لینک داخلی و تاثیر آن بر سئو دارد

اهمیت ایجاد لینک داخلی  یک بحث مهم و رایج در بین سئوکاران است. حقیقت موضوع این است که… هر کسی که موافق نیست که پیوندها بخشی از معادله هستند، احتمالاً قبلاً هرگز یک وب سایت را برای شرایط رقابتی رتبه بندی نکرده است. پیوندها به شما کمک می کنند تا خود را در مسابقه محبوبیتی که در گوگل رخ می دهد متمایز کنید.  روش های مختلفی برای ایجاد لینک وجود دارد.

این پست از سر آموزش های آموزش سئو به زبان سادهآموزش سئو داخلی می باشد.

ایجاد لینک های داخلی با هدف نشان دادن تخصص در یک موضوع خاص و ارتباط بین مطالب، در سئو مهم می باشد، ما لینک های مختلفی در سایت ایجاد می کنیم، که لینک های داخلی بین متن از جمله آنهاست.

لینک سازی داخلی در ایجاد ساختار و معماری منسجم سایت تاثیر مثبت دارد. شما باید موضوعات خاص و مد نظر کاربر را در منوی اصلی و بالای سایت، لینک های فوتر و سایدبار و  البته لینک های داخل متن یکپارچه کنید.

لینک های داخلی باید هوشمندانه، با کمترین کلیک مطالب مورد نظر بازدید کننده را در اختیارشان قرار بدهید.

لینک های داخلی: انواع، نکات و تاکتیک‌ها برای بهبود سئو

صفحه اصلی — وبلاگ — پیوند داخلی: انواع، نکات و تاکتیک‌ها برای بهبود سئو
بسیاری از صاحبان سایت از پیوندهای داخلی در وب سایت خود صرف نظر می کنند تا سایر زمینه های بهینه سازی در صفحه را در اولویت قرار دهند.

اما آیا می‌دانستید که این لینک‌های داخلی کوچک قدرت بهبود موقعیت رتبه‌بندی کلمات کلیدی صفحات وب شما را دارند؟ لینک بیلدینگ داخلی به تنهایی می تواند تاثیر عمده ای بر تمامی زمینه های عملکرد سئو شما داشته باشد.

چرا؟ از آنجا که لینک های داخلی برای خزنده های موتورهای جستجو ضروری است تا محتوای شما را به درستی ایندکس کنند، درک کنند و در نتیجه آن را تبلیغ کنند. این مقاله تمام موارد ضروری پیوند داخلی برای سئو را پوشش می دهد، از جمله:

پیوند داخلی چیست؟
انواع لینک های داخلی
مزایای ساخت لینک داخلی
بهترین شیوه های پیوند داخلی
استراتژی های پیوند داخلی پیشرفته

لینک سازی داخلی چیست؟

لینک سازی داخلی فرآیند پیوند دادن به صفحات دیگر در وب سایت شما است.

بر خلاف لینک های خارجی (یا لینک های خروجی)، که هایپرلینک هایی هستند که به صفحات سایر وب سایت ها اشاره می کنند، پیوندهای داخلی کاربران را در وب سایت شما نگه می دارد. آنها نباید با “inlinks” (یا بک لینک) اشتباه شوند که پیوندهایی از دامنه های دیگر هستند که به سمت وب سایت شما “در” می شوند.

لینک های داخلی نیز معماری وب سایت شما را تشکیل می دهند. اگر وب سایت خود را مانند یک هرم تصور می کنید، با صفحه اصلی شما در بالا، نمایه پیوند داخلی شما ساختار آن هرم را تشکیل می دهد.

در حالت ایده آل، هر صفحه در وب سایت شما باید با سه کلیک یا کمتر قابل دسترسی باشد.

 

پیوند داخلی یکی از اصول اولیه سئو است، زیرا به خزنده‌های وب کمک می‌کند تا چه صفحاتی در وب سایت شما مهم‌ترین، مهم‌ترین و کم‌اهمیت‌ترین صفحات هستند.

لینک‌های داخلی با استفاده از دکمه‌ها، تصاویر قابل کلیک، و متن لنگر یا قسمت قابل کلیک ابرلینک که به صفحه دیگر پیوند می‌دهد ایجاد می‌شوند. در اینجا نمونه‌ای از انکر تکست در قسمت جلویی و انتهایی یک وب‌سایت آمده است.

 

وقتی متن لنگر برای یک صفحه حاوی کلمه کلیدی مورد نظر آن صفحه باشد، به بهبود ارزش سئوی آن صفحه کمک می کند.

انواع لینک های داخلی

چندین نوع پیوند داخلی وجود دارد که احتمالاً در حال حاضر در وب سایت خود دارید. درک تفاوت های آنها مهم است، زیرا آنها نقش کلیدی در سفر بازدیدکنندگان وب سایت شما دارند.

1. منو/لینک های ناوبری

مهمترین پیوندهای داخلی در وب سایت شما، آنهایی هستند که در منوی ناوبری اصلی شما قرار دارند.

اینها یک ثابت دائمی در هدر وب سایت شما هستند که سلسله مراتب وب سایت شما را به کاربران ارتباط می دهند. اغلب آنها حول دسته های محصول، خدمات اولیه یا حوزه های موضوعی کلیدی سازماندهی می شوند.

پیوند داخلی سئو – پیوندهای ناوبری

این پیوندهای داخلی پس از ورود به وب‌سایت شما، با کاربرانی که «مهم‌ترین صفحه‌های بعدی» در آنجا قرار دارند، ارتباط برقرار می‌کنند. آنها پیوندهای ناوبری نامیده می شوند زیرا بسیار شبیه به نقشه عمل می کنند و کاربران را به جایی که باید در مرحله بعدی بروند راهنمایی می کنند.

2. پاورقی یا لینک های فوتر

مانند پیوندهای ناوبری، پیوندهای پاورقی با حرکت کاربر در صفحات مختلف وب سایت شما ثابت می مانند.

آنها باید به سایر صفحات مهم در وب سایت شما اشاره کنند که ممکن است کاربر بخواهد به آنها ارجاع دهد. اگر کاربر تا زمانی که به پایین صفحه پیمایش می کند چیزی را که به دنبالش است پیدا نکرده باشد، می خواهید پیوندهای داخلی شما در پاورقی به او کمک کند مکان دیگری را برای کلیک پیدا کند.

اغلب می‌توانید تماس با ما، راهنما، سؤالات متداول، درباره صفحات و صفحات مشابه منابع را در پاورقی وب‌سایت‌ها پیدا کنید.

3. نوار کناری یا لینک های Sidebar

پیوندهای نوار کناری معمولاً پیوندهای متنی هستند که هدف ناوبری را نیز انجام می دهند.

برخی از وب سایت ها از لینک های داخلی در نوار کناری خود استفاده می کنند تا کاربران را به سمت محتوای محبوب یا مرتبط هدایت کنند. پیوندهای نوار کناری برای وب‌سایت‌هایی که دارای محتوای زیادی هستند، مانند سایت‌های خبری یا دستور پخت، بسیار رایج است، زیرا کاربر ممکن است لزوماً به دنبال چیزی خاص نباشد، بلکه صرفاً در حال مرور از یک صفحه به صفحه دیگر است.

 

4. لینک های  درون و داخل  متنی
پیوندهای درون متنی آنهایی هستند که در بدنه محتوای یک وب سایت ظاهر می شوند. آنها اغلب در پست های وبلاگ استفاده می شوند.

 

به جای اهمیت سیگنال یا ناوبری، پیوندهای داخلی درون متنی به اطلاعات مرتبطی اشاره می کنند که کاربر می تواند به دلخواه خود به آنها دسترسی داشته باشد.

چرا لینک سازی داخلی مهم است ؟

وقت گذاشتن برای افزودن لینک های داخلی در صفحات وب شما دارای مزایای مختلفی است. بیایید ببینیم چگونه آنها به بهبود استراتژی SEO شما کمک می کنند.

تجربه کاربری را بهبود می بخشد

اول و مهمتر از همه، لینک های داخلی مرتبط، وب سایت شما را به مکان بهتری برای کاربران تبدیل می کند. این امر به ویژه برای آن دسته از کاربرانی که برای اولین بار به وب سایت شما وارد می شوند، بدون اطلاع قبلی از محتوایی که در آنجا زندگی می کند، صادق است.

آسان‌تر کردن کاربران برای پیمایش در صفحات وب و یافتن سریع آنچه به دنبال آن هستند، تجربه کاربر را مثبت نگه می‌دارد و سفر کاربر را تقویت می‌کند.

کاربران را در وب سایت شما نگه می دارد

پیوندهای داخلی این احتمال را کاهش می دهند که کاربر برای دریافت اطلاعات مورد نظر خود به وب سایت دیگری برود یا به موتور جستجو بازگردد.

این بدان معناست که جلسات صفحه طولانی تر و بازدیدهای صفحه بیشتر است. این افزایش زمان در صفحه همچنین فرصت‌های بیشتری را برای کاربر فراهم می‌کند تا زمانی که CTAها و اقدامات تبدیل شما به درستی بهینه شده باشند.

و اگر کاربران از طریق جستجوی گوگل (ترافیک ارگانیک) به وب‌سایت شما وارد شوند و برای مدت طولانی‌تری در صفحه شما بمانند، این موضوع همچنین به گوگل اطلاع می‌دهد که کاربران اطلاعات مورد نظر خود را پیدا می‌کنند و محتوا باید ارزشمند باشد.

به خوانندگان کمک کنید در پست های وبلاگ اطلاعات بیشتری کسب کنند

با پیوند دادن به سایر پست های وبلاگ مرتبط در وب سایت خود، می توانید به کاربران خود کمک کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد محصولات، خدمات یا حوزه های موضوعی شما دریافت کنند.

بسیاری از پیوندهای داخلی به پست های وبلاگ عمیق و با کیفیت بالا نیز تأثیر زیادی در ارتقای تخصص صنعت برند شما در چشم کاربران دارد.

مزایای سئو لینک داخلی

این لینک‌های داخلی علاوه بر هدایت کاربران در سراسر وب‌سایت شما، عنکبوت‌های موتور جستجو را نیز برای خزیدن و فهرست‌بندی تمام آن صفحات مختلف ارسال می‌کنند.

هنگامی که خزنده های وب در وب سایت شما حرکت می کنند، می توانند اطلاعات بیشتری در مورد محتوای شما به دست آورند که بر ارتقا یا عدم تبلیغ آن صفحات در SERP تأثیر می گذارد.

بنابراین، افزودن لینک های داخلی به صورت استراتژیک می تواند مزایای عمده ای برای عملکرد سئو شما داشته باشد.

خزیدن و کشف صفحات جدید برای گوگل آسان تر است

همانطور که در بالا ذکر شد، هر صفحه در وب سایت شما در حالت ایده آل باید با سه کلیک یا کمتر از صفحه اصلی قابل دسترسی باشد. اگر هیچ پیوند داخلی به یک صفحه در وب سایت شما وجود نداشته باشد، خزنده های Google آن را نمی بینند.

اطمینان از اینکه صفحات وبی که می خواهید رتبه بندی کنید به راحتی توسط خزنده های موتورهای جستجو قابل کشف و در نتیجه خزیدن و فهرست بندی می شوند، اولین قدم ضروری برای نمایش بیشتر وب سایت شما در SERP است.

ارتباط و زمینه سیگنال

گوگل همچنین برای درک زمینه و ارتباط با عبارات جستجوی مختلف به متن لنگر پیوندهای داخلی متکی است.

اگر متن لنگر با محتوای صفحه پیوند داده شده مطابقت نداشته باشد، احتمال کمتری وجود دارد که گوگل به صفحه اعتماد کند یا آن را برای عبارات کلیدی مرتبط در SERP ها تبلیغ کند.

با این حال، استفاده از متن لنگر مناسب می‌تواند به Google کمک کند تا به طور کامل‌تر متوجه شود که صفحه پیوند داده شده چیست.

به همین دلیل است که استفاده از کلمه کلیدی در انکر تکست هنگام ایجاد لینک مهم است.

متن لنگر برای پیوند داخلی در سئوی صفحه

توزیع رتبه صفحه

پیوندهای داخلی همچنین به توزیع رتبه صفحه در وب سایت های ما کمک می کند.

PageRank یک معیار اختصاصی گوگل است که میزان محبوبیت یک صفحه وب را نشان می دهد، همانطور که با مجموع لینک های اشاره شده به آن اندازه گیری می شود.

هر بار که صفحه‌ای به صفحه‌ای دیگر لینک می‌شود، بخشی از رتبه‌ی صفحه یا ارزش پیوند آن را منتقل می‌کند.

پیوند داخلی سئو – رتبه صفحه چگونه کار می کند

گوگل در الگوریتم رتبه بندی خود از PageRank استفاده می کند و هر چه صفحه رتبه بیشتری داشته باشد، احتمال اینکه در SERP ها رتبه خوبی داشته باشد، بیشتر می شود.

به Google کمک کنید تا قدرت شما را در یک موضوع درک کند

اگر خزنده‌های گوگل ببینند که شما لینک‌های داخلی زیادی دارید که به محتوای مرتبط در وب‌سایت شما اشاره می‌کنند، وب‌سایت شما را به عنوان یک مرجع در زمینه‌های موضوعی کلیدی می‌بینند.

به عنوان مثال، یک دارایی محتوای کلیدی در مورد لینک بیلدینگ نیز ممکن است از صفحات مربوط به متن لنگر، پست مهمان، تجزیه و تحلیل نمایه بک لینک، یا سایر موضوعات فرعی مرتبط مرتبط با لینک بیلدینگ به طور کلی به آن پیوند داده شود.

بهترین شیوه ها و نکات پیوند داخلی

پیوند داخلی بخشی جدایی ناپذیر از بهینه سازی در صفحه است. با این حال، علاقه داخلی به روش اشتباه می تواند عملکرد شما را در SERP ها کاهش دهد.

بنابراین چگونه می‌توانید پیوندهای داخلی را با هدف ارتقای پتانسیل رتبه‌بندی خود انجام دهید؟

1. از متن لنگر توصیفی و غنی از کلمات کلیدی استفاده کنید

ارزش پیوند داخلی تنها می تواند بدون بهینه سازی متن لنگر که آن پیوندهای داخلی را تشکیل می دهد تا آنجا پیش برود.

در حالت ایده آل، متن لنگر شما باید به اندازه کافی محتوای صفحه را توصیف کند. اگر می‌خواهید صفحه پیوندشده شما برای کلمات کلیدی خاصی رتبه‌بندی شود، مطمئن شوید که از متن لنگر دقیق، منطبق جزئی یا متنی استفاده می‌کنید تا ارتباط قوی‌تری با Google نشان دهد.

آیا وب سایت شما برای سئو بهینه شده است؟ با Grader وب سایت LOCALiQ رایگان حسابرسی فوری دریافت کنید.

2. استفاده استراتژیک از dofollow/nofollow

برای عبور از رتبه صفحه، پیوندهای داخلی شما باید dofollow شوند. Dofollow یک دستورالعمل جستجوی روبات‌ها است که به خزنده‌های گوگل می‌گوید که می‌توانند پیوندهای موجود در صفحه را دنبال کنند نه اینکه آنها را نادیده بگیرند.

ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که بخواهید از تگ nofollow برای صفحاتی استفاده کنید که نیازی به رتبه بندی ندارند، مانند “متشکرم” یا صفحات تایید. بعداً در این مورد بیشتر توضیح می‌دهید، اما اگر به صورت داخلی به صفحه‌ای پیوند می‌دهید تا رتبه‌بندی آن را ارتقا دهید، آن پیوند بدون برچسب ربات dofollow ارزشی ندارد.

3. به پست های قدیمی در پست های وبلاگ جدید خود پیوند دهید

به طور کلی، هیچ پست وبلاگ جدیدی نباید بدون درج پیوندهای داخلی به محتوای مرتبط دیگر در وب سایت شما فعال شود.

اگر دقیقاً مطمئن نیستید که به کجا در وب سایت خود پیوند دهید، می توانید از ابزارهای نرم افزاری مانند SearchAtlas استفاده کنید.

و لینک های داخلی را که به شما پیشنهاد می کند را ببینید.

لینک داخلی سئو – پیشنهادات

با این حال، به یاد داشته باشید، اگر هیچ رابطه طبیعی بین دو صفحه وجود ندارد، پیوندهای داخلی را مجبور نکنید. این در واقع می تواند به سئوی شما آسیب برساند.

اگر هنوز محتوای مرتبط را در وب سایت خود ندارید، آن را به تقویم محتوای SEO خود اضافه کنید. پیوندهای داخلی برای سئو با محتوای باکیفیت تر که به طور دائم در وب سایت شما زندگی می کنند آسان تر می شود.

4. پیوند به پست های جدید در پست های قدیمی

همچنین باید پیوندهای داخلی را در پست های قدیمی اضافه کنید که به هر وبلاگ جدیدی که منتشر می کنید اشاره می کند. این مرحله‌ای است که بسیاری از مردم فراموش می‌کنند، اما باز هم: گوگل نمی‌تواند صفحه‌ای را پیدا کند، اگر پیوندی به آن وجود نداشته باشد و این یک راه عالی برای دریافت ترافیک بیشتر از محتوای همیشه سبز شما است.

بنابراین پس از انتشار یک وبلاگ جدید، آن را به عنوان بخشی از چک لیست خود قرار دهید تا پست های قدیمی تر و مرتبط را پیدا کنید و آنها را با پیوندهای داخلی به محتوای جدید به روز کنید. هرچه صفحه جدید شما در معماری سایت شما پایین تر باشد، خزنده ها بیشتر طول می کشند تا آن را پیدا کنند، اما تا زمانی که آن لینک های داخلی وجود دارند، خزنده ها راهی برای فهرست بندی خواهند داشت.

بسته به اهمیت و رتبه بندی بالقوه صفحه جدید، ممکن است بخواهید از پست های قدیمی با تعداد زیادی بک لینک به صفحه پیوند دهید تا بتوانند ارزش لینک بیشتری را در اختیار شما قرار دهند.

5. لینک های شکسته را نظارت و تعمیر کنید

با گذشت زمان، با اضافه کردن محتوای جدید، به روز رسانی محتوای قدیمی یا تغییر مسیرهای آدرس اینترنتی، ممکن است پیوندهای داخلی در سایت شما شکسته شوند.

با تغییر این عناصر کلیدی، برخی از سیستم های مدیریت محتوا به طور خودکار تغییر مسیرها را اضافه می کنند، اما نه همیشه. مهم است که برای برنامه ریزی منظم نگهداری لینک در استراتژی خود وقت بگذارید و هر لینک داخلی خراب را به سرعت شناسایی و تعمیر کنید.

 

 

در غیر این صورت، می توانید کاربران و خزنده های موتورهای جستجو را به صفحات مرده بفرستید. این نه تنها تجربه کاربر را مختل می کند، بلکه باعث می شود وب سایت شما به نظر برسد که به طور منظم از آن مراقبت نمی شود، و باعث می شود گوگل به هیچ وجه صفحات را از وب سایت شما رتبه بندی کند.

6. در همان صفحه باز کنید

بهترین روش این است که صفحات مرتبط داخلی خود را پس از کلیک کردن در همان برگه باز کنید. کاربران می توانند به سادگی دکمه بازگشت را فشار دهند تا صفحه ای را که قبلا در آن بودند پیدا کنند.

این برعکس پیوندهای خارجی است که باید در یک تب جدید باز شوند. در غیر این صورت، پیوندهای شما به جای اینکه کاربران را در وب سایت خود نگه دارند، آنها را از وب سایت خود دور می کنند.

3 استراتژی پیشرفته پیوند داخلی

اگر قبلاً پیوندهای داخلی در سراسر وب سایت خود پراکنده شده است و می خواهید از آنها بیشتر استفاده کنید، در اینجا چند استراتژی پیشرفته تر برای پیوند داخلی آورده شده است.

1. صفحات ستونی و خوشه های موضوعی

صفحات ستونی محتوای سطح بالایی هستند که اطلاعات گسترده ای در مورد یک موضوع اصلی ارائه می دهند. در سراسر صفحات ستون پیوندهای داخلی به مقالات جامع در مورد موضوعات فرعی مرتبط با آن موضوع اصلی وجود دارد.

اگرچه لزوماً از نظر مفهومی پیشرفته نیست، ایجاد صفحات ستونی و در سایت شما بسیار زمان بر و منابع فشرده است. با این حال، داشتن چندین خوشه موضوعی پروفایل پیوند داخلی شما را تقویت می‌کند و قدرت موضوعی شما را از دید خزنده‌های گوگل تثبیت می‌کند.

 

2. پیج رنک مجسمه سازی

پیج رنک فرآیندی است که از طریق لینک های داخلی و تگ های nofollow از صفحه رنک وب سایت شما به صورت استراتژیک استفاده می کند.

چیزی که اغلب اتفاق می افتد این است که صاحبان سایت ارزش لینک را به صفحاتی می فرستند که فقط نیازی به رتبه بندی ندارند! به دست آوردن رتبه صفحه در حال حاضر به اندازه کافی سخت است، بنابراین هدر دادن آن در صفحاتی که ارزشی برای کاربران به ارمغان نمی آورند یا کاربران را تبدیل نمی کنند، کمتر از حد ایده آل است.

اگرچه کاربران دیگر نمی توانند پیج رنک آنها را ببینند، اما گوگل همچنان به رتبه پیج به عنوان درک اعتبار و ارزش صفحات وب نگاه می کند. اکثر صفحه رتبه سایت شما در صفحه اصلی شما متمرکز می شود، به این معنی که آن پیوندهای پیمایش و پاورقی بسیار مهم هستند.

برای جزئیات بیشتر در مورد نحوه استفاده از این استراتژی، این راهنمای مجسمه سازی PageRank را بررسی کنید.

3. بهینه سازی بودجه خزیدن

گوگل فقط به وب سایت شما اجازه می دهد تا مقدار مشخصی از بودجه خزیدن را داشته باشد. سایت های سازمانی با هزاران صفحه فرود می توانند به راحتی این بودجه را به حداکثر برسانند. این بدان معناست که سایت‌های سازمانی می‌توانند هزاران صفحه فرود داشته باشند که حتی در فهرست گوگل نیستند.

اگرچه یک استراتژی پیشرفته تر است، اما سئوکاران اغلب از ترکیبی از پیوندهای داخلی، نقشه های سایت و برچسب های ربات استفاده می کنند تا مطمئن شوند که خزنده های وب گوگل صفحات خود را با ارزش بالا و بیشترین تبدیل را فهرست می کنند.

اگرچه وب‌سایت‌های کوچک‌تر نیازی به نگرانی در مورد بهینه‌سازی بودجه خزیدن ندارند، وب‌سایت‌های بزرگ‌تر باید از بودجه خزیدن خود آگاه باشند و بر این اساس استراتژی خود را اتخاذ کنند.

پیوندهای داخلی را نادیده نگیرید

به طور خلاصه، اگر می خواهید ترافیک بیشتری را به وب سایت خود وارد کنید و تجربه کاربری را بهبود بخشید، لینک های داخلی وب سایت شما نباید یک فکر بعدی باشد!

با کمی زمان و برنامه ریزی، لینک های داخلی شما می توانند به شما کمک کنند تا صفحات بیشتری را در فهرست گوگل ببینید و موقعیت های رتبه بندی بهتری داشته باشید.

و تمام این تلاش‌ها به نفع مهم‌ترین سهامداران خواهد بود بزرگترها – کاربران شما – به آنها کمک می کند تا محتوای شما را بیشتر کشف کنند و اغلب آنها را تبدیل کنند

 

این پست از سر آموزش های آموزش سئو به زبان سادهآموزش سئو داخلی می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *