بهینه سازی نرخ تبدیل یا conversion rate optimization

نرخ تبدیل (conversion rate): میانگین تعداد تبدیل به ازای هر تعامل تبلیغاتی، به صورت درصد نشان داده شده است.

نرخ تبدیل به سادگی با در نظر گرفتن تعداد تبدیل ها و تقسیم آن بر تعداد کل تعاملات تبلیغاتی قابل ردیابی به یک تبدیل در یک دوره زمانی محاسبه می شود. به عنوان مثال، اگر شما 50 تبدیل از 1000 تعامل داشته باشید، نرخ تبدیل شما 5٪ خواهد بود، زیرا 50 ÷ 1000 = 5٪ است.
اگر بیش از یک کنش تبدیل را ردیابی می‌کنید، یا انتخاب می‌کنید «هر» تبدیل را شمارش کنید، ممکن است نرخ تبدیل شما بیش از 100 درصد باشد زیرا می‌توان بیش از یک تبدیل را برای هر تعامل شمارش کرد.

تبدیل یا Convertion  چیست؟

در بازاریابی، تبدیل اقدامی است که توسط بازدیدکننده وب سایت انجام می شود که برای صاحب وب سایت سودآور تلقی می شود و از طریق پیام های دعوت به اقدام (CTA) تشویق می شود. برای اینکه یک بازدیدکننده عمل مورد نظر خود را انجام دهد، کپی صفحه شما، عناصر طراحی و قابلیت استفاده باید با هم در ایجاد یک تجربه کاربری یکپارچه کار کنند.

وقتی کسی از طریق سایت با شما تماس می گیرد و در مورد محصولات یا خدمات شما سئوال می کند این یک تبدیل است. وقتی کسی داخل سایت محصولی را سفارش می دهد این یک تبدیل است. اما تبدیل شکل های دیگری نیز دارد.

وادار کردن کسی برای باز کردن ایمیل یک تبدیل است. اینکه آنها روی پیوند دعوت به اقدام در داخل آن ایمیل کلیک کنند، تبدیل دیگری است. رفتن به صفحه فرود و پر کردن فرم ثبت نام برای خواندن محتوای خود تبدیل به یک تبدیل است. و البته، خرید محصول شما تبدیل نهایی است.

برای بازاریابان مصرف کننده، تبدیل می تواند نسبتا سریع و ساده باشد. یک مشتری احتمالی یک کد QR را اسکن می‌کند تا یک کوپن دریافت کند (این یک تبدیل است) و بلافاصله به رستوران می‌رود تا سیب‌زمینی سرخ کرده رایگان خود را با خرید همبرگر و نوشابه دریافت کند. (این تبدیل کلیدی است.)

در فروش طولانی تر و پیچیده تر B2B، شما یک سری تبدیل های کوچک ثابت می خواهید. با ارسال ایمیل های پیشرو خود درگیر باشید، در وب سایت شرکت کنید، با تلاش های رسانه های اجتماعی خود تعامل داشته باشید، و امیدوارم بسیاری از این فعالیت ها را در دستگاه تلفن همراه انجام دهید.

CRO چیست و چگونه تبدیل وب سایت را افزایش می دهید؟

در دنیای دیجیتال مارکتینگ، نام های اختصاری زیادی وجود دارد که می توان آنها را ردیابی کرد. سئو. PPC. CPC. SERP. KPI UX برای افراد ناآشنا، ممکن است این احساس را داشته باشد که کسی جعبه ای از کاشی های اسکربل را کوبیده و سپس فراموش کرده است که آنها را بردارد.

با این حال، حتی اگر معنی همه آنها را ندانید، مهم است که بدانید هر یک از این کلمات اختصاری چقدر برای موفقیت کسب و کار شما مهم است. از میان این سوپ الفبای عظیم مفاهیم بازاریابی دیجیتال، یکی از بزرگترین و ضروری ترین موارد برای درست کردن، CRO است.

این پست از سری آموزش های آموزش سئو به زبان ساده / آموزش سئو داخلی می باشد.

CRO چیست؟

CRO مخفف “conversion rate optimization”  به معنای بهینه سازی نرخ تبدیل است. در زیر، معنای آن، چرایی اهمیت آن، بهترین روش‌ها برای بهبود آن و اینکه چرا وب آژانس بهینه‌سازی نرخ تبدیل است را توضیح می‌دهیم که بهترین گزینه برای کمک به ارتقای کسب‌وکار شما به سطح جدیدی است.

چگونه نرخ تبدیل را محاسبه می کنید؟

قبل از اینکه بتوانیم به سوال «CRO چیست؟» پاسخ دهیم، مهم است که ابتدا مشخص کنیم نرخ تبدیل دقیقاً چیست و چگونه آنها را محاسبه کنیم. یکی از مهم‌ترین معیارهای سئو که باید ردیابی کنید، «نرخ تبدیل» یک وب‌سایت به درصد بازدیدکنندگانی که اقدام مورد نظر را انجام می‌دهند، مانند خرید، ثبت‌نام در خبرنامه یا دانلود یک فایل، اشاره دارد.

ردیابی نرخ تبدیل بخش مهمی از بازاریابی دیجیتال است زیرا به شما امکان می دهد اثربخشی محتوا و طراحی وب خود را اندازه گیری کنید. مهمتر از آن، ردیابی نرخ تبدیل در طول ماه‌ها یا حتی سال‌ها باعث می‌شود تا نقاط قوت و ضعف وب‌سایت خود را به راحتی به صفر برسانید. با جمع آوری تمام تجزیه و تحلیل های CRO خود که در مدت زمان طولانی تری ثبت شده اند، می توانید تأثیر تغییرات در استراتژی بازاریابی خود را مشاهده کنید.

سه روش اصلی برای محاسبه نرخ تبدیل وب سایت شما وجود دارد:

محاسبه نرخ تبدیل با شماره جلسات
محاسبه نرخ تبدیل با شماره بازدیدکنندگان منحصر به فرد
محاسبه نرخ تبدیل با اعداد سرنخ

CRO در بازاریابی چیست و چرا مهم است؟

کاربر در حال گشت و گذار در اینترنت با رایانه لپ تاپ خود در حالی که کارت اعتباری در دست دارد
بنابراین، پس، CRO چیست؟ CRO یا بهینه‌سازی نرخ تبدیل، فرآیندی است برای اطمینان از اینکه وب‌سایت شرکت شما یک تجربه کاربری با کیفیت بالا ارائه می‌کند تا احتمال تبدیل بازدیدکنندگان به مشتری را افزایش دهد.

بازاریابی CRO اغلب با بازاریابی سئو همراه است، اما تشخیص تمایز بین این دو مهم است. سئو یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو برای کمک به رتبه بندی وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو و در نتیجه ایجاد ترافیک بیشتر برای وب سایت شما طراحی شده است. در حالی که CRO خوب می تواند به رتبه وب سایت شما نیز کمک کند، این هدف اصلی آن نیست. هدف آن این است که از جایی که سئو متوقف می شود، ادامه یابد.

به عبارت دیگر، هنگامی که ترافیک وب سایت خود را افزایش می دهید، چگونه می توانید بازدیدکنندگان را به انجام یک عمل دلخواه، مانند خرید، تعیین وقت، یا پر کردن فرم تماس، وادار کنید؟

شما می توانید بالاترین میزان ترافیک را در بین هر وب سایتی در کل اینترنت داشته باشید، اما اگر نتوانید بازدیدکنندگان را برای تبدیل ترغیب کنید، این مقدار زیاد نخواهد بود. برعکس، شما می توانید بالاترین نرخ تبدیل را در جهان داشته باشید، اما اگر بازدیدکنندگان کافی برای تضمین بازگشت سرمایه خوب نداشته باشید، کسب و کار شما با مشکل مواجه خواهد شد. به همین دلیل است که CRO و SEO هر دو برای هر شرکتی که در فضای آنلاین فعالیت می کند حیاتی هستند.

در اینجا آنچه شما باید در مورد موثرترین تکنیک های CRO امروز بدانید آمده است:

بررسی های بازار
ردیابی مشتری
توصیفات کاربر
افزایش ارتباط
تست A/B
طراحی سایت

آژانس بهینه سازی نرخ تبدیل چگونه می تواند کمک کند؟

کارکنان یک آژانس بهینه سازی نرخ تبدیل در یک میز هیئت مدیره جلسه می گذارند
بهینه سازی نرخ تبدیل یکی از بهترین راه ها برای افزایش درآمد و به حداقل رساندن هزینه های کسب و کار شما با افزایش درصد بازدیدکنندگان از وب سایت شما است که در واقع مشتری می شوند. علاوه بر این، با بهبود UX وب سایت خود به گونه ای که استفاده از آن تا حد امکان راحت و آسان باشد، توانایی تبدیل مشتریان یکباره به مشتریان تکراری را به دست می آورید.

عوامل مختلف زیادی در بهینه‌سازی نرخ تبدیل نقش دارند، درست مانند بسیاری از عوامل مختلف که بر روشی که ممکن است برای محاسبه نرخ تبدیل خود انتخاب کنید، تأثیر می‌گذارند. برای اطمینان از اینکه بیشترین بهره را از تلاش‌های CRO خود می‌برید، داشتن یک آژانس با تجربه بهینه‌سازی نرخ تبدیل در کنار شما کمک می‌کند.

در اینجا در وب برتر ، ما دانش و منابع تخصصی لازم را داریم تا شما را قادر به دستیابی به اهدافتان کنیم. لازم نیست نگران تحمل بار CRO توسط خودتان باشید. ما آماده و مایل هستیم تا تخصص خود را برای شما به کار بگیریم. همین امروز با وب برتر  تماس بگیرید!

این پست از سری آموزش های آموزش سئو به زبان ساده / آموزش سئو داخلی می باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *