آدمخواری کلمه کلیدی keyword cannibalization

اگر مقالات خود را برای عبارات مشابه بهینه کنید، رتبه شما ممکن است از آدمخواری کلمات کلیدی رنج ببرد: شانس خود را برای رتبه در گوگل «بلع» خواهید کرد! به خصوص زمانی که سایت شما در حال رشد است، این احتمال وجود دارد که محتوای شما شروع به رقابت با خودش کند. در اینجا، توضیح خواهم داد که چرا آدمخواری کلمات کلیدی می تواند برای سئو مضر باشد، چگونه می توانید آن را تشخیص دهید و در مورد آن چه باید کرد.

آدمخواری کلمه کلیدی  keyword cannibalization چیست؟

آدم خواری کلمات کلیدی به این معنی است که شما پست های وبلاگ یا مقالات مختلفی در سایت خود دارید که می توانند برای همان عبارت جستجو در گوگل رتبه بندی کنند. یا به این دلیل که موضوعی که آنها پوشش می دهند بسیار شبیه است یا به این دلیل که آنها را برای همان عبارت کلیدی بهینه کرده اید. اگر پست‌ها یا مقاله‌ها را برای جست‌وجوهای مشابه بهینه کنید، شانس یکدیگر را برای رتبه‌بندی کاهش می‌دهند. معمولاً گوگل فقط 1 یا 2 نتیجه از یک دامنه را در نتایج جستجو برای یک جستجوی خاص نشان می دهد. اگر دامنه معتبری دارید، ممکن است 3 دریافت کنید.

چرا آدمخواری کلمات کلیدی برای سئو مضر است؟

اگر کلمات کلیدی خود را آدمخوار کنید، برای کسب رتبه در گوگل با خودتان رقابت می کنید. فرض کنید شما دو پست در یک موضوع دارید. در این صورت، گوگل نمی تواند تشخیص دهد که کدام مقاله برای یک جستار خاص باید بالاترین رتبه را داشته باشد. علاوه بر این، فاکتورهای مهمی مانند بک لینک ها و CTR در چندین پست به جای یک پست رقیق می شوند. در نتیجه، احتمالاً همه آنها هر دو رتبه پایین تری خواهند داشت. بنابراین تجزیه و تحلیل سئوی ما هر زمان که یک پست را برای کلمه کلیدی متمرکزی که قبلا استفاده کرده اید بهینه سازی کنید، یک گلوله قرمز نشان می دهد.

اما، اگر پست‌ها را برای کلمات کلیدی متمرکز که دقیقاً نیستند، اما تقریباً یکسان نیستند، بهینه‌سازی کنید، آدم‌خواری کلمات کلیدی نیز ممکن است رخ دهد. به عنوان مثال، من دو پست در مورد اینکه آیا خوانایی یک عامل رتبه بندی است یا خیر، نوشتم. پست «آیا رتبه خوانایی؟» برای [آیا رتبه خوانایی] بهینه شده است، در حالی که پست «رتبه خوانایی!» برای کلمه کلیدی تمرکز [ضریب رتبه بندی خوانایی] بهینه شده است. پست ها زاویه کمی متفاوت داشتند اما همچنان بسیار شبیه بودند. برای گوگل، تشخیص اینکه کدام یک از این دو مقاله مهم ترین است، دشوار است.

به روز رسانی: آیا شما هم همین مقاله را دیدید؟ این درست است، تا به حال این مشکل آدم خواری را برطرف کرده ایم، اما این مثال را برای مثال نگه داشته ایم.

چگونه آن را تشخیص دهیم؟

بررسی اینکه آیا سایت شما از آدمخواری کلمات کلیدی رنج می برد یا خیر، آسان است. شما به سادگی سایت خود را جستجو کنید، برای هر کلمه کلیدی خاصی که مشکوک هستید ممکن است چندین نتیجه داشته باشد. در مورد من، رتبه‌های خوانایی سایت:yoast.com را در گوگل جستجو می‌کنم. دو نتیجه اول مقالاتی هستند که من شک داشتم که از آدمخواری رنج می برند.

جستجوی کلمه کلیدی site:domain.com به شما پاسخ آسانی به این سوال می دهد که آیا از آدمخواری کلمات کلیدی رنج می برید یا خیر. می‌توانید یافته‌های خود را با تایپ همان کلمه کلیدی در Google (با استفاده از یک مرورگر خصوصی یا جستجوگر نتایج جستجوی محلی مانند https://valentin.app/) بررسی کنید. کدام یک از صفحات خود را در نتایج جستجو می بینید و در چه جایگاهی قرار می گیرند؟ البته، اگر دو صفحه شما برای یک کلمه کلیدی در رتبه های #1 و #2 قرار دارند، این مشکلی نیست. اما آیا مقالات خود را می بینید، مثلاً در موقعیت های 7 و 8؟ سپس وقت آن است که همه چیز را مرتب کنیم!

حل آدمخواری کلمات کلیدی

ما یک مقاله گسترده نوشته شده توسط Joost داریم که نحوه یافتن و رفع مشکلات آدم خواری را در سایت خود توضیح می دهد. این به وضوح چهار مرحله ای را که باید برای حل این مسائل انجام دهید شرح می دهد:

محتوای خود را حسابرسی کنید
عملکرد محتوا را تجزیه و تحلیل کنید
تصمیم بگیرید که کدام یک را نگه دارید
عمل: ادغام، حذف، تغییر مسیر
دو مرحله اول به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید کدام مقاله را نگه دارید و کدام یک را ادغام یا حذف کنید. در بسیاری از موارد، بخش بازیگری شامل ترکیب و حذف مقالات و همچنین بهبود پیوند داخلی در سایت شما می شود:

ادغام یا ترکیب مقالات

اگر دو مقاله هر دو مخاطب یکسانی را جذب می‌کنند و اساساً داستان یکسانی را روایت می‌کنند، باید آنها را ترکیب کنید. دو پست را در یک مقاله شگفت‌انگیز بازنویسی کنید. این به رتبه بندی شما کمک می کند (گوگل به محتوای طولانی و خوب علاقه دارد) و مشکل آدم خواری کلمات کلیدی شما را حل می کند.

در واقع، این دقیقاً همان کاری است که ما با دو پست خود در مورد خوانایی که یک عامل رتبه‌بندی هستند، انجام دادیم. در پایان، یکی از دو مقاله را حذف کرده و دیگری را تطبیق می دهید. از افزونه Yoast Duplicate Post برای کلون کردن یکی از پست ها و کار از آنجا استفاده کنید. و فراموش نکنید: فقط دکمه حذف را فشار ندهید. همیشه مطمئن شوید که پستی را که حذف می کنید به پستی که نگه می دارید هدایت کنید! اگر این چیزی است که شما با آن دست و پنجه نرم می کنید، Yoast SEO Premium می تواند به شما کمک کند: ایجاد تغییر مسیرها را به عنوان پای آسان می کند!

بهبود لینک سازی داخلی

با ایجاد یک ساختار پیوند داخلی مناسب، می‌توانید به گوگل کمک کنید تا بفهمد کدام مقاله مهم‌تر است. شما باید از پست هایی که اهمیت کمتری دارند، به پست هایی که برای شما مهم ترین هستند پیوند دهید. به این ترتیب، گوگل می‌تواند (با دنبال کردن لینک‌ها) بفهمد که کدامیک را می‌خواهید بالاترین رتبه را در موتورهای جستجو نشان دهید.

ساختار پیوند داخلی شما می تواند یک همتراز را حل کند

مشکل آدمخواری کلمه کلیدی شما. باید به این فکر کنید که کدام مقاله برای شما مهمتر است و از مقالات کم اهمیت تر طولانی به مهم ترین مقاله خود پیوند دهید. در مورد نحوه انجام این کار در مقاله من در مورد رتبه بندی با محتوای سنگ بنا بیشتر بخوانید.

کلمه کلیدی آدمخواری و فروشگاه های آنلاین

اکنون، اگر یک فروشگاه آنلاین دارید، ممکن است نگران باشید که تمام آن صفحات محصول کلمات کلیدی مشابه را هدف قرار می دهند. برای فروشگاه های آنلاین، منطقی است که چندین صفحه برای محصولات مشابه وجود داشته باشد. بسیار مهم است که در این مورد به ساختار سایت فکر کنید. یک استراتژی خوب این است که از هر صفحه محصول به صفحه دسته بندی خود پیوند دهید – صفحه ای که باید برای رتبه بندی بهینه سازی کنید. و مراقب صفحات محصول قدیمی باشید که به طور بالقوه می‌توانند صفحات مهم‌تری را هم‌سانی کنند، و آن‌ها را حذف و تغییر مسیر دهند – Yoast SEO Premium می‌تواند با مدیر تغییر مسیر مفید خود به آسان‌تر کردن آن کمک کند!

آدمخواری کلمات کلیدی روی وب سایت های در حال رشد تأثیر می گذارد

اگر سایت شما بزرگتر شود، شانس شما برای مواجهه با آدمخواری کلمات کلیدی در وب سایت خود افزایش می یابد. شما در مورد موضوعات مورد علاقه خود می نویسید و حتی بدون اینکه بدانید، مقالاتی می نویسید که تقریباً مشابه هستند. برای من هم همین اتفاق افتاد. هر چند وقت یکبار، باید کلمات کلیدی را که می خواهید بیشتر رتبه بندی کنید، بررسی کنید. حتما بررسی کنید که آیا از آدمخواری کلمات کلیدی رنج می برید. احتمالاً باید تغییراتی در ساختار سایت خود ایجاد کنید یا هر از چند گاهی برخی از مقالات را بازنویسی کنید.

 

این مقاله آموزشی از سری آموزش های: کلمات کلیدی Keywords است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *