سئو محتوا

محتوای کاربر پسند ایجاد کنید، اگر می‌خواهید بدانید که چگونه سئو داخلی را انجام دهید، با ایجاد محتوای کاربرپسند شروع کنید.

بازاریابی محتوا بخش اساسی سئو است زیرا این چیزی است که افراد را به بازدید از صفحات شما سوق می دهد. مردم کسب و کار شما را در نتایج جستجو از طریق محتوایی که ایجاد می کنید کشف می کنند، در حالی که بهینه سازی محتوای شما از طریق سئو به آن امکان می دهد در جستجو رتبه بندی کند.

بخش بزرگی از رتبه بندی محتوای شما در نتایج جستجو، کاربرپسند کردن آن برای مخاطبان است. بسیاری از شرکت‌ها این اشتباه را می‌کنند که محتوای خود را برای جلب نظر موتورهای جستجو برای رتبه‌بندی محتوا می‌نویسند.

با این حال، موتورهای جستجو به اندازه کافی پیشرفت کرده اند تا بفهمند چگونه صفحات را بر اساس نحوه تعامل کاربران با محتوا رتبه بندی کنند.

اگر می خواهید صفحات شما رتبه بندی شوند، باید برای کاربران محتوا ایجاد کنید نه موتورهای جستجو.

شما می توانید این کاها ر را انجام دهید:

 

  • خیلی مهم است که سریع نشان دهید، کیفیت محتوا شما مناسب است .
  • هر محتوا را حول یک موضوع یا کلمه کلیدی اصلی بنویسید و تا انتها به آن پایبند باشید.
  • محتوای خود را با سرفصل ها تقسیم کنید تا مرور آن آسان شود.
  • استفاده از لیست های گلوله ای برای یافتن سریع اطلاعات مهم
  • افزودن تصاویر برای شکستن متن در صفحه شما
  • محدود کردن استفاده از اصطلاحات تخصصی.
  • ساده بنویسید و مخاطب را مورد خطاب قرار دهید.
  • از جملات و پاراگراف های کوتاه استفاده کنید.
  • حتما قبل از نوشتن، تحقیق کنید و مستند صحبت کنید.
  • چیزی را اشتباه نگوئید.
  • به انشاء یا گرامر و غلط های املائی بسیار توجه کنید.
  • با مقدمه شروع کنید و با نتیجه گیری (خلاصه مطلب) به اتمام برسانید.
  • از پرگوئی و تکرار مدام کلمات کلیدی جدا خوداری کنید و واضح و گویا بنویسید.
  • قبل از انتشار، محتوای خود را چند بار بخوانید و مطمئن شوید محتوای شما ارزشمند است.
  • حتما از CTA استفاده کنید.

با پیروی از این بهترین شیوه‌ها، می‌توانید محتوایی ایجاد کنید که تجربه مثبتی را برای مخاطبان خود فراهم کند و آنها را با محتوای شما درگیر نگه دارد.

موضوع: آموزش سئو / آموزش سئو داخلی 

 

ایجاد محتوایی که منجر به تبدیل می شود نه تنها به هنر سئو بلکه به هنر نوشتن نیز نیاز دارد. در اینجا نکاتی برای تقویت هر دو وجود دارد.

42 نکته مهم برای سئو محتوا

موفقیت دیجیتال واقعی – برای رتبه بندی موتورهای جستجو، تجربه کاربر و برند به طور کلی، چه شخصی و چه تجاری – زمانی اتفاق می افتد که هنر سئو و هنر نوشتن با هم ترکیب شوند.

بهترین نگارش سئو از ترکیب کامل موارد زیر حاصل می شود:

دانش/تخصص موضوعی.
دانش عمیق نوشتن به خوبی
بهترین شیوه های سئو.
سئو برای هر نوشتن آنلاین ضروری است، به خصوص از منظر کلمه کلیدی، و نگاشت صحیح آن کلمات کلیدی به صفحات/پست ها.

خوانندگان می توانند صدای معتبر را فورا تشخیص دهند و صدای جعلی را حتی سریعتر تشخیص دهند.

چه بخواهید تبدیل، آگاهی از برند یا چیز دیگری، نوشته شما باید دارای اعتبار (و اصالت) باشد.

با این اوصاف، در اینجا 42 نکته اصلی نوشتن برای هر نویسنده محتوا در هر نوع شرکت، از طراحان نرم افزار میلیارد دلاری گرفته تا شرکت های محلی کنترل آفات، آورده شده است.

تمرکز بیشتر روی خود هنر نوشتن است که طبیعتاً منجر به ایجاد محتوای با کیفیتی می شود که موتورهای جستجو می خواهند.

نوشتن برای SEO: ملزومات

1. ابتدا به کلمات کلیدی فکر کنید

نوشته شما باید قبل از اینکه تأثیری بر مخاطبان هدف خود داشته باشید، باید در فهرست جستجو ها قرار بگیرید. به همین دلیل است که تحقیق کلمات کلیدی همیشه باید قبل از هر تحقیق یا نوشته واقعی باشد.

این تحقیق کلمه کلیدی به طور گسترده بر تحقیقات شما تأثیر می گذارد، همچنین، زیرا شما راه های دیگری را کشف خواهید کرد که مخاطب هدف شما برای موضوع شما جستجو می کند.

مهم نیست که چقدر باهوش هستند، الگوریتم های موتورهای جستجو نمی توانند بهترین صدا را در یک نوشته تشخیص دهند. اما اگر کلمات کلیدی وجود داشته باشد، فرصت شنیده شدن را دارید.

 

2. به تحقیق کلمات کلیدی مانند یک هنر نزدیک شوید

هزاران مقاله تحقیقاتی کلمات کلیدی موجود است. تحقیق کنید، کشف کنید و آزمایش کنید که چه چیزی برای شما بهتر است.

مانند…

این فرآیند را چرخه ای کنید. من تقویم‌های محتوا را در بخش‌های سه ماهه می‌سازم، و در ابتدای هر چرخه، تحقیقات تازه‌ای برای کلمات کلیدی انجام می‌دهم.

صنایع تغییر می‌کنند و کلمات کلیدی جدید سریع‌تر از آنچه حدس می‌زنید روند پیدا می‌کنند.

3. رقابت برای کلمات کلیدی را مطالعه کنید

ابزارهای زیادی برای کمک به شما در یافتن کلمات کلیدی رقبا وجود دارد.

هشدار: فقط از کلمات کلیدی استفاده کنید – نوشته های واقعی رقبای خود را مطالعه نکنید. هنگامی که این کار را انجام می دهید، شبیه آن ها می شوید و برای خلق هر چیزی بدیع تلاش می کنید. یک صدای اصلی ایجاد کنید و شنیده می شوید.

4. برای هر صفحه یا وبلاگ 1 یا 2 کلمه کلیدی را هدف قرار دهید (به جز صفحه اصلی)

همیشه روی عبارات گسترده‌تر برای صفحات اصلی «والد» و عبارات طولانی‌تر برای صفحات «فرزند» زیر تمرکز کنید.

هدف قرار دادن هدف جستجوگر اول، حجم دوم به شما کمک می کند تا به ذهنیت مشتری هدف خود برسید.

5. از کلمات کلیدی در جایی که بیشتر اهمیت دارند استفاده کنید

از کلمه کلیدی خود در موارد زیر (با اولویت اهمیت) برای ارسال سیگنال های قوی از هدف محتوا به موتورهای جستجو استفاده کنید:

برچسب عنوان
پیوندهای داخلی در محتوا
ویژگی Alt تصویر
برچسب های عنوان (همیشه یک H1 داشته باشید!).
توضیحات متا.

6. هر جا که ممکن است از نقاط پررنگ و گلوله استفاده کنید

گوگل به این موارد توجه می کند، از جمله هنگام اهدای قطعه های ویژه.

اطمینان حاصل کنید که در صورت امکان از کلمات کلیدی مورد نظر به صورت پررنگ و نقاط گلوله استفاده کنید.

7. برچسب عنوان: هنوز هم قدرتمندترین عنصر

اطمینان حاصل کنید که کلمه کلیدی هدف شما بخشی از برچسب عنوان است، به طور ایده آل به سمت جلو.

همچنین، به یاد داشته باشید که تگ های عنوان باید حدود 60 کاراکتر باشند، بنابراین به اندازه تولید محتوای واقعی خود برای این کار وقت بگذارید.

برای تگ عنوان صفحه اصلی، سه مورد از مهمترین کلیدواژه هایی را که کسب و کار/وب سایت را توصیف می کنند، هدف قرار دهید.

همیشه به داستان سرایی فکر کنید. آن را ساده نگه دارید. به زبان مخاطب هدف خود صحبت کنید. و بنویسید تا روی آن کلیک تاثیر بگذارد.

8. کلمات کلیدی مرتبط را اضافه کنید

بعد از نوشتن به سادگی کلمات کلیدی را وارد نکنید.

اگر به خوبی برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی آماده هستید، هنگام نوشتن فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط با موضوع را در دسترس داشته باشید.

اگر به موضوع ادامه می دهید، کلمات کلیدی مرتبط را به طور طبیعی وارد می کنید.

9. از کلمه کلیدی هدف خود در توضیحات متا خود استفاده کنید

گوگل می گوید از توضیحات متا به عنوان فاکتور رتبه بندی استفاده نمی کند.

با این حال، اگر شخصی به دنبال آن کلمه یا عبارت مورد نظر باشد، آن کلمات پررنگ خواهند بود.

پررنگ کردن چشم ها را به خود جلب می کند – و ممکن است جستجوگر را ترغیب کند که به جای حرکت روی آن کلیک کند.

همچنین، توضیحات متا خود را مانند نسخه تبلیغاتی بنویسید. هدف این است که مخاطب را برای تأثیرگذاری بیشتر بر روی کلیک برانگیخته کنید (تگ عنوان شما باید اولین تأثیرگذار باشد که بلافاصله توسط توضیحات متا شما پشتیبانی می شود).

 

10. بنویسید. بازنویسی کنید.

دوباره. تا زمانی که درست شود.
همه چیز در مورد روال و روند است.

همانطور که ویلیام زینسر در “نوشتن برای یادگیری” می گوید:

تنها با استفاده مکرر از این فرآیند – نوشتن و بازنویسی و هرس و شکل دادن – می‌توانیم محصولی شفاف و ساده به دست آوریم.

11. طرح کلی و برنامه ریزی
برای یک ذهن بسیار ساده تر است که به صورت تکه تکه فکر کند (و یک موتور جستجو بخواند) و در واقع آن تکه ها را به طور منسجم ببیند.

بیشتر ذهن‌ها طبیعتاً می‌خواهند به سبک جریانی از آگاهی مانند جک کرواک بنویسند – اما این رمان نویسی نیست. بیشتر ما برای یک کسب و کار می نویسیم تا موفقیت آن کسب و کار را بیشتر کنیم.

سرفصل ها را سازماندهی کنید (برای سئو با کلمات کلیدی!) و شکاف ها را پر کنید.

گاهی اوقات آن تیترها مهمتر از کلمات زیر هستند. آن سرفصل‌ها را افکار فریاد بکشید، و کلمات برای حمایت از آن فریادها فریاد بزنند.

12. جمله به جمله بنویسید
Word یا Google Docs را در حالت افقی برای اولین پیش نویس تنظیم کنید و جمله به جمله بنویسید.

تا زمانی که اولین دورهای ویرایش خود را انجام نداده اید، هیچ پاراگراف ننویسید.

این نکته را از چارلز یوشنر، نویسنده «عناصر نوشتن» آموختم.

جملات تک خطی ذهن را شاداب نگه می دارند. آنها به محض شروع ویرایش، به جمع کردن افکار کمک می کنند.

برای هر جمله کوتاه فکر کنید – مانند یک توییت 140 کاراکتری – و نوشتن کوتاه و مختصر را بپذیرید.

13. روزانه بنویسید

یک عضله زمانی رشد می کند که با آن کار کنید و به آن استراحت بدهید. هر کاری را می خواهید بهتر انجام بدهید، باید اقدام کنید و آنراانجام بدهید.

ذهن شما به همین ترتیب کار می کند. آن را در آغوش بگیر

مجدداً، روزانه بنویسید تا ماهیچه های نوشتاری را تمرین دهید و به دنبال آن استراحت کنید.

هرگز رشد عضلات نوشتن را متوقف نکنید.

14. وای فای خود را خاموش کنید

این نکته از تیم فریس، نویسنده “هفته کاری 4 ساعته” آمده است.

این تمرین ساده تمرکز را در جای خود حفظ می کند و از پاسخ دادن ذهن به هر چیزی خارج از تمرکز شما جلوگیری می کند.

حواس پرتی ها خلق و خو را به حرکت در می آورد. کاری کن که این عوامل حواس پرتی وجود نداشته باشند.

15. سوالی دارید؟ از دستیار دیجیتال خود بپرسید

ممکن است وای فای خاموش باشد، اما گاهی اوقات شما نیاز به پاسخ فوری به سوالاتی دارید که شما را آزار می دهد. برخی بدون پاسخ به

سؤالات نمی توانند کار کنند.

 

16. هرچه می توانید بخوانید

به خصوص نویسندگانی را بخوانید که همه چیز را ساده می کنند.

17. منتظر الهام نباشید

این بی فایده است.

چیزی به نام الهام وجود ندارد مگر اینکه دوست داشته باشید به جای اینکه واقعاً آن را انجام دهید در مورد نوشتن صحبت کنید.

نویسندگان واقعی هر روز می نویسند و آن را به سبک زندگی تبدیل می کنند که به توسعه «هنر» کمک می کند. تمرین باعث می شود چیزها اتفاق بیفتد و نظم و انضباط می خواهد.

کلمات به سادگی پس از تمرین و انضباط بهتر و راحت تر روان می شوند. هیچ چیز بدون سادگی تمرین اتفاق نمی افتد.

18. ضروریات را بخوانید

برای نوشتن سنتی، «درباره خوب نوشتن» ویلیام زینسر را بخوانید. فقط یک بار آن را نخوانید. سالی یک بار آن را دوباره بخوانید.

برای عصر دیجیتالی نوشتن «کوتاه» که تأثیرگذار است، «چگونه کوتاه بنویسیم» اثر روی پیتر کلارک را بخوانید.

اینجا متوقف نشو «دان موری ضروری: درس‌هایی از بزرگترین معلم نویسندگی آمریکا» و «ارنست همینگوی در مورد نوشتن» را بخوانید.

19. نوشتن با دست بلند را امتحان کنید

پرواز زمان بسیار خوبی برای تفکر و استفاده از دست بلند است. به علاوه، ذهن شما را از مسافری که در کنار شما خروپف می کند دور می کند.

در تاکسی ها، اتوبوس ها، وسط جلسات و غیره با دست بلند بنویسید. آن را امتحان کنید و قبل از شروع به کار تایپ کردن، آن یادداشت ها را دوباره مرور کنید.

20. در مورد آنچه دوست دارید بنویسید

برای تسلط واقعی بر مهارت کلام نوشتاری، از نوشتنی که شما را خوشحال می کند استقبال کنید – صرف نظر از اینکه این کار برای شما پول درآورد یا خیر. هر چه بیشتر بنویسید، بهتر خواهید شد.

نوشتن کوتاه الهام بخش است (صرف نظر از اینکه گاهی اوقات چقدر پوچ به نظر می رسد یا خوانده می شود!).

21. روزانه سوالات بپرسید

دوستان، خانواده، همسر، فرزندان، هر کسی. مدام سوال بپرسید.

هرچه بیشتر بیاموزید، بدون توجه به صنعت خود، می توانید خوانندگان بیشتری (چشم انداز احتمالی در تجارت) ارائه دهید.

سوالات از نکات برجسته یادگیری هستند. بگذار مردم حرف بزنند

80/20 فکر کنید – به دیگران اجازه دهید 80 درصد مواقع همانطور که شما گوش می دهید صحبت کنند و شما می توانید در 20 درصد دیگر صحبت کنید.

خوانندگان شما یک روز از شما تشکر خواهند کرد.

22. مخاطبان خود را بشناسید و برای آنها بنویسید

به یاد داشته باشید که صدا و سبک خود را یکسان نگه دارید.

به این ترتیب می‌توانید خود را از میلیون‌ها نویسنده محتوا متمایز کنید.

 

23. تحت مهلت مقرر بهتر کار کنید؟

برای برخی افراد، فشار یک ضرب الاجل باعث می شود که خلاقیت از شما خارج شود.

اگر این برای شما صادق است، پروژه را داشته باشید

من این کار را با تیم هایم انجام می دهم، گاهی اوقات تا چهار هفته جلوتر.

24. کار خود را حول سوالات بسازید

همیشه بپرسید، “مشکل چیست و چگونه می توانم به وضوح یک راه حل ارائه دهم؟”

به همان اندازه مهم است که بپرسیم: “آیا خوانندگان اهمیت خواهند داد؟”

این کمک می کند صدای شما قابل اعتماد و معتبر بماند و موتورهای جستجو و خوانندگان را راضی نگه دارد.

25. پروژه های طولانی را به وظایف کوتاه تقسیم کنید

ابتدا همه سرفصل ها را بنویسید (به یاد داشته باشید که از کلمات کلیدی هدف در آنها استفاده کنید)، و هر قسمت را پر کنید.

چه در حال نوشتن یک قطعه 2500 کلمه ای در زمینه نویسندگی یا یک قطعه 750 برای مشتری که در مورد جنبه های فنی یک محصول بحث می کند، این به همان اندازه کار می کند.

26. همیشه یک پایان در ذهن داشته باشید

دانستن اینکه محتوای شما به کجا منجر می‌شود، تمرکز نوشتاری شما را واضح نگه می‌دارد و به شما کمک می‌کند بیشتر به هدف نهایی بیشتر نوشته‌های آنلاین دست یابید – تبدیل.

27. املا و گرامر خود را بررسی کنید

یک نام را غلط املایی کنید و مقاله بلافاصله اعتبار خود را از دست می دهد.

محتوای خود را با دستور زبان درهم بسازید و خواننده به اعتبار شما شک می کند.

پس از بررسی اشتباهات املایی و دستوری، دوباره بررسی کنید.

28. اعتبار را هدف بگیرید

بدون اعتبار، شانس جلب توجه مخاطب را از دست خواهید داد.

اگر حقایق نادرست را منتشر کنید، شرایط بدتر می شود.

زمان بیشتری را برای تحقیق و بررسی واقعیت اختصاص دهید.

29. ویرایش با قانون 10 ثانیه در ذهن

این برای هر پاراگراف، به خصوص برای پاراگراف اول و توضیحات متا صدق می کند.

شما می خواهید فوراً توجه خواننده را جلب کنید – و آن را حفظ کنید.

آیا مقاله ارزش گفتگوی اضافی را دارد؟ اگر چنین است، و شما CTA های مناسبی دارید، این می تواند به حرکت خوانندگان یک قدم به سمت تبدیل کمک کند.

30. جملات و پاراگراف های قوی بنویسید

قوی ترین کلمات باید یک جمله را شروع و پایان دهند.

قوی ترین جملات باید در پایان و ابتدای یک پاراگراف ظاهر شوند.

این کمک می‌کند مطالب کندتر و عمیق‌تر در وسط، و مهم‌ترین افکار پیش روی خواننده بماند.

31. در مورد وضوح صدا وسواس پیدا کنید

نوشتن تمیز نشان دهنده یک ذهنیت روشن است – چیزی که مردم (مشتریان!) به آن نیاز دارند.

به عنوان مثال، استارباکس از هر دو زبان کاربردی و بیانی برای شفاف سازی صدای خود در بازاریابی خود استفاده می کند.

نمونه وب سایت از وضوح صدا. تصویر از صفحه توسط نویسنده گرفته شده است
یا صدای Mailchimp ساده و با طنز خشک بیان می شود.

نمونه ای از وضوح صدا. تصویر از صفحه توسط نویسنده گرفته شده است

32. نوشتن را بدون درهم و برهم نگه دارید

آن را ساده نگه دارید.

مستقیم به آنچه می گویید بروید.

تمام کلمات بیهوده را پاک کنید.

جملات را به ساده ترین شکل خود درآورید.

33. مراقب قیدها و صفت های اضافی باشید

اگر فعل یا اسم نتواند توضیح را انجام دهد، آن فعل یا اسم به اندازه کافی قوی نیست. در اینجا می توانید در مورد نوشتن با قید و صفت بیشتر بدانید.

 

34. از انواع جملات بلند و کوتاه استفاده کنید

انواع طول جملات به محتوای شما کمک می کند تا کمی ریتم ایجاد کند.

خوانندگان از این لذت می برند.

 

35. پاراگراف های کوتاه به ذهن اجازه نفس کشیدن می دهد

 

اغلب از پاراگراف های کوتاه استفاده کنید.

فضای بین پاراگراف‌ها از نظر روان‌شناختی انرژی کمتری برای خواندن می‌گیرد و در انرژی مشتری برای فروش/سرب صرفه‌جویی می‌شود.

36. همیشه از افعال فعال استفاده کنید

در این جمله، فعل فاعل «استفاده» است.

بدون افعال فعال، ذهن جابجا می شود. سرگردان است.

شما یک مخاطب یا فروش را از دست می دهید.

در مورد اقدامات بعدی که خواننده می تواند انجام دهد، روشن باشید.

37. از کلیشه ها دوری کنید

مثل طاعون.

منو حس میکنی؟

نوشتن برای سئو: هک های مورد علاقه

38. به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید

چرا به آن ننویسید؟ برخی از اشکال موسیقی قبل از اینکه متوجه شوید، احساسات بسیار متفاوتی را در صفحه ظاهر می کنند، بنابراین هر چه بیشتر، بهتر.

موسیقی می تواند به جریان یافتن کلمات کمک کند، پس همه آن را بپذیرید.

39. به جدی ترین نوشته در صبح متعهد شوید

من معمولاً تا ساعت 5:30 صبح بیدار هستم، این زمانی است که مغزم تازه‌ترین حالت را دارد.

من همیشه هر روز صبح چند ساعت را برای جدی ترین نوشته ام مسدود می کنم.

 

40. یک تبلت برای یادداشت کردن ایده ها به همراه داشته باشید

 

اگر واضح تر فکر می کنید، یک تبلت کوچک همراه داشته باشید تا ایده های استفاده بیش از حد از تلفن خود را یادداشت کنید.

 

فقط فضای حاشیه ای زیادی در کتاب برای ایده ها وجود دارد. یک تبلت از این کار مراقبت می کند و شما را از تلفن دور نگه می دارد.

 

41. برای مشتریان: 80/20 برای تعداد کمی از تعاملات اولیه فکر کنید

بر روی 20 درصد نوشته خود تمرکز کنید که 80 درصد نتایج را برای فروش مشتری ایجاد می کند. چگونه؟

ساده: همیشه یک استراتژی محتوا را پیرامون محصولات برتر بازگشت سرمایه شروع کنید. این ارزش را نشان می دهد و به کلمات کلیدی واجد شرایطی که می خواهید آنها می خواهند برای آنها رتبه بندی کنند کمک می کند.

42. فراموش نکنید که از همه چیز دور شوید

نویسندگانی که ذهن واقعی برای خلق و ارائه ارزش به مشتریان دارند، همیشه نیاز به استراحت دارند.

یکی از تاکتیک‌های هفتگی من برای استراحت و تجدید انرژی «چهارشنبه نیمروز» است. من کوک می‌کنم و یا گیتار می‌زنم، پیاده‌روی می‌کنم یا موتورسیکلت می‌زنم… اساساً هر چیزی که لازم است.

این استراحت وسط هفته ذهن را شاداب و شفاف نگه می‌دارد، که به گردش کار مثبت و در نهایت مشتریان خوشحال تبدیل می‌شود.

نتیجه

ایجاد محتوایی که منجر به تبدیل می شود نه تنها شامل هنر سئو، بلکه هنر نوشتن نیز می شود.

اگر می خواهید بیشترین ارزش را برای خوانندگان خود یا خوانندگان مشتری خود ارائه دهید، که طبیعتاً می خواهید آنها را از مشتریان بالقوه به مشتریان تبدیل کنید، هر دو را بپذیرید.

همچنین، به یاد داشته باشید که جذابیت و محبوبیت محتوای قوی تنها با گذشت زمان به صورت آنلاین افزایش می یابد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *