک باعث می‌شود که بازدیدکننده‌ها به سمت وب سایت شما جذب شوند

بهینه سازی نرخ  یا CRO

سرعت صفحه

صفحات با بارگذاری سریع یا سرعت بارگذاری صفحه
گوگل می‌خواهد به کاربرانش کمک کند تا آنچه را که به دنبال آن هستند در سریع‌ترین زمان ممکن پیدا کنند تا بهترین تجربه کاربری را ارائه دهند. بنابراین، بهینه سازی صفحات برای بارگذاری سریعتر به سایت شما کمک می کند تا در نتایج جستجو رتبه بالاتری داشته باشد.
گوگل ابزاری به نام PageSpeed ​​Insights دارد که سایت شما را در موبایل و دسکتاپ تحلیل می کند. و سپس نکاتی را برای بهینه سازی سرعت صفحه پیشنهاد دهید. همچنین چندین راه حل سریع برای از بین بردن هر چیزی که سایت شما را دچار مشکل می کند و زمان بارگذاری صفحه شما را کاهش می دهد وجود دارد. عوامل کلیدی سرعت سایت که باید در نظر گرفته شوند:

  • به حداقل رساندن درخواست های HTTP
  • اطمینان حاصل کنید که زمان پاسخ سرور کمتر از 200 میلی ثانیه است
  • تنظیم حافظه پنهان مرورگر روی حداقل یک هفته یا بیشتر
  • فعال کردن فشرده سازی Gzip
  • داشتن اندازه تصویر زیر 100 کیلوبایت (jpg، .png، .gif)
  • قرار دادن تمام CSS در یک شیوه نامه خارجی
  • کوچک کردن تمام JS، CSS و HTML
  • اولویت بندی بالای بارگذاری محتوا
  • استفاده از CDN

سازگاری با موبایل

در سال های اخیر، گوگل سرعت بارگذاری صفحه موبایل را به عنوان معیار اصلی رتبه بندی در اولویت قرار داده است.
چگونه متوجه می شوید که وب سایت شما برای موبایل مناسب است؟ شما می توانید URL سایت را به این تست وصل کنید و گوگل به شما خواهد گفت که وب سایت بر اساس الگوریتم فعلی چقدر دوستانه است.
فراتر از بارگذاری صفحه موبایل، طراحی وب سایت باید تجربه کاربر موبایل را نیز در نظر بگیرد. یکی از راه‌های بررسی و بهینه‌سازی طرح‌بندی وب‌سایت برای تلفن همراه، ایجاد گزارش قابلیت استفاده از تلفن همراه است که هر مشکلی را که وب‌سایت شما ممکن است داشته باشد، شناسایی می‌کند.

Core Web Vitals

تجربه کاربری کلید موفقیت طولانی مدت یک وب سایت است. در بهار 2020، گوگل از Core Web Vitals رونمایی کرد، مجموعه‌ای از سیگنال‌های رایج که آن‌ها را برای تمام تجربیات وب کاربران «بسیار حیاتی» می‌دانند.
هدف از این سیگنال ها، کمی کردن تجربه کاربر با یک وب سایت، از ثبات بصری صفحه و زمان بارگذاری، تا تجربیات تعاملی است.
بزرگترین رنگ محتوایی (LCP) – سرعت بارگذاری درک شده صفحه را اندازه گیری می کند و نقطه ای را که اکثر محتوای صفحه دانلود شده است مشخص می کند.
تاخیر ورودی اول – تجربه کاربر از تعامل اولیه کاربر با یک صفحه را کمیت می کند.
تغییر چیدمان تجمعی – میزان تغییر چیدمان در محتوای صفحه قابل مشاهده را تعیین می کند و ثبات بصری یک صفحه را اندازه گیری می کند. معمولاً توسط تصاویر بدون ابعاد، محتوای تزریق شده به صورت پویا، فونت های وب که باعث FOIT/FOUT می شوند و سایر جاسازی های اضافه شده بدون ابعاد ایجاد می شود.

تجربه صفحه Page Experience

گوگل در حال کار بر روی سیگنال رتبه بندی جدیدی است (احتمالاً در سال 2021 منتشر خواهد شد) که وب سایت هایی با تجربیات کاربری مثبت را در اولویت قرار می دهد.
«سیگنال تجربه صفحه» شامل Core Web Vitals، به‌علاوه سازگاری با موبایل، مرور ایمن، امنیت HTTPS و دستورالعمل‌های بینابینی مزاحم است.
به گفته گوگل، «بهینه‌سازی این عوامل باعث می‌شود وب برای کاربران در تمام مرورگرها و سطوح وب لذت‌بخش‌تر شود و به سایت‌ها کمک می‌کند تا به سمت انتظارات کاربر در تلفن همراه تکامل یابند. ما معتقدیم که این امر به موفقیت کسب و کار در وب کمک می کند، زیرا کاربران بیشتر درگیر می شوند و می توانند با اصطکاک کمتری تراکنش کنند.”

 

عملکرد وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید

گوگل آنالیتیکس و کنسول جستجوی گوگل دو ابزار سئو توسط گوگل هستند که به شما در تجزیه و تحلیل و بهبود کمپین سئو کمک می کنند.
هر دو ابزار سئو را برای پیگیری سئوی خود تنظیم و ادغام کنید. Google Analytics به شما بینشی در مورد بازدید از صفحه، تبدیل و رفتار مخاطب در وب سایت شما می دهد. کنسول جستجوی گوگل در مورد عملکرد وب سایت و حضور در موتور جستجو به شما می گوید.
در نتیجه
خودشه! اگر تمام این مراحل را انجام داده باشید، بهینه سازی درون صفحه شما انجام شده است. همراه با بهینه‌سازی فنی و بهینه‌سازی خارج از صفحه، بهینه‌سازی درون صفحه شما به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای شما را بهتر درک کنند و آن را بالاتر از صفحه‌های نتایج موتور جستجو برای کلید هدف شما قرار دهد.

سئو داخلی یا خارج از صفحه اهمیت بیشتری دارد؟

این در مورد انتخاب بین سئو داخلی و خارج از صفحه نیست، مانند این است که باید بین پایه یا سقف خانه خود یکی را انتخاب کنید. سئو داخلی و خارج از صفحه با هم کار می کنند تا رتبه بندی موتورهای جستجوی شما را به صورت مکمل بهبود بخشند.
با این حال، سئوکاران به طور کلی توصیه می کنند قبل از تمرکز بیش از حد روی سئوی خارج از صفحه، سئوی داخلی خود را پشت سر هم قرار دهید.
درست مانند ساختن یک خانه، شما می خواهید قبل از ساختن بقیه خانه، ابتدا پایه را تنظیم کنید. مانند یک پایه، ممکن است لازم باشد هر از گاهی برگردید و برخی از تعمیر و نگهداری سئوی درون صفحه خود را انجام دهید. ایجاد تعادل بین این دو کمک می کند تا وب سایت شما دو زبانه شود، به طوری که کاربران شما می توانند آن را و همچنین روبات های موتورهای جستجو درک کنند – و به این ترتیب رتبه شما شروع به بهبود می کند.
اگر تنها به سئو داخلی توجه کنید، سئو شما خیلی آرام پیش خواهد رفت و نتایج آن معمولی خواهد بود. اگر در صنعتی هستید که رقابت در آن متوسط یا بزرگ است بدون سئو خارجی نمی توانید نتایج عالی داشته باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *