اصطلاحات مهم سئو سایت

در دنیای سئو، ما از بسیاری از اصطلاحات و کلمات اختصاری خاص صنعت استفاده می‌کنیم، زیرا گفتن سئو ساده‌تر از گفتن بهینه‌سازی موتور جستجو است. اثر جانبی تاسف بار این است که وقتی ما بدون ارائه تعاریفی برای این اصطلاحات سئو شروع به صحبت در مورد بازاریابی اینترنتی می کنیم، معنای ما می تواند به سرعت توسط همه کلمات اختصاری مبهم شود.

ما به شما خواهیم گفت که مخفف چیست و این اصطلاح به طور کلی به چه معناست. اگر اصطلاحات خاصی برای سئو وجود دارد که مایلید تعریف آن را بدانید که در این لیست گنجانده نشده است، لطفاً نظر خود را بگذارید و ما آن را به روز خواهیم کرد.

تعاریف اصطلاحات و اصطلاحات اولیه SEO
Above the Fold: به یک نتیجه موتور جستجوی ارگانیک اشاره دارد که به اندازه کافی بالا است که کاربر بتواند آن را بدون نیاز به اسکرول کردن به پایین ببیند. اینکه کدام رتبه‌ها در بالای صفحه ظاهر می‌شوند به سخت‌افزار کاربر بستگی دارد، و اینکه چه نوع نتایج جستجو در آن عبارت جستجو فهرست شده‌اند. جزئیات کامل را در مقاله تعریف Above the Fold ما ببینید.
تجزیه و تحلیل: معمولاً به طور خاص به Google Analytics اشاره می کند، اگرچه چندین نرم افزار تحلیلی مختلف وجود دارد. تجزیه و تحلیل به نرم افزار ردیابی اشاره دارد که آماری از میزان استفاده از وب سایت شما ارائه می دهد، از جمله اینکه سایت چقدر ترافیک دریافت می کند، ترافیک از کجا می آید، کاربران چه کلمات کلیدی را وارد می کنند تا به سایت شما برسند و موارد دیگر.
B2B: تجارت به تجارت. B2B به طور خاص به مشاغلی اطلاق می شود که محصولات یا خدمات را به سایر مشاغل ارائه می دهند، در مقابل ارائه محصولات یا خدمات به مصرف کنندگان. شرکتی که لیفتراک تولید می کند تا به شرکت های دیگر بفروشد، یک تجارت B2B خواهد بود.
B2C: تجارت به مصرف کننده. B2C به طور خاص به مشاغلی اطلاق می شود که محصولات یا خدماتی را به کاربران نهایی یا مصرف کنندگان ارائه می دهند، در مقابل ارائه آنها به سایر مشاغل. شرکتی که اسباب بازی هایی را تولید می کند که به مصرف کنندگان گفته می شود، یک تجارت B2C خواهد بود.
بک لینک: بک لینک به لینک هایی از وب سایت های دیگر اشاره دارد که به وب سایت شما لینک می دهند. بک لینک ها به طور خاص لینک هایی از سایت شما را که به مکان های دیگر در سایت شما اشاره می کنند حذف می کنند. به طور کلی، هرچه بک لینک های بیشتری داشته باشید، موتورهای جستجو اعتبار بیشتری را در سایت شما فرض می کنند. البته شایان ذکر است که همه بک لینک ها یکسان نیستند و بک لینک های دایرکتوری های عمومی که مختص صنعت نیستند هیچ سودی ندارند.
سئو کلاه سیاه: سئو کلاه سیاه به شیوه های سئوی اشاره دارد که دستورالعمل های وبمستر گوگل را نقض می کند. سئو کلاه سیاه تلاش می کند تا رتبه بندی موتورهای جستجوی خود را از طریق ابزارهایی که به طور مشخص و ضمنی توسط گوگل ممنوع شده است، دستکاری کند. این می تواند منجر به ممنوع شدن سایت ها توسط گوگل شود و دیگر در نتایج جستجوی گوگل یا شرکای آن نمایش داده نشوند. بازاریابان سئو کلاه سیاه این ریسک را به امید به دست آوردن نتایج سریع انجام می دهند، معمولاً در سایت هایی که مهم نیست یک یا دو ماه بعد تحریم شوند. گاهی اوقات به عنوان “تعقیب کننده الگوریتم” نیز شناخته می شود. برای جزئیات بیشتر به مقاله کامل سئو کلاه سیاه ما مراجعه کنید.

نرخ پرش: نرخ پرش یک اصطلاح تحلیلی است که به شخصی اطلاق می شود که فقط یک صفحه از یک وب سایت را بازدید می کند و سپس آن را ترک می کند. نرخ پرش به مدت زمانی که آنها در آن صفحه بوده اند توجه نمی کند – ممکن است چند ثانیه یا ساعت باشد – اما اگر قبل از خروج فقط به یک صفحه نگاه کنند، به عنوان یک پرش در نظر گرفته می شود. در حالی که نرخ پرش پایین مطلوب است، پرش لزوما چیز بدی نیست. کاملاً ممکن است کاربر اطلاعات مورد نظر خود را در آن صفحه پیدا کند. به مقاله مبانی SEO ما مراجعه کنید که نرخ پرش را توضیح می دهد، از جمله اینکه نرخ پرش خوب چیست و چه چیزهایی می توانید از نرخ پرش بیاموزید.
تبدیل Conversions: اصطلاح Conversions می تواند معانی مختلفی در دنیای بازاریابی اینترنتی داشته باشد. معمولاً تبدیل ها به «تبدیل» شخصی برای مراجعه به وب سایت شما به مشتری اشاره دارد – به این معنی که آنها در واقع خرید کرده اند. بنابراین اگر 3000 نفر از وب سایت شما بازدید کردند و 30 نفر از آنها هر چیزی را خریداری کردند، 30 تبدیل خواهید داشت. اگرچه تبدیل ها لزوما خرید نیستند – اغلب در دنیای B2B و بخش خدمات B2C، محصولات کاملاً تعریف شده ای وجود ندارد که مشتریان بتوانند از سبد خرید خریداری کنند. در این موارد، تبدیل‌ها اغلب به عنوان تعداد افرادی که درخواست قیمت یا فرم تماس را پر کرده‌اند، ردیابی می‌شوند.
CPA: هزینه هر اکتساب. یک عبارت تبلیغاتی موتور جستجوی پولی به معنای کل مبلغی است که برای جذب مشتری باید بپردازید. بنابراین اگر به ازای هر کلیک 1 دلار پرداخت می‌کردید، و به طور متوسط ​​از هر 10 کلیکی که از شما خریداری می‌شود، یک دلار، CPA شما 10 دلار خواهد بود. CPA به صورت زیر محاسبه می شود: CPC ÷ نرخ تبدیل.
CPC: هزینه هر کلیک. عبارت تبلیغاتی موتور جستجوی پولی به معنای مبلغی است که هر بار که کاربر باید بپردازد

یکی از لینک های تبلیغاتی شما را می لیسد. این معمولاً با مناقصه در بازار آزاد تعیین می شود.
CPM: هزینه در هزار نمایش. یک عبارت تبلیغاتی در موتورهای جستجوی پولی به این معناست که شما برای 1000 نمایش یک تبلیغ چقدر می‌پردازید. زمانی یکی از روش‌های رایج خرید تبلیغات آنلاین بود، اکنون بیشتر تبلیغات آنلاین با کلیک‌ها پرداخت می‌شود، نه با برداشت.
CTR: نرخ کلیک کنید. اصطلاحی که معمولاً با تبلیغات موتورهای جستجوی پولی استفاده می‌شود، اما می‌تواند برای بهینه‌سازی موتور جستجوی ارگانیک نیز صدق کند. CTR درصدی از کاربرانی است که واقعاً روی تبلیغ شما کلیک می کنند. بنابراین اگر تبلیغ شما 100 بار نمایش داده شد و 10 نفر روی آن کلیک کردند، نرخ کلیک 10 درصدی خواهید داشت. CTR به صورت: # کلیک ÷ # نمایش تبلیغات محاسبه می شود
eCPM: هزینه موثر در هر هزار نمایش. یک عبارت تبلیغاتی در موتور جستجوی پولی به این معنی است که تبلیغاتی که سایت شما نمایش می دهد به طور متوسط ​​در هر 1000 بار بازدید چقدر برای شما درآمد دارد. eCPM به صورت زیر محاسبه می شود: درآمد (به دلار) ÷ نمایش * 1000.
بازدیدها: اندازه گیری ترافیک در وب سایت شما. هر بار که یک صفحه مشاهده می شود، این یک ضربه محسوب می شود. اگر همان شخص یک صفحه را 8 بار بارگذاری کند، به عنوان 8 بازدید محاسبه می شود. همچنین به عنوان بازدید از صفحه نیز نامیده می شود.
Impressions: مشابه بازدیدها یا بازدید از صفحه، impressions معمولاً به عنوان یک عبارت تبلیغاتی موتور جستجوی پولی به معنی تعداد دفعاتی که یک تبلیغ در نتایج موتورهای جستجو ظاهر می شود یا به عنوان تبلیغات وب سایت وابسته استفاده می شود، اما می تواند به تعداد دفعاتی نیز اشاره کند. صفحه وب مشاهده شد و آن را مترادف با بازدید از صفحه یا بازدیدها کرد.
صفحات نمایه شده: همچنین به عنوان محتوای نمایه شده استفاده می شود. این به صفحاتی در یک وب سایت اشاره دارد که یک موتور جستجو کاوش و ذخیره کرده است. اگر صفحه یا سایتی توسط یک موتور جستجو ایندکس نشده باشد، شانسی وجود ندارد که بتواند در نتایج موتورهای جستجو نشان داده شود.
کلمات کلیدی: کلمات کلیدی که در سرتاسر SEO در هر دو حالت ارگانیک و PPC استفاده می شوند، به کلمات یا عبارت واقعی اشاره دارند که کاربر در موتور جستجو وارد می کند. وب سایت ها و کمپین های PPC بر اساس کلمات کلیدی خاص بهینه شده اند.
Longtail: که اغلب به عنوان “جستجوهای دم بلند” استفاده می شود، longtail به عبارات جستجوی وارد شده در موتور جستجو اشاره دارد که شامل کلمات کلیدی خاص و همچنین تعدادی کلیدواژه اضافی می شود. بنابراین اگر سایت شما برای «سیب های خوشمزه» بهینه شده است، ممکن است برای جستجوی طولانی «سیب های خوشمزه برای پخت در پای» نیز رتبه بندی کنید.
متا تگ ها: متا تگ ها کدهای وب سایتی هستند که برای کاربران نامرئی هستند و در سئو به طور خاص به برچسب های کلمات کلیدی و توضیحات اشاره می کنند که برای کمک به موتورهای جستجو برای درک بهتر و توضیح بیشتر به کاربران در مورد یک وب سایت طراحی شده اند. مقاله متا تگ چیست؟ برای بیشتر.
نتایج جستجوی ارگانیک: کلمه “ارگانیک” به ترافیک جستجویی اطلاق می شود که هزینه آن با یک کمپین تبلیغاتی پرداخت نمی شود، بلکه جستجوهایی است که به طور معمول در نتیجه الگوریتم موتور جستجو ایجاد می شوند. به مقاله Ecreative IM مراجعه کنید نتایج جستجوی ارگانیک چیست؟ برای بیشتر.
بازدید از صفحه: معیاری از ترافیک در وب سایت شما. هر بار که یک صفحه مشاهده می شود، یک صفحه نمایش در نظر گرفته می شود. اگر همان شخص یک صفحه را 8 بار بارگذاری کند، به عنوان 8 بازدید از صفحه محاسبه می شود. همچنین به عنوان بازدید شناخته می شود.
PPC: پرداخت به ازای هر کلیک. اصطلاحی که در تبلیغات موتورهای جستجوی پولی استفاده می شود که به خرید تبلیغات برای کلمات کلیدی خاص اشاره دارد. کمپین های PPC هر بار که روی تبلیغ کلیک می شود، هزینه پرداخت می کنند.
روابط عمومی: رتبه صفحه گوگل. Page Rank روشی است که گوگل برای تخصیص شماره به مرجع نسبی یک سایت انجام می دهد. به سایت ها رتبه صفحه 0 تا 10 توسط گوگل اختصاص داده شده است و رتبه صفحه بالا نشان می دهد که گوگل آن سایت را معتبرتر می بیند. متغیرهای اصلی در نحوه تخصیص رتبه صفحه توسط گوگل، تعداد پیوندهای مرتبطی هستند که به یک سایت اشاره می کنند، و رتبه صفحه آن دسته از سایت هایی که به آن لینک می دهند – اگرچه بسیاری از متغیرهای دیگر نیز در نظر گرفته می شوند. رتبه صفحه به هیچ وجه نشان دهنده توانایی یک سایت برای رتبه بندی خوب در نتایج موتور جستجوی گوگل نیست.

پیوند متقابل Reciprocal Link:

همچنین به عنوان تبادل لینک شناخته می شود، پیوند متقابل پیوندی است که به وب سایت دیگری ارسال می شود در ازای آن وب سایت پیوندی به سایت شما ارسال می کند. تو پشت من را بخاران و من پشتت را خواهم خاراند.

RFQ:

درخواست برای نقل قول. یک راه متداول برای ردیابی تبدیل‌ها در یک وب‌سایت B2B، درخواست فرم مظنه است. فرض بر این است که اگر علاقه کاربران به اندازه کافی توسط محتوای وب سایت برانگیخته شده باشد و تماس برای اقدام موفق شود کاربر را برای قیمت گذاری با شرکت تماس بگیرد. در این مرحله وب سایت کار خود را انجام داده است و اکنون به تیم فروش بستگی دارد.

Sandbox یا Google Sandbox:

اشاره به دوره ای که گوگل رتبه یک سایت کاملا جدید را پایین می آورد.

سئو SEO یا بهینه سازی سایت:

بهینه سازی موتورهای جستجو: فرآیند مداوم تغییر محتوا و کد یک وب سایت و همچنین تعامل آن با سایر وب سایت ها، به منظور افزایش احتمال رتبه بندی آن در نتایج موتورهای جستجو. مقاله مبانی SEO را ببینید، سئو چیست؟
SEM: بازاریابی موتورهای جستجو. یک اصطلاح گسترده تر برای به دست آوردن ترافیک موتورهای جستجو به یک وب سایت که ترکیبی از تکنیک های SEO و PPC است.

صفحه نتایج موتور  جستجو یا SERP:

صفحه نتایج موتورهای جستجو. وقتی کاربر چیزی را جستجو می کند

در یک موتور جستجو، صفحاتی که وب‌سایت‌های مرتبط با آن جستجو را فهرست می‌کنند، صفحه نتایج موتور جستجو هستند.

نقشه سایت (Sitemap):

فایلی در وب سایت شما که عمدتاً برای موتورهای جستجو در نظر گرفته شده است و به موتورهای جستجو اطلاع می دهد که تمام صفحات سایت شما را که موتور جستجو باید از آنها مطلع باشد کجا پیدا کنند تا بتوانند در صفحه نتایج موتور جستجو نشان داده شوند. نقشه سایت معمولا یک فایل XML است.

رسانه های اجتماعی (Social Media):

رسانه های اجتماعی به وب سایت هایی اطلاق می شود که جامعه ای از کاربران ایجاد می کنند که می توانند با یکدیگر تعامل داشته باشند و اطلاعات را به اشتراک بگذارند. رسانه های اجتماعی اصلی که بر سئو تاثیر می گذارند عبارتند از توییتر، فیس بوک و لینکدین. رسانه های اجتماعی در سال های اخیر رشد فزاینده ای داشته اند.

 

منبع: https://www.ecreativeim.com/blog/index.php/2011/01/21/seo-basics-basic-seo-terms-definitions/

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *