سئو چگونه کار می کند؟

دانستن نحوه عملکرد سئو یکی از راه‌های ایده‌آل است که به شما کمک می‌کند تا ترافیک وب سایت و فروش خود را افزایش دهید.

در هر نقطه ای که کسی نیاز به کشف اطلاعاتی در مورد هر چیزی از اینترنت داشته باشد، صرفاً قرار دادن کلمات کلیدی در جستجوی وب برای دریافت خلاصه سایت هایی است که حاوی داده هایی در مورد موضوع مورد علاقه است. به تعبیر دیگر همه در حال سرچ کردن هستند، اگر می خواهند اطلاعاتی را کسب کنند یا کالائی را بخرند.

سئو به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا در رتبه‌های بالا در جستجو قرار گیرند. نتایج برای کلمات کلیدی، جستجو شده توسط مخاطبان هدف.

با این حال، در حین بهینه سازی یک سایت، یک بازاریاب مبتدی سئو می تواند به دلیل حجم اطلاعات موجود به صورت آنلاین وحشت زده شود.

دنیای سئو مملو از انواع مختلفی از موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ، یاهو و غیره است. در کنار آنها، شرکت ها، کارشناسان، ارزیابی ها، انجمن ها و غیره بسیاری وجود دارند. گوگل یک چیز را تجویز می کند، سپس بینگ چیز دیگری را ، علاوه بر این، SERPS، به روز رسانی الگوریتم، بازاریابی جستجو، رتبه های ارگانیک، بک لینک ها، جریمه ها وجود دارد. بدرک اینکه SEO دقیقاً چگونه کار می کند و چگونه SEO را یاد بگیرید که می تواند نتایج مورد انتظار را تضمین کند فوق العاده است!

سئو چگونه کار می کند؟

آنهایی که از طریق گوگل وارد سایت شما می شوند، در واقع کاربران گوگل هستند که به شما امانت داده شده اند. اگر گوگل احساس کند شما نیاز کاربرانش را برآوده نمی کنید، به راحتی شما را حذف و دیگری را جایگزین شما می کند.

گوگل چه چیزهایی را اندازه گیری می کند، گوگل تمام وب جهان را پیمایش می کند و اطلاعات تمامی سایت ها را ثبت می کند، این هزینه بسیار بالائی است، تمام این هزینه ها برای رضایت کاربرانش است، گوگل می خواهد کاربرانش با کمترین زحمتی به اطلاعات مورد نظرشان دسترسی داشته باشند.

گوگل علاوه بر پیمایش و ثبت اطلاعات، سیستم رنک دهی به صفحات را دارا می باشد، گوگل از هوش مصنوعی و الگوریتم های پیچیده برای رنک دادن به صفحه و سایت شما استفاده می کند.

گوگلبه محتوا و سایت شما رتبه و امتیاز  می دهد و این باید شما را تشویق کند، تا جائی که می توانید وقت و زمان خود را صرف تولید محتوای بیشتر و بهتر کنید. اما گوگل رفتار بازدید کننده گان را تحت نظر دارد.

ممکن است سایت شما کند باشد و بیش از حد معمول مردم را معطل کنید، این را گوگل متوجه می شود و این خود امتیاز منفی است .

نداشتن ظاهر زیبا، عدم توجه به نیت جستجو و داستان خرید، عدم گردش روان بازدیدکننده در سایت شما و بی توجهی به تجربه کاربری همه آن چیزی است که گوگل با زیر نظر گرفتن رفتار کاربران از سایت شما جمع آوری می کند.

سوال مهم آن است، که آیا شما گوگل و کاربرانش را راضی می کنید، اگر چنین باشد، سایت شما هر روز امتیاز بالاتری دریافت می کند.

سئو چگونه کار می کند؟ موتورهای جستجو به دنبال رضایت کاربرانشان هستند و اگر شما مطابق معیار های آنها رفتار کنید، پس سئو را خوب درک کرده اید و پیشرفت می کنید، اما اگر شما از ترفندهای سئو بنام سئو کلاه سیاه استفاده می کنید یا تخصص لازم را ندارید، جائی در این رقابت دیوانه وار ندارید.

 

سئو از کلمه یا عبارت جستجو (کلمات کلیدی) شروع می شود.

شما باید به نیت کسی که جستجو می کند توجه کنید.

موتورهای جستجو مرتبط ترین صفحات را با در نظر گرفتن امتیاز محتوا و سایت در نظر می گیرند. ( موتورهای جستجو چگونه محتوای سایت ما را پیدا کرده ، خوانده و رتبه بندی می کنند)

محتوای شما باید درجه یک و مرتبط با جستجوها باشد. ( شما باید ارزش ایجاد کنید، محتوای غنی ایجاد ارزش می کند و هر جا در مورد سئو موفق صحبت می کنیم، مطالب و محتوای سایت نقش اصلی را دارند)

اصول سئو، همان است که گوگل در راهنمایی ها خود به آن اشاره می کند. ( به اصول سئو پایبند باشید و از روش های فریبکارانه یا همان سئو کلاه سیاه استفاده نکنید)

علیرغم اینکه همه چیز با اصول سئو شروع می شود، گاهی الگوریتم ها رتبه بسیاری از سایت ها، از جمله سایت های بزرگ که مواظب سایت و سئو خود هستند را تحت تاثیر قرار می دهد ( الگوریتم ها سئو یا گوگل بخش مهمی از سئو است)

امروز، من فکر کردم برخی از قوی‌ترین تکنیک‌هایی را که می‌توانید برای شروع سئو سایت خود در 5 مرحله ساده انجام دهید، به شما ارائه دهم. بنابراین، اجازه دهید سئو را گام به گام یاد بگیریم:

در اینجا مراحل زیر وجود دارد که به شما کمک می کند تا بدانید موتور جستجو چگونه کار می کند.

1. عناصر بهینه سازی موتور جستجو در سایت را بشناسید

بهینه سازی در سایت  (سئو داخلی)احتمالاً ضروری ترین مؤلفه نحوه عملکرد SEO در وب سایت شما است. ممکن است کارشناسانی را پیدا کرده باشید که معیارهای قابل توجهی در مورد لینک بیلدینگ صحبت می کنند (که بعداً در مورد آن صحبت خواهم کرد)، با این حال لینک بیلدینگ بدون بهینه سازی موتورهای جستجو در سایت، قانع کننده نخواهد بود. اجازه دهید حداقل اجزای سئوی سایت را که باید در هر یک از صفحات اصلی سایت خود قرار دهید، از جمله صفحه اصلی، صفحات فرود و غیره بررسی کنیم.

عناصر سئو در سایت برای دانستن نحوه عملکرد سئو

تگ عنوان صفحه یا Title tag

برچسب عنوان موتورهای جستجو را به روز می کند که واقعاً برای صفحه مهم است. باید 70 کاراکتر یا کمتر باشد و نام تجاری یا نام تجاری شما و کلمات کلیدی مرتبط با آن صفحه خاص را در خود جای دهد.

توضیحات متا

توضیحات متا سایت شما به موتورهای جستجو اطلاعات بیشتری در مورد آنچه واقعا برای صفحه شما اهمیت دارد می دهد. ممکن است هنوز یک بحث مدنی در مورد اینکه آیا توضیحات متا می تواند به رتبه بندی کلمات کلیدی کمک کند وجود داشته باشد. در هر صورت، شما باید توضیحات متای خود را با توجه به مخاطبان هدف خود بنویسید که کلمات کلیدی اساسی صفحه را در خود جای دهد، زیرا در نتایج جستجوی موتورهای جستجو نشان داده می شود.

تصویر بالا نشان می دهد که چگونه نتایج جستجو دارای برچسب عنوان هستند و توضیحات متا در نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شود. برای اینکه بدانید بهینه سازی برای موتورهای جستجو چیست، سئو چگونه کار می کند و موتور جستجو چگونه کار می کند، مهم است که استفاده درست از تگ عنوان و توضیحات متا را بدانید. می بینید که کلمات کلیدی مورد نظر مشتری (برای این وضعیت، کلمه کلیدی SEO بود) توسط گوگل هم در تگ عنوان و هم در توضیحات متا تقویت شده است. این دلیلی است که شما باید از نام تجاری یا نام تجاری و کلمات کلیدی خود در عنوان و توضیحات متا استفاده کنید – این به این دلیل است که به جستجوگر کمک می کند تا زمانی که جستجوگر آن عبارات را جستجو می کند موارد پرس و جو شما ظاهر شود.

نقش استفاده از وردپرس

شامل برچسب‌های عنوان و توضیحات متا برای صفحات شما در WP با استفاده از افزونه‌های رایگان مانند All in One SEO، SEO by Yoast، Scribe SEO و Platinum SEO ساده است.

در کنار تگ های عنوان و توضیحات متا، که ضروری ترین مؤلفه های سئو هستند، برخی دیگر نیز وجود دارد. اگر می‌خواهید بدانید سئو چیست و چگونه کار می‌کند – برای بهینه‌سازی موثر موتورهای جستجو، حتماً عناصر زیر را که در سایت ارائه شده است، درک کرده و در محتوای صفحه سایت خود وارد کنید.

عنوان یا تیتر اصلی (H1)

به طور کلی، یک وبلاگ دوستدار سئو از سه سطح متمایز از برچسب‌های سرصفحه HTML استفاده می‌کند که به تقسیم محتوا به بخش‌های مختلف کمک می‌کند و به‌علاوه به موتورهای جستجو اجازه می‌دهد در مورد آنچه واقعاً برای هر بخش از محتوا اهمیت دارد، بیابند.

فقط باید یک چیدمان از تگ های <H1></H1> برای هر صفحه وجود داشته باشد.

تگ‌های <H2></H2> و <H3></H3> زیر عنوان‌های صفحه را در بر می‌گیرند – می‌تواند موارد متعددی از هر دو وجود داشته باشد. استفاده از برچسب‌های هدر به بازدیدکنندگان سایت و موتورهای جستجوی وب کمک می‌کند تا محتوای شما را جدا کنند.

نقش لینک های داخلی

لینک سازی داخلی نه تنها برعکس لینک های خارجی است. شما می توانید با اتصال داخلی به صفحات مختلف در سایت خود، از طریق پیوندهای درون محتوای خود، خزنده های وب را تحت تأثیر قرار دهید که اطلاعات بیشتری در مورد سایت شما داشته باشند.

محتوای  جسورانه

شما ترجیح می دهید با این متن بیش از حد دیوانه نشوید، با این حال، گاهی اوقات جسورانه انتخاب محتوا به اندازه ای برجسته و قابل توجه می تواند به موتورهای جستجو کمک کند دیگر داده های ضروری و داده های مرتبط با کلمه کلیدی را در محتوای متن تشخیص دهند. یک صفحه خاص

بهینه سازی تصاویر و استفاده از متن جایگزین تصویر

اگر از تصاویر در سایت خود استفاده می کنید، باید کلمات کلیدی مناسب را برای نام تصویر و تگ alt در نظر بگیرید. این به موتورهای جستجو کمک می کند تا تصاویر عالی را برای جستجوی تصویر خود برای هر کلمه کلیدی خاصی کشف کنند.

قانون اساسی “چگونه سئو کار می کند” در بهینه سازی در سایت
قبل از شروع، یکی از مواردی که باید هنگام استفاده از هر یک از مؤلفه‌های سئو جنگلی به خاطر بسپارید این است که زیاد تلاش نکنید و در آنها زیاده روی نکنید.

کلمات کلیدی

ممکن است وسوسه شوید که کلمات کلیدی زیادی را روی صفحات خود فشار دهید، اما این روش درستی نیست که سئو کار می کند. حتی، گوگل جریمه‌ای را اعمال کرده است که سایت‌هایی را هدف قرار می‌دهد که تعداد بیش از حد کلمات کلیدی در یک صفحه قرار دارند. بنابراین در مورد استفاده از کلمات کلیدی، آن را اصولی نگه دارید – برای هر صفحه در سایت خود حداکثر پنج کلمه کلیدی را در نظر بگیرید و سپس سایت خود را برای آنها بهینه کنید.

یکی از روش های کلاه سیاه که گوگل آنرا منع کرده است، استفاده بیش از حد کلمات کلیدی یا کیورد استافینگ است.

در صورتی که نمی دانید از چه کلمات کلیدی استفاده کنید، سعی کنید در مورد ابزار کلمات کلیدی AdWords گوگل نظرات مقدماتی داشته باشید تا بهترین پیشنهادها را در مورد کلمات کلیدی مناسب دریافت کنید.

2. سئو خارجیOff-Page SEO

بهینه سازی موتورهای جستجوی خارج از سایت را بیاموزید (در غیر این صورت به عنوان لینک سازی شناخته می شود)

سئوی خارج از صفحه

لینک بیلدینگ احتمالاً یکی از مهمترین موضوعات مورد بحث سئو است که در راهنمای «سئو چگونه کار می کند» پوشش داده شده است. هدف اساسی از ارجاع شخص ثالث این است که سایت های مختلف را به سایت شما پیوند دهید تا ترافیک و رتبه جستجو را افزایش دهید.

در صورتی که قرار گرفتن در نتایج برتر SERP ها را به عنوان چالش سئوی خود در نظر بگیرید، لینک بیلدینگ مانند رای است که می گویید سایت شما باید در مکان های برتر قرار گیرد. داشتن پیوندهای مناسب با متن لنگر کلمه کلیدی به شما کمک می کند تا به ویژه برای کلمات کلیدی که از طریق لینک بیلدینگ به هم متصل می شوند رتبه بندی کنید.

بنابراین چگونه می توانید پیوندها را دریافت کنید؟ بخش‌ها و انبوهی از رویکردها برای انجام درست آن وجود دارد – برخی عالی و برخی نه چندان عالی. در صورتی که به اندازه کافی در مورد لینک بیلدینگ خارجی مطالعه کنید، در نهایت در مورد سه نوع سیستم لینک بیلدینگ خواهید شنید:

 پیوندهای ارگانیک

اینها پیوندهای طبیعی هستند که نیازی به درخواست آنها ندارید و به همین دلیل بهترین نوع پیوندها هستند. به خصوص در صورتی که بتوانید آنها را در سایت هایی با امتیازهای معتبر بالا دریافت کنید، موثرتر خواهند بود.

پیوندهای Whitehat

این اساساً برای خدمات لینک سازی با کیفیت باقی می ماند که باید به سمت آن پیشرفت کنید.

پیوندهای Blackhat

اینها پیوندهای هرزنامه هستند که کیفیت پایینی دارند و باید از آنها دوری کنید.

بسیاری از سایت ها برای ایجاد لینک های طبیعی کافی برای افزایش رتبه خود در موتورهای جستجو، مشکلات قابل توجهی را تجربه می کنند. این ممکن است بدون داشتن اطلاعات مناسب در مورد عملکرد موتور جستجو امکان پذیر باشد. به همین دلیل است که بهینه سازی خارج از سایت چنین دولت های شناخته شده ای است. با این وجود، می توانید بهینه سازی خارج از سایت خود را با توجه به اقدامات زیر و دانستن عملکرد موتور جستجو آغاز کنید.

سعی کنید اینفوگرافیک ها را در سایت های مختلف ارسال اینفوگرافیک یا ورودی های وبلاگ مهمان به مجلات آنلاین برجسته و وبلاگ های محبوب در صنعت خود ارسال کنید. به طور کلی، شما یک لینک مربوط به سایت خود را در بالا یا پایین پست خود دریافت خواهید کرد. همچنین می توانید نمایه های جستجوی محلی و پروفایل های شبکه آنلاین را در کانال های مختلف رسانه های اجتماعی ایجاد کنید. در حالی که پیوندهای خارجی به طور کلی در رتبه بندی جستجو در SERP ها قرار نمی گیرند، آنها می توانند کلیک ها را جذب کنند که باعث ایجاد ترافیک بیشتری برای سایت شما می شود.
سعی کنید از سازمان ها/کسب و کارها/کارآفرینان مرتبط بخواهید بررسی کنند که آیا دوست دارند به شما لینک بدهند یا خیر. یک رویکرد مناسب برای انجام این کار این است که بررسی کنید آیا سازمان هایی که با آنها کار می کنید، صفحات پیوندی برای همدستان، فروشندگان، فروشندگان، شرکا و غیره در سایت خود دارند یا خیر. به این ترتیب سئو با استفاده از لینک سازی نتیجه گرا موثرتر عمل می کند.
همچنین می توانید سایت خود را به دایرکتوری های صنعتی مربوطه ارسال کنید یا می توانید تبلیغات خریداری کنید. برای مثال، هر کسی در آموزش بازاریابی دیجیتال می‌تواند فهرست‌هایی را با پیوندی به سایت خود در دوره بازاریابی دیجیتال، شغل بازاریابی دیجیتال و سایر سایت‌های مشابه دریافت کند. سعی کنید از دایرکتوری های با کیفیت پایین که هیچ ارتباطی با صنعت شما ندارند اجتناب کنید.

ایجاد محتوایی که ارزش پیوند را داشته باشد، روش دیگری است که سئو به شیوه لینک گرا کار می کند. اینفوگرافیک ها یک تصویر فوق العاده هستند – شما می توانید یک تصویر عالی ایجاد کنید که داده های ضروری را برجسته می کند و دیگران را قادر می سازد از اینفوگرافیک در سایت خود در ازای لینک دادن به سایت شما به عنوان اعتبار استفاده کنند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شیوه‌های صحیح لینک‌سازی، پست ما در زمینه تکنیک‌های لینک‌سازی را از دست ندهید

3.  محتوا پادشاه است (توجه به بازاریابی محتوا)

سئو چگونه کار می کند، محتوا برای بازدیدکنندگان سایت و موتورهای جستجو مهم است
اگر از جدیدترین اخبار بازاریابی اینترنتی آگاه باشید، احتمالاً چیزهای زیادی در مورد بازاریابی محتوا و اهمیت محتوای بسیار جذاب یاد گرفته اید. داشتن محتوای تعاملی، منحصر به فرد و جذاب برای مهمانان سایت و موتورهای جستجو فوق العاده است.
هرچه محتوای مؤثرتر، آموزنده و جالب‌تری داشته باشید، احتمال بیشتری وجود دارد که مهمانان شما در سایت شما باقی بمانند. علاوه بر این، کار موتور جستجو را تحت تأثیر قرار می دهد تا تعداد بیشتری از صفحات سایت شما را در فهرست جستجوی خود قرار دهد.
بهترین راه برای جلب رضایت بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو، داشتن محتوای با کیفیت در سایت شماست.

انواع مختلف محتوای با کیفیتی که ممکن است در سایت خود ارائه دهید عبارتند از:

  • پست های وبلاگ
  • مقالات صنعت
  • کتاب های الکترونیکی
  • آموزش و راهنما
  • اینفوگرافیک
  • اسلایدها
  • فیلم های
  • پادکست و غیره

نوشتن محتوای با کیفیت برای سایت شما می تواند یک سرمایه گذاری فوق العاده باشد، اما با وجود تمام مشکلات قابل توجیه است. فهرست‌های وب آن را دوست خواهند داشت و مهمانان آنقدر برای آن ارزش قائل هستند که آن را از طریق کانال‌های شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر وب به اشتراک می‌گذارند و باعث می‌شود که مهمانان بیشتری به سایت شما بیایند.
برای اینکه بدانید سئو چگونه کار می کند، باید بدانید که چگونه از بازاریابی محتوا به روشی سئو پسند استفاده کنید. برای انجام این کار، می‌توانید با ایجاد پست‌های وبلاگ در سایت خود شروع کنید، و با توسعه مخاطبان، می‌توانید سهام محتوای خود را به انواع دیگری از محتوای متناسب با تجارت خود افزایش دهید.

4. تاثیر صفحات اجتماعی بر سئو

5. استراتژی سئو خود را بررسی کنید

سئو چگونه کار می کند، کمپین های بهینه سازی موتور جستجوی خود را زیر نظر داشته باشید
بهبودهای سئو را با گوگل آنالیتیک دنبال کنید

آخرین نکته از هر «راهنمای سئو چیست و چگونه کار می‌کند» نکاتی برای ردیابی یا نظارت بر کمپین‌های سئو و نتایج مرتبط است. دو مهم ترین ابزاری که می توانید برای بررسی این نتایج استفاده کنید عبارتند از:

Google Analytics- برای اینکه بدانید SEO چگونه کار می کند، باید Google Analytics را یاد بگیرید تا بازدیدکنندگان سایت خود را ردیابی کند. به طور خاص، منابع ترافیک ارگانیک خود را بررسی کنید تا متوجه شوید افراد از چه کلمات کلیدی برای کشف سایت شما در جستارهای خود استفاده می کنند. با تنظیم اهداف، می‌توانید ببینید که کدام کلمات کلیدی بازدیدهایی را از جایی که مهمانان آنچه را که شما نیاز دارید در سایت شما انجام می‌دهند، به‌سر می‌برند. این به شما کمک می کند تا متوجه شوید که چه کلمات کلیدی را باید در کمپین سئو خود متمرکز کنید.
Authority Labs- شما می توانید از این ابزار برای ردیابی رتبه بندی کلمات کلیدی برای سایت خود استفاده کنید تا بتوانید بررسی کنید که آیا آنها در نتایج جستجو بالا می روند یا خیر.
نتیجه
در صورتی که بتوانید از پیشنهادات پیش بینی شده در این «راهنمای سئو چگونه کار می کند» استفاده کنید، قطعاً می توانید کمپین سئوی خود را روی پای درست کانالیزه کرده و رتبه سایت خود را در صفحات نتایج موتورهای جستجو بهینه کنید.

میهمانان از طریق موتورهای جستجو نیز.

برای تبدیل شدن به یک متخصص سئو و شروع حرفه ای در بازاریابی دیجیتال، دوره گواهی سئو را شرکت کنید.

اگر در مورد نحوه کار موتور جستجو شک دارید یا می خواهید بدانید که SEO چگونه به طور جامع تر کار می کند؟ ما را در نظرات به روز کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *