بهبود تجربه کاربری

بهبود تجربه کاربری Improve User Experience یکی از مهم ترین مواردی که باید در هنگام توسعه یک استراتژی سئو در نظر بگیرید، تجربه کاربر هنگام بازدید از وب سایت شما است. این چیزی است که بسیاری از وب سایت ها هنگام تلاش برای بهبود رتبه خود در نظر نمی گیرند زیرا تقریباً تمام تلاش خود را صرف نکات ذکر شده در بالا می کنند.

با این حال، اگر برای حفظ آنها تلاش می کنید، تلاش برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر به وب سایت خود نسبتاً بی معنی است. یکی از مزایای اولیه بهبود تجربه کاربری سایت شما حفظ بازدید کننده است که نقش زیادی در رتبه بندی وب سایت شما دارد. وقتی نوبت به توجه بازدیدکنندگان می رسد، عبارتی به نام نرخ پرش یا درصد کاربرانی که وب سایت شما را در چند ثانیه اول بارگذاری آن ترک می کنند وجود دارد.

تجربه کاربری User Experience چیست؟

تعریف تجربه کاربری (UX)
خلاصه: “تجربه کاربر” تمام جنبه های تعامل کاربر نهایی با شرکت، خدمات و محصولات آن را در بر می گیرد.

UX مخفف عبارت User Experience به معنای تجربه کاربری است.

اولین نیاز برای یک تجربه کاربری نمونه، برآورده کردن دقیق نیازهای مشتری، بدون سر و صدا یا مزاحمت است. بعد سادگی و ظرافت می آید که محصولاتی را تولید می کند که داشتن آنها لذت بخش است، استفاده از آنها لذت بخش است. تجربه واقعی کاربر بسیار فراتر از ارائه آنچه به مشتریان می گویند یا ارائه ویژگی های چک لیست است. به منظور دستیابی به تجربه کاربری با کیفیت بالا در پیشنهادات یک شرکت، باید خدمات چندین رشته، از جمله مهندسی، بازاریابی، طراحی گرافیکی و صنعتی و طراحی رابط، ادغام یکپارچه باشد.

مهم است که مجموع تجربه کاربر را از رابط کاربری (UI) متمایز کنیم، حتی اگر UI آشکارا بخش بسیار مهمی از طراحی است. به عنوان مثال، یک وب سایت با نقد فیلم را در نظر بگیرید. حتی اگر رابط کاربری برای یافتن یک فیلم عالی باشد، UX برای کاربری ضعیف خواهد بود که اطلاعاتی در مورد یک نسخه مستقل کوچک می‌خواهد، اگر پایگاه داده زیربنایی فقط حاوی فیلم‌هایی از استودیوهای بزرگ باشد.

همچنین باید UX و قابلیت استفاده را از هم تشخیص دهیم: طبق تعریف قابلیت استفاده، این یک ویژگی کیفی رابط کاربری است که به آسانی یادگیری، کارآمد بودن، دلپذیر بودن و غیره سیستم را پوشش می دهد. باز هم، این بسیار مهم است، و دوباره تجربه کل کاربر یک مفهوم حتی گسترده تر است.

 

این متن آموزشی از سری  آموزش سئو به زبان ساده / آموزش سئو داخلی می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *